Fontosabb lett a lengyel piac a németnél

A 2007-2012 közötti években Észak-Magyarországon az országos átlagot meghaladóan, 68 százalékkal nőtt a lengyel vendégek és az általuk eltöltött vendégéjszakák száma, mondta el Molnár Anita, a Magyar Turizmus Zrt. Észak-Magyarországi Regionális Marketing Igazgatóság vezetője szerdán Miskolcon, a Művészetek Házában tartott szakmai fórumon.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az északi régióban a vendégéjszakák száma alapján a lengyelek képviselik a legfontosabb küldő piacot. 2012-ben közel kétszer annyi vendégéjszakát töltöttek itt el, mint a német vendégek. A marketing igazgatóság ezért a régió turisztikai szolgáltatóival és a TDM szervezetekkel folytatott konzultációkra alapozva, dél-lengyelországi marketing kampányt szervez. A mostani fórum célja az volt, hogy a szolgáltatóknak nyújtott közvetlen információkkal még jobban megismertessék mit igényelnek és milyen szokásokkal és kutúrával rendelkeznek a lengyel turisták. Ezzel is szeretnének hozzájárulni, hogy az itt tartózkodó vendégek száma tovább növekedjen a jövőben, komfortérzetük pedig javuljon. 

Molnár Anita hangsúlyozta: legutóbb májusban a Krakkói Borfesztiválon mutatkozott be kínálataival az észak-magyarországi turisztikai régió. Az idei külpiaci aktivitásaikként további nagyszabású rendezvényeken települnek ki, szakmai workshopokat rendeznek, online kampányt folytatnak és újságírókat utaztatnak. Átvizsgálják a fogadóterület lengyel nyelvű honlapjait, kiadványait, és lengyel nyelvű helyi programokat kínálnak. Mindemellett ajánlásokat fogalmaznak meg a szolgáltatóknak.

Az akció célja, hogy legalább tíz százalékkal tovább élénkítsék a beutazó lengyel turizmust, növeljék a vendégek tartózkodási idejét és azok költési hajlandóságát. Azt is fontosnak tartják, hogy csökkentsék a szezonalitást, tehát ne csak a nyári hónapokban érkezzenek a lengyel vendégeket a régióba, hanem az esztendő más hónapjaiban is folyamatosan. 

Dr. Boguslav Sawicki, a Lublini Természettudományi Egyetem Rekreációs és Turisztikai Tanszékének professzora a lengyel turizmus eredményeibe nyújtott bepillantást. A statisztikák szerint tavaly a lengyel turisták 44 százaléka ment el valahová üdülni. A 28 százalékuk az üzleti turizmusban vett rész, míg 22 százalékuk család- és rokonlátogatásokat tett.

A lengyelek legkeresettebb utazási célpontja Németország, Olaszország, Csehország és Ausztria volt. Hazánk a 12. helyet foglalta el. Bár nőtt az érdeklődés irántunk, de sok még a tennivaló ennek az elmélyítésére. A professzor ezért lényegesnek tartja, hogy az észak-magyarországi régióban élők közül, akik beszélnek lengyelül, a jövőben nagyobb számban vegyenek részt a turizmusban.

A lengyelek 59 százaléka önállóan szervezi az útjait külföldre, így Magyarországra is. Elsősorban az internet segítségével állítják össze a programjaikat. Kiemelte, a lengyel turisták szeretik a húsokat, a burgonyát és a barna kenyeret. A magyar konyha ajánlatai közül a minőségi gulyás, a marhapörkölt és a különböző édességek a kedvenceik. Véleménye szerint a jövőben még több lengyel nyelvű kiadványra lesz szükség Észak-Magyarországról, különösen a gyógyturizmusról, hogy ezeket megismerhessék honfitársai.

A teáról, mint lengyel nemzeti italról, továbbá a magyar minőségi borok szerepéről, a lengyelek hitéről, optimizmusáról és vallásosságáról beszélt Rittenbacher Ödön, szakértő. Rámutatott, hogy a jövőben a régióban a lengyel turisták számának növelését az is elősegítheti, ha a magyar vendégfogadók figyelembe veszik az ünnepnapjaikat, amikor szívesen utaznak hozzánk is. Emellett - többek között - gyógyvíz-katalógust készítenek lengyel nyelven az északi tájegységről. Azt is lényegesnek tartja, hogy a lengyel turistákat fogadó szolgáltatók legalább az udvariasságot kifejező fontosabb szavakat, mondatokat ismerjék meg és alkalmazzák.

Végül Virág Lajosné idegenvezető, egy miskolc-tapolcai vendégház tulajdonosa arra hívta fel a figyelmet, hogy a vendégkörének több mint nyolcvan százaléka lengyel. Már 1984-óta rendszeresen fogad lengyel turistákat, akik főleg Katowicéből és Krakkóból érkeznek. Szállóvendégei leginkább a fürdőket keresik. A jövőben elengedhetetlen tartja, hogy a régióban található éttermekben minél nagyobb számban lengyel nyelven is ajánlják az étlapot. Ezzel is vonzóbbá tehetik a vendéglátást.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.