Főleg az ital íze miatt sörözünk

Bárhol, bármikor, az íze és a társaság miatt sörözik szívesen a magyar – derült ki a Beerbox felméréséből. Tíz rendszeres fogyasztóból ugyan csak egy a nő, de az alkalmi sörivóknál már nagyobb aránnyal bírnak. A legtöbb sörös annak örülne, ha Palvin Barbi szállítaná házhoz a folyékony kenyeret.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Beerbox friss felmérése szerint kétszer annyi a rendszeres sörivó, mint az alkalmi. „Bár a gyakori fogyasztóknál a férfiak vannak többségben és tízből csupán egy a nő, az eseti sörözőknél már ötből kettő sörkedvelő tartozik a gyengébbik nemhez” – ismertette az eredményeket Papliczky Péter értékesítési vezető. A sör kiválasztásakor a magyar sörök bizonyulnak a legnépszerűbbnek: a válaszadók harmada a hazai kisüzemi söröket kedveli, ötödük a nagyobb magyar sörgyárak termékeit vásárolja, tízből egy pedig a nagy, külföldi sörgyárak produktumait kortyolja szívesen. A sör rajongóinak fele lényegében bárhol hajlandó szokásának hódolni, negyedük inkább otthon kortyolgatja a nedűt, míg ötödük kocsmában vagy más vendéglátóhelyen gurít le kedvencéből. „Az otthoni sörfogyasztás melletti vezető érv, hogy míg egy vendéglátóhelyen a kínálatra kell szorítkoznunk, otthonra mi vásárolunk be ott, ahol a kedvencünket kapni lehet – fejtette ki Papliczky Péter. – A Beerboxot hasonló okokból hoztuk létre: a sokszor nehezen elérhető kisüzemi sörök beszerzési lehetőségét állandó, fix készlettel orvosoljuk, ezzel is megkönnyítve azok otthoni fogyasztását.” Nem meglepő módon egyébként a saját, kényelmes kanapé is népszerű érv az otthon korsót emelők táborában.

A felmérés alapján a folyékony kenyérnek azért hódolunk, mert szeretjük az ízét (61%), összehozza a társaságot (21%), továbbá pozitívan hat a kedvünkre (7%) és az egészségünkre (7%). Továbbá, a többség a sör ízvilága, típusa szerint választ sört, de a márka és a gyártó is sokaknak döntő szempont. Az ár csupán harmadik a vezető indikátorok sorában, míg a csomagolás dizájnja a negyedik, az alkoholtartalom pedig az ötödik.


A „sörfogyasztói társadalom”

A sör iránt elkötelezettek negyedénél 600 forint az a lélektani határ, amennyit hajlandóak egy egységnyi sörért fizetni a boltban. Más a helyzet, ha vendéglátóhelyen fogyasztunk: a válaszadók harmada akár 850 forint felett is szívesen költ a nedűre. A felmérésből az is kiderült, hogy a magyar, a cseh, a német és a belga sörök a legjobban eladhatók itthon. A típusok közül az IPA és a láger a legkedveltebbek, de a búza és általánosságban a pale ale-ek is népszerűek. A kutatás szerint kifejezetten tudatosan válogat a hazai közönség a széles típuskínálatból, mégis rendkívül nyitott az újdonságokra. A sörrajongók harmada a félliteres, üveges verzióra voksol, valamivel több mint ötödük a csapoltra esküszik, 20 százalékuknak pedig a félliteres dobozból esik a legjobban. „Az üveges melletti vezető érvek a finomabb íz és a stílusosság, de a doboz kényelmesebb és olykor biztonságosabb – mondta az értékesítési vezető – Ugyanakkor csapoltért kiált az, akinek már a sörcsapolás látványa és a hab is eufóriát okoz.” Ha választhatnánk, melyik magyar híresség vigye házhoz a sört, Palvin Barbi nyerné a feladatot; Dobó Kata és Csányi Sándor követik őt.

A kutatás hátteréről:
A Beerbox Facebook-oldalon április 7-15. között zajló online felmérésben vette fel az adatokat. A kutatásban 1023, a 18. életévét betöltött magyar vett részt. Bár az eredmények nem reprezentatívak az ország lakosságára nézve, de alkalmasak a trendek és attitűdök szemléltetésére.

Forrás: Store insider


Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.
Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc

Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc  

Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.
Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben!

Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben! 

Pihennek a mobilok, szárnyra kapnak a családi kapcsolatok - üzeni a VakVarjú éttermek stábja a Mobil Off Élmény On hét alkalmával.
Jöhet három izgalmas mocktail recept?

Jöhet három izgalmas mocktail recept? 

Hol vannak már azok az idők, amikor, ha nem akartunk alkoholt inni, akkor csak a víz vagy az üdítő marad?
Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában?

Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában? 

Van tippje? Most egy friss felmérés adatai alapján eláruljuk a helyes megfejtést. És annyit segítünk, hogy közreadunk egy fotót az első helyen végzett ország fővárosáról.
A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását

A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását 

A vállalat bejelentette hogy elindítja a Wolt Ads-et annak érdekében, hogy partnerei növekedését és láthatóságát felgyorsítsa.
Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen

Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen 

Érkezett párlat Romániából, Szlovákiából, Szerbiából és Horvátországból is.
Munkatársakat keres a Mere, az orosz diszkont cég

Munkatársakat keres a Mere, az orosz diszkont cég 

A két hónapja feladott hirdetésben a Mere beszerzési menedzser pozícióra keres munkatársakat.
Új kávépörkölő csúcstechnológiával - Budaörsön

Új kávépörkölő csúcstechnológiával - Budaörsön 

Április 11-én nyitotta meg kávépörkölő üzemét és oktatóstúdióját Budaörsön a teljes egészében hazai tulajdonú Roastar Zrt.
A Beatles grafikusa tervezett sörösdobozokat a híres sörmárkának

A Beatles grafikusa tervezett sörösdobozokat a híres sörmárkának 

A limitált kiadású dobozok Nagy-Britanniában már megvásárolhatók.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.