Határtalan turizmus

Határtalan turizmus címmel konferenciát tartottak május 5-én Sárváron, amelyre Nyugat Pannónia és Burgenland turisztikai szakemberei kaptak meghívást. 

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kiss Sándor, a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara főtitkárának megnyitóját követően Kondora István, Sárvár polgármestere beszélt a konferencia résztvevőihez. Elmondta, a helyszín nem véletlen, Sárvár szeretné megelőzni Győrt vendégéjszakák tekintetében. A polgármester a határ menti kapcsolatok fontosságára is kitért.

Horváth Vilmos, Sopron MJV Kereskedelmi és Iparkamarájának, és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Turisztikai kollégiumának képviselője rámutatott, hogy fontos ismerni a határokon kívüli kínálatot, ami segíthet az utazási ajánlat összeállításában. Így valószínű, hogy nem csak néhány éjszkát, hanem akár egy hetet is maradhatnak a vendégek.

Kiss Sándor, a VMKIK főtitkár és Franz Perner, a Tourist-net projektmenedzserei a Tourist-net projekt eddigi eredményeit és jövőbeli terveit ismertették. A projektben a burgenlandi vendégfogadók és a vendéglátók egyesülete vesz részt, hazai oldalról pedig három nyugat-magyarországi megyét érint. Céljuk, hogy régiós TDM irodát hozzanak létre a programok szervezésére és a kapcsolattartásra. Közös programcsomagokat dolgoznak ki és értékesítésítenek, valamint új termékeket hoznank létre, mellyel a vendégek és vendégéjszakák számát növelnék. 

A konferencián Tama István, a Nyugat-dunántúli RMI igazgatója a közös kedvezményrendszerben rejlő marketinglehetőségekről beszélt. A közös piac kiaknázását közös vonzerőleltár, potenciálanalízis és célcsoportelemzés segíti. Olyan attraktív kedvezményrendszer létrehozására van szükség, amely úgy kommunikál kedvező árakkal, hogy nem érinti kedvezőtlenül a szolgáltatókat.

Kovács Balázs, a Magyar Turizmus Zrt. ausztriai külképviselője az osztrákok Magyarországra irányuló utazási szokásait ismertette a konferencia résztvevőivel. A beutazóforgalmat lassú növekedés jellemzi. 2010-ben 6,4 millió osztrák látogató érkezett hazánkba, legalább egy napos szállást is igénybe vevő turista ebből 268 ezer volt, akik 742 ezer vendégéjszakát töltöttek nálunk. A kereskedelmi szálláshelyeket igénybe vevők 75 százaléka választott szállodát, ebből 40 százalék wellness szállodában lakott itt tartózkodása során. Az osztrák beutazóforgalom 90 százaléka 3 régióban realizálódott: 41% Nyugat-Dunántúl, 28% Balaton, 20% Budapest és környéke. Az osztrák vendégek 125 milliárd forintot költöttek nálunk, amelyből 90 milliárd turizmushoz, 45 miliárd egészségturizmushoz kötődik. A külképviselő úgy véli, rejtett növekedési tartalék van a keleti országrészben, például a Tisza-tóban, Észak-Magyarországban. A Magyar Turizmus Zrt. ezeket a kevéssé ismert desztinácós lehetőségeket igyekszik megismertetni. 

A konferencián a Liszt évről és az ehhez kapcsolódó programokról is hallhattak előadást a résztvevők Paul Kraill és Sigrid Weiss tolmácsolásában. Figyelemre méltó nyugati szomszédaink felkészültsége a rendezvénysorozat népszerűsítésében. Liszt mint popsztár tűnik fel, az események pedig a tavalyi Haydn-év folytatásaként kapcsolódnak. A tematizálásban felhasználták a zeneszerzőt mint csodagyereket, ezáltal helyet kaptak a gyerekprogramok is.  


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.