Lefutottuk az Air Canada Rouge gépét

Futni jó. Nem csak akkor, ha az embert felbőszült karhatalmisták kergetik, hanem amikor versenyt szerveznek egy rendhagyó helyszínen. A rendet hagyja a Ferihegy ún. 1-es pályája immár 6. alkalommal, szeptember első szombatján azzal, hogy lezárják a forgalom elől és megrendezik rajta és gurulóútjain a BUD Runway Run-t. Szerkesztőségünk — ezúttal legacéltestűbb párosa révén — a Budapest Airport jóvoltából, szeptember 1-én ismét rajthoz állt 10 kilométeren.

Tehát: ahogy megannyi más gép, az Air Canada B767-ese is a verseny közben üzemelő párhuzamos, 13L-31R pályán készült pontot tenni útja végére, de az összes közül legkecsesebben (ez itt nem reklám!) szállt le a mérsékeltnél némiképp erősebb pályairányú szélben. Amilyen jót tesz leszálláskor a pálya szinte hossztengelyében fújó szél egy bizonyos sebességig, annál inkább kihívás egy bizonyos sebesség fölött a mezőnynek. Meg kellett küzdeni a szembeszeles szakasszal a 13 jobbon, de annál kellemesebb volt, amikor a fordulópontál ugyanez a délkeleti áramlás már hátba kapott minket. A 10 kilométeres mezőnynek kétszer is jó volt; és ugyanennyiszer szembeszeles. És általában párás: 30 fölötti hőmérséklet mellett lógott az aznapi zivatar lába a levegőben. Ilyen bagatellek nyilván nem tántorították el azt a kicsivel több mint ezer embert — aprókat, felnőtteket, kerekes székeseket -, hogy megmérkőzzenek a (gyerkőcöknek) 1,5, 5 és 10 kilométeres távokkal.

A Runway Run nem csak valami öncélú örömködés a szombat délelőtt műszakot teljesítő pilóták és légiforgalmisták bánatára, hanem jótékonysági futóverseny is. A résztvevők a befizetett nevezési díjjal egyrészt a magyar SUHANJ! alapítvány programjait, másrészt a brit Anthony Nolan alapítvány gyermekek csontvelő-átültetési műtétjeit támogatják. A verseny fő szponzorai az idei évben az Airbus Industries, a Qatar Airways, a KPMG nemzetközi könyvvizsgáló cég, a Mercedes Benz Magyarország és az anna.aero légiközlekedési szakportál voltak. A szervezés dicséretet érdemel, a lebonyolítás zökkenőmentes volt.

A Runway Run távjainak a főszponzorok futóin kívül egyebek mellett olyan rangos légiközlekedési cégek csapatai vágtak neki, mint amilyen a Wizz Air, a Celebi Ground Handling, a Malév Ground Handling, a HungaroControl, az ír Air Lingus (a tavalyi csapatgyőztes), a svájci Swiss, az Emirates, a Lufthansa Technik Budapest, a lengyel LOT légitársaság vagy a Heinemann Duty Free. Külön csapattal indultak az ORFK és a Repülőtéri Rendőr Igazgatóság, a Katasztrófavédelem és más repülőtéri hatóságok munkatársai is. 

A gyerekek nagyon komolyan vették a másfél kilométeres távot. A hangulatot fokozó MC el is ámult az első befutó idején. A szervezők az ifjúságot a futam előtt életnagyságú mesefigurákkal igyekeztek hangulatba hozni: a hebrencs tengeri szivacs Spongya Bob és Dóra, a felfedező szórakoztatták a nagyérdeműt.

„Óriási öröm és megtiszteltetés a számunkra, hogy a Budapest Airport lehet a házigazdája ennek az egész földrészen egyedülálló légiközlekedési- és sporteseménynek, büszkék vagyunk arra, hogy népes csapattal vannak jelen olyan jelentős légikikötők is, mint az athéni, a düsseldorfi és a hamburgi is” - mondta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója, aki miután lefutotta a távot, a pálya széléről öntött további lelket sporttársaiba, akik közt természetes, hogy ott futott a maratonista Kam Jandu kereskedelmi igazgató.

 

Forrás: Budapest Airport / TurizmusOnline


Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?