Hálózattal hódít a török fapados

A nyáron belépett a magyar piacra a Pegasus Airlines török fapados légitársaság. A low-cost modellt hálózatos működéssel kombináló társaság illetékese exkluzív interjút adott lapunknak.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar piacon még kevéssé ismert a Pegasus Airlines. Mit érdemes tudni Önökről?

A Pegasus Airlines Európa vezető low-cost légitársaságai közé tartozik, amely 34 ország 54 városába repül a kontinensen, a Közel-Keleten, Oroszországban és a Kaukázus térségében, további harminc úti célt érünk el Törökországban. 2005-ös indulásunktól 2014. első félévének végéig 78,4 millió utast szállítottunk. Az idén jelentősen bővült az útvonal-hálózatunk, Budapest mellett Bahrain, Genf, Hamburg, Frankfurt, Madrid és Kuvait került az úti célok közé. A Pegasus Airlines 2005-ben indította első menetrendszerinti járatát, a „mindenkinek joga van repülni” jelszó jegyében. A Pegasus – amely az első fapados volt Törökországban - a legújabb repülőgépeket üzemelteti, a low-cost model jegyében. 2014 augusztusában 54 repülőgépünk átlagéletkora 4,51 év, így a miénk a legfiatalabb törökországi flotta. 2012 decemberében a Pegasus leadta az akkori idők legkomolyabb törökországi repülőgép-rendelését: 100 új Airbust vásárolt listaáron 12 milliárd dollárért, ezek közül 25 gép szállítása opcionális. A Hivatalos Légitársasági Jelentés (OAG) szerint 2011-2013 között a Pegasus Airlines volt a leggyorsabban fejlődő európai menetrendszerinti légitársaság Európában az üléskapacitás növekedését tekintve.

Miért döntöttek a budapesti járatnyitás mellett?

Mint említettem, jelmondatunk, hogy mindenkinek joga van repülni. ennek jegyében folyamatosan bővítjük hálózatunkat a mediterrán térségben, a Balkánon, a Kaukázusban, a Közel-Keleten és Európa más vidékein is. Nagy izgalommal indítottuk el a budapesti járatot, mert hiszünk a piaci potenciálban. 2014. júliusa óta repülünk Budapestre, hetente négyszer. Hiszünk abban, hogy a magyar piac számára vonzó az a 38 desztináció, amelyeket isztambuli átszállással kínálunk. A régióban Belgrád, Bukarest, Prága, Pristina és Szkopje szerepel még a járathálózatunkban.

Nyitnak-e irodát Budapesten vagy GSA-t bíznak meg?

Az értékesítési munkát a központunk végzi, így nem nyitunk saját irodát és nem bízunk meg külső képviselőt sem. Munkatársaink rendszeresen látogatják az egyes piacokat, így Magyarországot is. Mint fapados légitársaság, intenzíven költünk az értékesítési csatornákra, és aktívan tartjuk a kapcsolatot az ügyfelekkel a digitális platformokon és a honlapunkon keresztül. A honlapunk kilenc nyelven érhető el.

Önök az átszállási lehetőségeket is népszerűsítik a magyar piacon. A fapados légitársaságok esetében ez nem megszokott, ők klasszikusan két pont közötti járatokat üzemeltetnek. Önöknél is két külön jegyet kell venni, mondjuk, a Budapest –Isztambul - Baku útra?

Az isztambuli Sabiha Gokcen Nemzetközi Repülőtér a légitársaságunk központi gyűjtő-elosztó pontja, mi vagyunk a repülőtéren a legfontosabb játékos. Az üzleti modellünkben két pont közötti és átszálló járatok egyaránt szerepelnek. Az átszálló jegyeket utasaink egyetlen tranzakció keretében le tudják foglalni, és kényelmesen és gyorsan át tudnak szállni Isztambulban. Az európai utasok így egyetlen átszállással eljuthatnak Kuvaitba, Dubaiba vagy Katarba, és természetesen fordítva is igaz ez. A modellünknek külön neve is van, a “low cost hálózati modell”. Isztambul földrajzilag fantasztikus helyzetet foglal el, természetes hidat képez Kelet és Nyugat között. Miközben komolyan vesszük az átszálló forgalmat, járataink nagy pontossággal közlekednek, tavaly 90,24% volt ez az érték.

Egyáltalán, fapados légitársaságnak tekintik még magukat?

Általánosságban változik a low lost légitársaságok definíciója. Még az ún. ultra low cost modellt követő társaságok is folyamatosan vesznek át fogyasztóközpontú alapelveket és stratégiákat. Mi voltunk ez első fapados légitársaság Törökországban, és mondhatom, hogy forradalmasítottuk az otthoni légiközlekedést, mivel elérhető áron kínáltunk magas színvonalú szolgáltatásokat. Az idei év első felében sikeresen növeltük bevételeinket és csökkentettük az egy ülőhelyre eső költségünket a tavalyi 4,13-ról 4,06 euróra. Az európai fapadosok között ezzel az értékkel a negyedik legjobbak vagyunk. Hogy még jobban kiszolgáljuk az utasainkat, idén májusban piacra dobtuk Trip Finder nevű eszközünket, melynek segítségével az utasok válogathatnak az úti célok között költési hajlandóságuk, utazási időpontjuk és az üdülésük típusa szerint.

Milyen fedélzeti szolgáltatásokat nyújtanak a járatokon?

Az utasok díj ellenében választhatnak fedélzeti ellátást vagy ülőhelyet, versenyképes áron. Folyamatosan bővítjük a fedélzeti szolgáltatásaink körét, 2013 decemberében pedig útjára indítottuk a Smart Flight Packages nevű programot, amelynek keretében akár 50%-os kedvezménnyel vehetik igénybe az utasok a legnépszerűbb fedélzeti szolgáltatásokat egy csomagba összerakva. Ezt kevés légitársaság csinálja a világon, Törökországban pedig csak mi. A kiegészítő szolgáltatások közé tartozik a már említett Trip Finder nevű eszköz, a Car Trawler nevű autókölcsönzővel való együttműködésünk, továbbá a booking.com-val való kooperáció.

Mely desztinációk lehetnek különösen érdekesek a magyar turisták számára?

Törökországon belül a magyar vendégeket érdekelheti Izmir, Antalya és Ankara, amelyek egyébként a legnépszerűbb belföldi úti céljaink. Kayseri, Gaziantep, Trabzon és Nevşehir szintén a népszerű úti célok közé tartoznak a külföldi utasok körében. Véleményem szerint Törökországon kívül Észak-Ciprus, Tbiliszi és Kuvait iránt várható komolyabb érdeklődés a magyar piacról.

Milyen poggyászszabályokat alkalmaznak?

Jóval nagylelkűbbek vagyunk, mint fapados versenytársaink: a nemzetközi járatokon 20 kilogramm a súlyhatár és 8 kilogramm kézipoggyász ingyenes, míg a belföldi járatokon 15, illetve 8 kilogramm a megengedett.


Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.