Cote d’ Azur kell a magyarnak!

Elisabeth Parragh-Pataki, (Franciaország „turisztikai nagykövete„ hazánkban) a MÚOSZ Turisztikai és Gasztronómiai szakosztálya vezetősége meghívására összefoglaló ismertetőt adott az impozáns francia turizmusról.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A turizmus Franciaország kiemelt fontosságú gazdasági ágazata, a turisztikai bevételeket tekintve világviszonylatban is a harmadik helyen áll, a GDP 7 százalékát adja. Jócskán meghaladva a lakosság számát (62,9 millió), tavaly 83 millió turista kereste fel az 550 ezer km2 nagyságú országot. Első helyen az angolok állnak, de mi magyarok is töretlen, sőt növekvő kedvvel keressük fel Franciaországot. Párizs a második helyet foglalja el a leginkább látogatott fővárosok sorrendjében, de az ország is az első tíz között van a magyarok kedvelt úticéljai között.

Ki hinné, hogy a Cote d’ Azur 49 százalékos magyar turistaforgalom növekedést jelentett idén. Hiába, a név varázsa mindent felülmúl, jóllehet alig 20-30 kilométerre a tengerparttól látható az igazi francia kultúra és táj elbűvölő kistelepülések, falvak képében. A magyar ifjúság leginkább a téli síterepeket látogatja növekvő számban, és ezzel mi is hozzájárultunk ahhoz, hogy Franciaország a 2012-13-as szezonban elsőszámú sídesztinációvá nője ki magát. 57,9 millió sí nappal megelőzte az Amerikai Egyesült Államokat és Ausztriát is.

27 régió, 27 külön világ

A nagy turisztikai vonzerő hátterét abban látja a külképviselő asszony, hogy Franciaország hihetetlenül változatos, mind földrajzi adottságait, mind kulturális emlékeit, hagyományait, mind gasztronómiáját illetően. A trópusi szigetparadicsomoktól (Tahiti) az Alpok havas csúcsain át az 5500 kilométer hosszú tengerpartig mindenféle földrajzi formáció előfordul itt. A látnivalók, ha lehet, még sokrétűbbek: 40 ezer műemlék, 10 ezer kastély, 30 UNESCO Világörökségi helyszín, 9 nemzeti, 45 regionális természetvédelmi park várja a látogatókat. A látnivalókat tematikus utakká szervezték. 17 régióban gasztronómiai utak alakultak, a bor, a sajt, a pezsgő, a fűszerek és illatszerek jegyében. Híresek a tematikus parkok (Disneyland pld.).

A francia gasztronómia népszerűsítésére újabban nagy figyelmet fordítanak a kormányok, 2010-től felkerült az UNESCO világörökségi listájára is. Top-kategóriás, 3csillagos Michelin étteremből már 28 található az országban, az egycsillagosok száma pedig meghaladja a négyszázat. A fesztiválok, karneválok, népünnepélyek egész évben átszövik mind a 27 régiót.

Párizs és gyakorlati tudnivalók

Párizs, megér egy misét-, mint tudjuk: 200 templom, 157 múzeum 455 park és kert, exkluzív bevásárlási lehetőségek, ezek a számszerű adatok. Az igazi andalító hangulatot Párizs „falusi negyedei” nyújtják, kisvendéglőkkel, galériákkal, bolhapiacokkal. 2014-ben Lovas Világjátékokat szerveznek. Jó tudni, hogy az Air France megújítja Budapesttől reggel induló járatát. Megújult a képviselet magyar nyelvű honlapja is


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.