Fizetésképtelenséget jelentett és átstrukturál a legnagyobb román turisztikai portál

Egyetlen turista sem rekedt külföldön, aki a paravion.ro oldalon vásárolta meg nyaralását vagy repülőjegyét. A cég fizetésképtelenséget jelentett ugyan, de átszervezés után folytatja tevékenységét.

A Paravion háza tájékáról kiszivárgott információk szerint a tulajdonosok alig pár lépésre voltak a cég eladásától, amikor a kérő, egy görög on-line turisztikai cég váratlanul visszalépett, így kénytelenek voltak bejelenteni a fizetésképtelenséget.

Úgy tudni, a spanyol GED befektetési alap, a Paravion tulajdonosa, titokban, már hónapokkal ezelőtt elkezdte a tárgyalásokat a görögökkel, ám ők csupán a román Paraviont vették volna meg, a Paravion török portálja, a bavul.com nem keltette fel érdeklődésüket. A GED ugyan az eddig több millió euró veszteséget termelő Bavulra talált egy törökországi vásárlót, de végül ez is visszalépett augusztus elején.

Piaci információk szerint a görög vállalkozás azért fordított hátat az utolsó pillanatban, mert nem akarták átvenni a Bavul veszteségeit. A bavul.com-ot végül be is zárta a Paravion, augusztus 8-án pedig szerkezetátalakítási programba kezdtek. A Paravion a történtek miatt elvesztette IATA-licencét, de egy külföldi közvetítőn keresztül továbbra is értékesít repülőjegyeket.

Hasonlóan nem törölte a portál az üdülési ajánlatait sem, ebben az esetben a vásárló pénze egyenesen a touroperátorhoz folyik be. Itt a szakmai tevékenységet a szintén a GED által birtokolt Happy Tour utazási iroda folytatja.

Súlyosan mínuszos török leány

A Paravion a török portált 2015-ben vásárolta meg. A bavul.com forgalma tette ki a Paravion forgalmának harmadát, a török site ugyanakkor több millió eurós veszteséget termelt. A Paravion által kiadott közlemény szerint a törökországi politikai és biztonsági helyzet miatt kényszerültek meghozni a döntést a portál bezárásáról. A Bavult 300,000 felhasználóval a Turkcell mobiltársaságtól vásárolták meg. 2016 utolsó negyedévében a török líra drasztikus leértékelődése súlyos hatással volt a Paravion bevételeire.

A Paravion volt az első 100%-ban online foglalási oldal Romániában, átlagosan 20,000 keresés történt az oldalon óránként. Tavaly 440 ezer repülőjegyet adtak el, a vállalat árbevétele 2016-ban 78 millió euró volt, ebből Romániában 55 millió, Törökországban pedig 23 millió euró realizálódott. 

A jelek szerint a GED-nek az adóhivatallal is meggyűlhet a baja, miután kiderült, hogy 2016-ra nem az 55 millió eurós forgalmat jelentették be, hanem csupán a kétmillió eurós, jutalékból származó bevételt. A dolog azért szúrt most szemet, mert 2015-re viszont a teljes, 44 millió euró forgalom került az adóbevallásra. Pedig a szekér futott, hisz a Paravion volt az első romániai portál, ahol az utas lebonyolíthatta a teljes repülőjegy-foglalást. Nem véletlen, hogy 2016-ban 440 ezer jegyet értékesítettek.

Egy multinacionális lánc romániai, vidéki utazási irodájának vezetője, neve elhallgatását kérve a lapunknak elmondta, a Paravion bukása egyelőre nem rendezi át a piacot, mert a tevékenység folytatódik, és a fizetésképtelenség ténye pedig addig nem érdekli a vásárlót, amíg paravionos nyaralók nem rekednek külföldön, médiafelhajtást keltve. Úgy véli, a spanyolok ügyesen kezelték a helyzetet, mert egyetlen céljuk, hogy most az eladással valamit visszanyerjenek a veszteségekből.

 

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?