hirdetés
hirdetés

Hova fejlődik Magyarországon a Lufthansa-csoport?

Ha azt nézzük, hogy a Budapestről üzemelő hagyományos légitársaságok versenyét nem először nyerte meg a Malév csődje óta, nagyon nincs hova. Ennek ellenére nem ülnek nyugodtan a babérjaikon - derült ki egy sajtóbeszélgetés során.

hirdetés

Könnyen beszél az, aki öt légitársasággal (Lufthansa, Austrian, Brussels Airlines, Swiss, Eurowings) van jelen a piacon - cöccöghetnénk. De a verseny élezett, a tavalyi 1,137 millió utasért meg kell az európai légiközlekedés nehézsúlyú szereplőjének is küzdeni. 2015. első 7 hónapjában 4 százalékkal több utast szállítottak Magyarországról tavalyi év azonos időszakához képest - mondta Antal Gábor, a Lufthansa Csoport magyarországi vezetője.

Heike Birlenbach
A vezércsillag továbbra is tavalyi 692 699 utassal a Lufthansa. Az utasokért folytatott versengésbe azzal a 3 milliárd millió euróval szálltak be, amit egyebek mellett gépeik utasosztályainak - új business class és a premium economy bevezetése - megújítására, a szolgáltatások javítására költött. Céljuk a világ prémium légitársaságai közt maradni. Ehhez elengedhetetlen egy első osztály, amit a Lufthansa a jövőben csak az A380-as és Boeing 747-800-as gépein tart meg - tájékoztatott Heike Birlenbach, a Lufthansa európai értékesítésért és marketingért felelős alelnöke. Ofer Kisch, a Lufthansa Csoport közép-európai vezetője mindezt azzal a meglepő adattal toldotta meg, hogy csoport szinten 56, míg az LH esetében 85%-kal nőtt az osztály magyar utasainak száma.

Az LH-csoport kihívói kevésbé meglepő módon leginkább az Arab-öböl légitársaságai. Magyarországi számaikat a délkelet-ázsiai útvonalakon befolyásolja utóbbiak egyre erősödő piaci jelenléte. Inkább az economy-utasok csábulnak át - tudtuk meg Birlenbachtól. Szerinte a business-utasok ezeken az útvonalakon is vállalják a nyugat-európai átszállással járó plusz menetidőt cserébe egy Münchenből vagy Frankfurtból induló éjszakai járat kényelméért.

A magyarországi utasok 37%-a indul útnak üzleti motivációval - jegyezte meg Kisch hozzátéve, hogy közülük többen is a turistaosztályt választják. Különösen az európai útvonalakon.

„Nincs még egy része a világnak, ahol annyi fapados légitársaság van, mint Európában” - állapította meg Heike Birlenbach. Ebbe a meccsbe a csoport a megszűnő Germanwings helyébe lépő, megújult Eurowings-zel száll be. Tervek szerint Európa 3. legnagyobbjává kívánnak válni a Ryanair és az easyJet mögött. Bár a Ryanair továbbra sem tett le a hosszú távú járatok tervéről, a Eurowings meg is lépte azt. De nem hűbelebalázs módon: a Lufthansa-Turkish Airlines közös gyerek Sun Express-től wet lease-ben üzemeltetett A330-asok próbaüzem lesznek. Ha nem jött be, mennek vissza személyzetestől - magyarázta Birlenbach.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai