Francia randevú Bécsben

A francia turisztikai szolgáltatók ismét Bécsben tartották szokásos éves találkozójukat Közép-Európa utazásszervezőivel.

Corinne Foulquier, az Atout France osztrák és közép-európai piacáért felelős regionális igazgatója ismertette országa eredményeit: Franciaország a világ legtöbbet látogatott desztinációjaként megőrizte első helyét; a külföldi turisták száma 2012-re elérte a 83 milliót. A beutazás növekedési üteme (2013-ban 6%) meghaladta az 5%-os világátlagot. Franciaországban a GDP 7,3%-a származik a turizmusból, mely 2 millió munkahelyet biztosít. Néhány további „leg”: 57,9 millió napi síbérletet értékesítettek 2013-ban, ezzel a franciák elsők lettek a síelők célországai között, megelőzve az Egyesült Államokat és Ausztriát. A Louvre a világ leglátogatottabb múzeuma (9,72 millió látogató 2012-ben).

14 regionális turisztikai marketingszervezet (döntően Dél-Franciaországból), 20 síterep, 19 szálláshely és szállodai hálózat, 3 közlekedési vállalat, 4 beutazás- és kirándulásszervező, a Fragonard parfümcég és a Lido de Paris hozta el kínálatát Bécsbe. A szuperexpressz hálózatról (Thalys) és az értékesítő cég újdonságáról (Voyages-sncf) már külön beszámoltunk ebben a cikkünkben.

Öt, kifejezetten kulturális, illetve műemléki területen tevékenykedő céggel és szervezettel is találkozhattak a résztvevők, bizonyítékául annak, hogy mennyire komolyan veszik a közép-európai turisták kiemelkedő kulturális érdeklődését.

Minták a kultúrkincsek hasznosítására

Sokat tanulhatunk a franciák módszereiből: a műemlékek marketingje nemcsak helyi, regionális és országos turisztikai hivatalok feladata. A kulturális örökségek átfogó üzemeltetésére, marketingjére központosított, tematikus szervezetek és cégek szakosodtak. Az utazásszervezők dolgát nagyon megkönnyíti, hogy egy helyen, előnyös feltételekkel intézhetik el belépőjegy- és programfogalásaikat. A MICE üzletágban tevékenykedők pedig álomszép műemléki helyszínekre szervezhetnek exkluzív programokat.

A Centre des Monuments Nationaux a francia kulturális minisztérium alá tartozó szervezet, mely 100 kiemelkedő nemzeti műemlék gondozását és átfogó menedzselését végzi. A CMN nem rest valamennyi B2B vásáron külön standdal képviseltetni magát. A hozzá tartozó világhírű műemlékekben évente 400 rendezvény lebonyolításáról gondoskodik. 3D-s filmek, számítógépes grafikák segítségével teszik élményszerűvé a látogatást. Kisebb léptékű szervezet a Culturespaces, mely 11 értékes, kisebb, kevésbé ismert műemléket, múzeumot kezel. Gondoskodik a közös marketingről, a belépőjegyek árusításáról, a csoportok fogadásáról, ellátásáról és látványos kiállítások szervezéséről.

Kínálatukhoz tartozik a római színház (Orange), az Amphiteatrum (Nimes), az Ephrussi de Rotschild Villa és a Greek Villa Kérylos, mindkettő Nizza és Monaco között. Egy kőfejtő bánya 16 méteres falaira (Carriéres de Lumiéres) óriási multimédiás berendezés segítségével idén Klimt képeit vetítik. De egyetlen műemlék, a Pont du Gard (a világ legmagasabb, háromemeletes, épségben fennmaradt római kori vízvezetéke) is sokféle program hátterévé és helyszínévé vált. A helyi TDM a fogadófeltételek – parkolás, étkezés, vásárlási lehetőség – megteremtésével, a többnyelvű információ és marketing biztosításával, a beárazott a programcsomagok kimunkálásával érte el a nagy látogatottságot.


Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat

Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat 

Az új vonatvonal a turisták számára is lehetővé tenné, hogy minél többet fedezzenek fel Costa del Sol izgalmas turisztikai látványosságaiból.
Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással

Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással  

A részvételhez csupán az ivie városnéző alkalmazást kell letölteni.
Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója

Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója 

London kiváló vasúti összeköttetésekkel rendelkezik a környező városokba, ahol számtalan csábító egynapos kirándulási helyszín található.
Osztrák paradigmaváltás a turizmusban

Osztrák paradigmaváltás a turizmusban 

A turizmussal kapcsolatos fontos kérdésekre adhat választ Ausztria több kezdeményezése és kiállítása.
Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban

Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban 

Olaszország legkiválóbb múzeuma adott otthont a magyar alkotásoknak a Milan Design Week alatt.
Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.
Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban

Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban 

Az előzetes foglalások alapján biztosra vehető: idén is sok magyar vakációzik az Adrián.
Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról

Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról 

DZT: év kezdetétől február végéig az előző év ugyanezen időszakához képest 7,8 százalékos a növekedés.
Aquapark nyitás Šibenikben

Aquapark nyitás Šibenikben 

Június elején új, egész évben nyitva tartó attrakcióval gazdagodik a horvátországi Šibenik.
Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon?

Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon? 

Él egy Suju Kali nevű 50 éves elefánt Nepálban, aki több mint 30 éve szállít turistákat, és sok elefánthoz hasonlóan ő is szorong, sőt, néha agresszív az idegenekkel. A következőkből kiderül, miért.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?