Hova fejlődik Magyarországon a Lufthansa-csoport?

Ha azt nézzük, hogy a Budapestről üzemelő hagyományos légitársaságok versenyét nem először nyerte meg a Malév csődje óta, nagyon nincs hova. Ennek ellenére nem ülnek nyugodtan a babérjaikon - derült ki egy sajtóbeszélgetés során.

Könnyen beszél az, aki öt légitársasággal (Lufthansa, Austrian, Brussels Airlines, Swiss, Eurowings) van jelen a piacon - cöccöghetnénk. De a verseny élezett, a tavalyi 1,137 millió utasért meg kell az európai légiközlekedés nehézsúlyú szereplőjének is küzdeni. 2015. első 7 hónapjában 4 százalékkal több utast szállítottak Magyarországról tavalyi év azonos időszakához képest - mondta Antal Gábor, a Lufthansa Csoport magyarországi vezetője.

A vezércsillag továbbra is tavalyi 692 699 utassal a Lufthansa. Az utasokért folytatott versengésbe azzal a 3 milliárd millió euróval szálltak be, amit egyebek mellett gépeik utasosztályainak - új business class és a premium economy bevezetése - megújítására, a szolgáltatások javítására költött. Céljuk a világ prémium légitársaságai közt maradni. Ehhez elengedhetetlen egy első osztály, amit a Lufthansa a jövőben csak az A380-as és Boeing 747-800-as gépein tart meg - tájékoztatott Heike Birlenbach, a Lufthansa európai értékesítésért és marketingért felelős alelnöke. Ofer Kisch, a Lufthansa Csoport közép-európai vezetője mindezt azzal a meglepő adattal toldotta meg, hogy csoport szinten 56, míg az LH esetében 85%-kal nőtt az osztály magyar utasainak száma.

Az LH-csoport kihívói kevésbé meglepő módon leginkább az Arab-öböl légitársaságai. Magyarországi számaikat a délkelet-ázsiai útvonalakon befolyásolja utóbbiak egyre erősödő piaci jelenléte. Inkább az economy-utasok csábulnak át - tudtuk meg Birlenbachtól. Szerinte a business-utasok ezeken az útvonalakon is vállalják a nyugat-európai átszállással járó plusz menetidőt cserébe egy Münchenből vagy Frankfurtból induló éjszakai járat kényelméért.

A magyarországi utasok 37%-a indul útnak üzleti motivációval - jegyezte meg Kisch hozzátéve, hogy közülük többen is a turistaosztályt választják. Különösen az európai útvonalakon.

„Nincs még egy része a világnak, ahol annyi fapados légitársaság van, mint Európában” - állapította meg Heike Birlenbach. Ebbe a meccsbe a csoport a megszűnő Germanwings helyébe lépő, megújult Eurowings-zel száll be. Tervek szerint Európa 3. legnagyobbjává kívánnak válni a Ryanair és az easyJet mögött. Bár a Ryanair továbbra sem tett le a hosszú távú járatok tervéről, a Eurowings meg is lépte azt. De nem hűbelebalázs módon: a Lufthansa-Turkish Airlines közös gyerek Sun Express-től wet lease-ben üzemeltetett A330-asok próbaüzem lesznek. Ha nem jött be, mennek vissza személyzetestől - magyarázta Birlenbach.


Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?