Hat földrészre repül a kínai légitársaság

A Kínai Népköztársaság nemzeti légitársasága, az Air China a minap Budapesten mutatta be téli-tavaszi menetrendjét. A rendezvény társszervezője a Kínai Nemzeti Turisztikai Hivatal (CNTA) volt.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A légitársaság, amely 2015 májusa óta repül a magyar és a kínai főváros között, a nyári időszakban heti négy, télen pedig heti három alkalommal közlekedik. A gép Budapestről 9,5 óra alatt ér Pekingbe, a visszaút azonban tovább tart, mivel az Airbus A330-200-as típusú repülőgép leszáll a fehérorosz fővárosban, Minszkben is. Szakértők szerint a járat a minszki kitérő nélkül még népszerűbb lenne, hosszabb távon elképzelhető, hogy közvetlenül közlekedik majd Budapest és Peking között.

Ugyanakkor a magyar turizmusdiplomácia azt szeretné elérni, hogy más kínai nagyvárosokból - például Sanghajból és Kunmingból - is érkezzenek hozzánk járatok. 

A prezentáción Liu Cheng úrtól, a CNTA idén tavasszal megnyitott budapesti regionális irodájának vezetőjétől megtudtuk, hogy a Kína és Magyarország közötti turistaforgalom szépen fejlődik, bár meglehetősen aszimmetrikus: míg tavaly Kínából 125 ezren érkeztek hozzánk, addig hazánkból 20 ezer utaztak az ázsiai országba.

2016 nyarán az Air China Csoport (beleértve Air China Cargo, Shenzhen Airlines, Macau Airlines, Beijing Airlines, Dalian Airlines, Air China Inner Mongolia, kivéve Shandong ésTibet Airlines) 603 repülőgépből álló flottát üzemeltetetett. A gépek átlagéletkora 6,26 év, ami a világon az egyik legalacsonyabb. A flottában 94 szélestörzsű gép szerepel. Az Air China 98 nemzetközi, 16 regionális és 263 kínai belföldi útvonalon üzemeltet járatokat, így 173 várost köt össze a világ 39 országban. A heti járatszám 7700, a teljes üléskapacitás 1,47 millió. 

 

A CNTA a kiutazó turistaforgalom fellendítése érdekében novemberben nagyszabású tanulmányutat rendezett, amelyen a közép- és kelet-európai régió 50 újságíróját látták vendégül 10 napon keresztül. A meghívottak Peking és Sanghaj felfedezése mellett eljuthattak Jünnanba, Csengduba és a legendás agyagkatonák birodalmába, Xianba. Munkatársunk a jünnani túrán vett részt, élménybeszámolóját hamarosan olvashatják online felületünkön.

A kínai kultúráról és az ország legfontosabb látnivalóiról a CNTA munkatársa, Kozjek-Gulyás Anett adott érdekfeszítő beszámolót.

Kína adminisztratív eszközökkel is igyekszik vonzóbbá tenni az országot a külföldi turisták számára. Pekingben ez év elején vezették be 72 órás vízummentes útmegszakítás lehetőségét. Ezzel azok a turisták élhetnek, akiknek van érvényes jegyük a továbbutazáshoz. Hsonló könnyítés lépett életbe Sanghajban is. Fontos tudni, hogy a 72 órás tartózkodás semmilyen körülmények között nem hosszabbítható meg. 

Az Air China azon kevés légitársaság közé tartozik, amely a világ mind a hat lakott kontinensére üzemeltet járatot – hallhattuk a rendezvényen Yan Jianshu asszonytól, a légitársaság budapesti irodájának vezetőjétől. Kínában jóformán az összes jelentősebb város elérhető gépeiken, de Ázsia, Észak-Amerika és Nyugat-Európa legtöbb nagyvárosába is repülnek. A magyar utasok számára érdekes lehet például Peking és Hawaii közötti járatuk.

Mint megtudtuk, honfitársaink többsége továbbutazik Pekingből, sokak végcélja Kína legfejlettebb keleti partvidéke, Hangcsou, Ningbo és Sencsen. Az Air China első közép-európai járata a budapesti volt, idén szeptember óta azonban Varsóba is közlekednek. 

A rendezvény végén a meghívottak ízelítőt kaptak azokból az ízekből, amelyek a légitársaság budapesti járatával utazókat várják a fedélzeten. 

 


Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.
Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál

Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál 

Hamarosan a Wizz Air járatainak tíz százaléka repülhet zöld üzemanyaggal.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.