Hévíz-Balaton Airport

Hévíz-Balaton Airport néven üzemel ezentúl a sármelléki repülőtér, amelynek új üzemeltetője a hévízi önkormányzat kizárólagos tulajdonában álló, újonnan bejegyzett társaság - mondta el az MTI megkeresésére a város polgármestere.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Papp Gábor (Fidesz-KDNP) csütörtökön közleményben jelezte, hogy a cégalapításról Hévíz képviselő-testületének március 14-én meghozott döntését követően szerdán bejegyezte a Zalaegerszegi Törvényszék Cégbírósága a Hévíz-Balaton Airport (HBA) Kft.-t. A fürdőváros 100 százalékos tulajdonában lévő gazdasági társaság a sármelléki repülőtér üzemeltetésére jött létre.
A polgármester az MTI érdeklődésére ennek kapcsán elmondta: minimális alaptőkével hozták létre az önkormányzati tulajdonú társaságot, a repülőtér területének tulajdonosaival, vagyis Zalavár és Sármellék önkormányzatainak egyetértésével. A HBA-nak háromtagú felügyelőbizottsága van, ebből két hely a két tulajdonos polgármesteréé.
Felidézte, hogy Hévíz önkormányzata már korábban kinyilvánította azt a szándékát, hogy megfelelő körülmények között működtetné a jelenleg még FlyBalaton nevet viselő repülőteret. Hangsúlyozta, hogy a nyugat-magyarországi régió repülőteréről van szó, amelynek biztonságos működtetése nemcsak a fürdővárosnak, hanem az egész térségnek is turisztikai érdeke.
Papp Gábor azt is hozzátette: egyelőre nincs minden részletében kidolgozva a működtetés menete, de nem kizárólag az idei szezonban, hanem hosszú távon kívánják üzemeltetni a leszállóhelyet. A cégalapításra azért is szükség volt, hogy átvehessék a reptérrel kapcsolatos jogokat, mert a korábbi üzemeltetők felszámolás alatt állnak.
Idén 126 járat érkezése biztos Sármellékre, ezek túlnyomó többsége az április közepétől a hévízi Mutsch Ungarn Reisen által szervezett Lufthansa charter, amely hetente négy német nagyvárosba repül. A polgármester ennek kapcsán úgy fogalmazott: év közben már nagyon nehéz új járatokra szerződni, de folyamatosak és ígéretesek a most zajló tárgyalások, amelyekről további részleteket nem kívánt elárulni.
Nem bocsátkozott becslésekbe, hogy idén hány utas fordulhat meg a repülőtéren, de azt reméli, hogy Hévíznek és térségének legalább 80 ezer vendégéjszakát jelentenek az ebben az esztendőben repülővel érkező utasok.
Arra a kérdésre, hogy a felszámolás alatt lévő reptérüzemeltetők eszközeit igénybe veszik-e, Papp Gábor elmondta: ezeket egyelőre bérlik a felszámolótól. Hogy megvásárolják-e a többször is eredménytelenül meghirdetett reptéri ingatlanokat és berendezéseket, az szintén a későbbiekben dől el.
Hévíz önkormányzata a múlt évben mintegy 30 millió forintot biztosított a sármelléki repülőtér akkori, állami hatóságok felé fennálló tartozásainak rendezésére. Az üzemeltető akkor a repteret és ingatlanjait 50-50 évre az önkormányzatoktól bérlő SCD Csoport cége, az FB Airport Kft. volt.
A FlyBalaton reptér utóbbi évekbeli bérlői és üzemeltetői jelenleg mind felszámolási eljárás alatt állnak.
Az ír hátterű, 2004-től működő Cape Clear Aviaton Kft. ellen 2009-ben indult és azóta sem zárult le a felszámolási eljárás. A felszámoló Vectigalis Zrt. az SCD Csoport érdekeltségének, az FB Airport Kft.-nek adta bérbe a repülőteret, amely tavaly az újonnan létrejött, és az SCD balatoni érdekeltségeit átvevő, zalaegerszegi székhelyű Turisztika Hungária Kft.-hez került.
Időközben az SCD Group Zrt. átalakult, jogutódja az Aviation Group Zrt. lett, amelynek székhelyét Sármellékre helyezték át. A társaság azonban tavaly augusztusban ugyancsak felszámolás alá került, az eljárást szintén a Vectigalis Zrt. folytatja, amely legutóbb március 8-án hirdette meg értékesítésre az Aviation Grouppal szembeni követelésállományt 975 millió forintért.
Az MTI legutolsó - a Turisztikai Hungária Kft.-től kapott -, tavaly októberi adatai szerint Sármelléken a múlt év első 9 hónapjában 17,2 ezer utas fordult meg, 33 százalékkal többen, mint az előző évben. Ugyanebben az első három negyedévben 317 tonna árut szállítottak Sármellékről légi úton.

Forrás: MTI


Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.
Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál

Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál 

Hamarosan a Wizz Air járatainak tíz százaléka repülhet zöld üzemanyaggal.
Közvetlen járat indítása Budapest és Kanton között

Közvetlen járat indítása Budapest és Kanton között  

Elsősorban üzleti utasokra számítanak.
Figyelem! Útfelújítás a reptér felé vezető úton

Figyelem! Útfelújítás a reptér felé vezető úton 

A 3. ütem várhatóan április 15-én kezdődik és április 20-ig tart.
Egyre többen repülnek Svájcba

Egyre többen repülnek Svájcba 

Élen a Budapest-Bázel útvonal a Kiwi.com svájci foglalási listáján.
A világ legnépszerűbb repülős útvonalai

A világ legnépszerűbb repülős útvonalai 

2024-ben az előrejelzések szerint rekordszámú, 4,7 milliárd ember utazik légi úton.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.