Honnan jön a Joon, hova megy?

Október végétől már Budapestre is a JOON járatai közlekednek az Air France helyett,. A hiedelmekkel szemben ez nem féltétlenül jelent egyet a fapadosítással. Jean-Michel Mathieu, a társaság vezérigazgatójával a budapesti járatnyitó alkalmával készült exkluzív interjúban eloszlatjuk a kétségeket. A beszélgetést teljes terjedelmében a Turizmus & Vendég decemberi számában olvashatja.

A JOON csak egy újabb fapados? Mi különbözteti meg az Air France–KLM másik diszkontcégétől, a Transaviától?

Először is, a két társaság teljesen más üzleti modell szerint működik. A Transavia csak turistaosztállyal üzemel és point-to-point utasokat szállít. A JOON ezzel szemben nem fapados modell szerint működik, hanem hálózatban gondolkodik; a társaság központja Párizsban van, az átszállásokat a Charles de Gaulle-repülőtéren természetesen biztosítjuk. Emellett a fedélzeten ugyanúgy elérhető a business class, mint az Air France gépeinek fedélzetén.

Mennyire támaszkodnak a kiegészítő árbevételre?

Az üléskiválasztásért, felsőbb utazási osztályba helyezésért és poggyászért nálunk is fizetni kell, de a fedélzeti kiszolgálás részeként italt mindenkinek ingyen adunk.

 

Ha ebben nincs változás, akkor miért volt szükség a JOON megalkotására?

Elsősorban azért, mert számos olyan piac létezett és létezik most is Európában, ahol az Air France-nak jelentős versennyel kell számolnia. Ebben a helyzetben és költségszinttel bővülni nem tudott, csak meg tudta tartani a piaci részesedést. A JOON alacsonyabb költségszintjének köszönhetően versenyképesebb árakkal működik, amivel már elérhető a piaci részesedés emelése. Erre tökéletes példa Budapest, ahol megmaradnak a napi párizsi járatszámok, viszont nagyobb gépekkel repülünk Budapestre, így 16 százalékkal tudtuk növelni a felkínált kapacitást.

Az alacsonyabb költségszint úgy érthető, hogy kevesebb bérért dolgoznak a pilóták és légiutas-kísérők?

A légiutas-kísérők szerződése valóban eltér attól, mint amit az Air France hálózatán dolgozókétól, és igen, ennek is köszönhetően alacsonyabb a költségszintünk. Ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy ebben nem merül ki a spórolás lehetősége, a cégstruktúrából fakadóan is vannak területek, ahol az anyacégnél alacsonyabbak az üzemelési költségek.

Európában belül 15 útvonalat választottak ki, miért esett ebbe bele Budapest?

A társaság fiatal és fiatalos, szeretnénk ezt a vonását, valamint a technokrata hozzáállásunkat olyan piacon megmutatni, amely elég attraktív. Budapest ebből a szempontból tökéletes választás volt: rendkívül népszerű akár pihenési céllal, akár üzleti céllal.

Hogyan működik a foglalási rendszerük,- hogyan választom ki ezt a légitársaságot?

Alapvetően az Air France járatszámait használjuk, így akár az Air France-t, akár más járatkeresőt használva felbukkannak a járataink. Természetesen az ár-összehasonlítás jegyében a foglalási rendszerek az Air France és a JOON járatait is fel fogják dobni, de ezek nem ugyanarra a járatra szólnak, hiszen egy útvonalon nem repülünk mindketten. Ha Párizsban át kell szállni, akkor a rendszer ugyanúgy kezeli az utast, mint ha Air France-járatról csatlakozna egy másik Air France-járathoz, és ebben semmilyen különbséget nem tapasztal.


Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?