Hatodik éve folyamatos a növekedés az Orbisnál

Lengyelország és Kelet-Európa legnagyobb szállodaipari befektetőcsoportja, az Orbis eredménye hatodik éve folyamatosan nő. A bevétel 4,6 százalékkal, az üzemeltetési EBITDA pedig 12,6 százalékkal emelkedett 2018-hoz képest. Az egy kiadható szobára jutó árbevétel (RevPAR) csoportszinten 5,5%-kal, Magyarországon pedig jelentősen átlag felett, 9,1%-kal növekedett.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„Az Orbis alapvető átalakuláson ment keresztül 2019-ben. Újragondoltuk üzleti modellünket, és tevékenységünk két különböző –szolgáltatói (asset light) és szállodaingatlan (asset heavy) –üzletágra osztottuk. A szolgáltatói üzletágat az Accornak értékesítettük, ami lehetővé teszi, hogy tisztán szállodaingatlanokkal foglalkozzunk. Mindkét vállalat nagyon gyorsan növekszik, hogy megfeleljen a vendégek és partnerek elvárásainak, így az üzletágak egymástól függetlenül tudják kiaknázni lehetőségeiket” –mondta Gilles Clavie, az Orbis elnök-vezérigazgatója.

„A Közép-Kelet Európa hat országában található 73 szállodával az Orbis a növekedés új korszakába lép az új tulajdonossal együtt –az AccorInvest jelenleg az Accortól vásárolja meg annak Orbis részvényeit. Annak érdekében, hogy a legnagyobb nemzetközi márkák révén a legjobb szolgáltatási színvonalat biztosítsuk, az Orbis a 73 szállodára vonatkozó üzemeltetési megállapodást kötött az Accorral –ez együttműködésünk következő lépcsőfoka. A perspektívánk változik, de továbbra is azért dolgozunk, hogy megerősítsük vezető pozíciónkat a régióban. Az egész éves intenzív átalakulási folyamat ellenére az összes stratégiai területen javítani tudtuk a teljesítményünket” –tette hozzá Gilles Clavie.

Ez az átalakulással és stratégiai változásokkal teli rendkívül intenzív év nem befolyásolta az Orbist abban, hogy teljes mértékben kihasználja a kedvező gazdasági környezetet, és megvalósítsa stratégiai céljait: a cég már zsinórban a hatodik évben növelte eredményeit. A 4,6 százalékos növekedéssel 1 419.6 millió PLN-re emelkedő bevétel, illetve a működési EBITDA 12,6 százalékos növekedése (egészen 499,1 millió PLN-ig) komoly pénzügyi teljesítmény.

Az Orbis legtöbb kiemelt piacán az üzemeltetési szinten is nagyon komoly eredményeket ért el, amit az 5,5%-os (201 PLN-re) csoportszintű RevPAR (egy kiadható szobára jutó árbevétel) növekedése is mutat. Ez országonként változik: 9.1% Magyarországon, 4,4% Lengyelországban és 4,2% Csehországban az előző évhez képest. A növekedés az árazási stratégiából következik: az Orbis sikeresen –2018-hoz képest 4,6%-kal –növelte az átlagos szobaárat, úgy, hogy tartotta a stabil foglaltsági rátát. Azzal, hogy azOrbis lezárta a light asset (szolgáltatói) üzletág eladását az Accornak, mind a 66 meglévő franchise és management hotelszerződés, illetve a tervben lévő további 42 szállodára vonatkozó szerződés is átkerült az Accor portfoliójába. A tranzakció értéke 1 218.4 millió PLN-t tett ki. Azóta az Orbis portfolió 73 saját tulajdonú és lízingelt szállodából áll, 6 országban (Lengyelország, Magyarország, Csehország, Románia, Szlovákia és Litvánia).

Az Orbis régiós szállodaipari befektetési területen meglévő különleges tudására és tapasztalatára építve tovább optimalizálja portfolióját, és CAPEX befektetésekkel hosszútávú értéket biztosít. A vállalatnak jelenleg is 4 szálloda építését tervezi Lengyelország és Magyarország városaiban és desztinációin, és emellett is további értékes projekteket tervez portfoliójának növelésére. „Ami a jövőt illeti, nincs kétségünk afelől, hogy a csoport kellőképpen felkészült, teljes mértékben kihasználja lehetőségeit, megvalósítja új stratégiáját, így tovább erősíti vezető pozícióját a közép-és kelet-európai régióban.

2020 rendkívül fontos év lesz az Orbis számára, nem csupán az integráció miatt új stratégiai partnerünkkel, hanem azért is, mert hamarosan ünnepeljük az Orbis 100. születésnapját. Büszke vagyok, hogy ennek a történetnek a részese lehetek, és szeretném megköszönni az összes munkatársunknak az állandó támogatást, professzionalizmust és bizalmat, ami lehetővé tette eddigi sikereinket, és elengedhetetlen lesz a következőkhöz”– mondta Gilles Clavie.

Forrás: Turizmus Online


Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.
A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad

A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad 

Norvégia legnagyobb fjordja közelében, gyönyörű környezetben fekszik a Vatnahalsen Hotel.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.