Hova menjenek a belgák?

Viszonylag kevés belga turista érkezik Magyarországra, pedig – főleg az idősebbeknek – pozitív az attitűdjük velünk szemben. Aki meg akarja őket nyerni, nyújtsa nekik azt, amit várnak: vendégszeretetet; építsen természeti szépségeinkre, kulturális adottságainkra, és igyekezzen bekerülni valamelyik belga utazási iroda katalógusába.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Belgium pedig az egyik legfontosabb küldőpiac Európában: 2005- ben a külföldi utazások tekintetében a 7., a szabadidős célú külföldi utazások tekintetében a 6. helyen állt a rangsorban. A szabadidős célú külföldi utazások között a mediterrán országok a legnépszerűbbek: Franciaország az utazások 28,5 százalékát, Spanyolország 16,1 százalékát, Olaszország pedig 7,6 százalékát mondhatta magáénak 2005-ben – mondta a Magyar Turizmus Rt. (MT Zrt.) „A hónap küldőországa” című rendezvénysorozatának utolsó tavalyi prezentációján Kiss Kornélia, a társaság kutatási igazgatója. A szabadidős célú külföldi utazások kilenc százalékával a legkedveltebb úti célok között található Németország, Hollandia (5,6 százalék) és Nagy-Britannia (5,3 százalék). Az elmúlt években a belgák körében Ausztria és Svájc veszített népszerűségéből, a Törökország iránti kereslet nőtt.

A középmezőnyben

A belga lakosság külföldi utazásaiból Magyarország jelenleg alig részesül: a belga külföldi utazások 0,6 százaléka, illetve a szabadidős célú külföldi utazások 0,5 százaléka irányult hazánkba 2005-ben. A külföldi utazások esetében hazánk a 19. helyet, a szabadidős célú utazások tekintetében a 21. helyet foglalja el. A magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken regisztrált belga vendégforgalom magas szezonalitást mutat: a vendégéjszakák több mint fele a nyári hónapokban realizálódott. Ezen belül a július szerepe kiemelkedő. A főszezoni időszak mellett szeptemberben (a vendégéjszakák 9,4 százaléka) és májusban (8,3 százalék) realizálódik jelentősebb belga vendégforgalom a kereskedelmi szálláshelyeken.

A szezonalitás mellett erőteljes területi koncentráció is jellemzi a belga beutazóforgalmat: a vendégéjszakák csaknem nyolctizede a két legnépszerűbb régióban, Budapest– Közép-Duna-vidéken és a Balatonnál realizálódott 2005-ben. Az elmúlt néhány évben a Balaton részesedése csökkent, a főváros és környéke pedig egyre népszerűbbé vált. Budapest és a Balaton mellett a közép- és a nyugat-dunántúli régiót látogatják szívesen, ahol is a vendégéjszakák 5,5, illetve 4,3 százalékát regisztrálták az elmúlt évben.

Nem ismernek minket eléggé

Magyarország a belga lakosság körében kevésbé ismert. Mindössze a belgák 11,4 százaléka véli úgy, hogy hazánk innovatív, a tudományok és a technika fejlődéséhez hozzájáruló ország. A nők és a 45–64 évesek az átlagosnál innovatívabbnak tartják hazánkat. A belga lakosság 50,8 százaléka gondolja, hogy az ország gazdag kulturális örökséggel rendelkezik. Az egyes korcsoportok között jelentős különbségek figyelhetők meg: míg a 18–29 évesek 40,5 százaléka vélekedik pozitívan a kulturális örökségről, a 45–64 évesek körében ez az arány 61,3 százalék. A hagyományos értelemben vett kultúra mellett a kortárs, kreatív kultúra szempontjából is érdekes lehet hazánk. A fiatalabb korosztályok körében elsősorban a popzene, a fesztiválok és a filmek ismertek, míg az idősebbek inkább a „hagyományos” kultúrát, illetve a sportot emelik ki. Magyarország szempontjából a vendégszeretetnek kiemelt jelentősége van. A megkérdezettek 47 százaléka vendégszerető fogadtatásra számít egy esetleges magyarországi utazás során. A magyarok iránti pozitív attitűdöt jelzi, hogy a belgák 42,8 százaléka szívesen barátkozna magyarokkal, illetve hogy a magyar embereket szorgalmasnak, őszintének és megbízhatónak tartják.

A turizmus szempontjából vonzerőink megítélése kiemelt fontosságú. A belgák 58,1 százaléka szerint Magyarország természeti szépségekben gazdag ország. A megkérdezettek 59,3 százaléka szívesen utazna el Magyarországra. A hazánk iránti érdeklődés az átlagosnál jóval magasabb (71 százalék) a 45–64 évesek körében. A magyarországi utazást döntően izgalmasnak, romantikusnak, kiszámíthatónak és magával ragadónak vélik.

Kapcsolódó statisztika:

A Magyarországra irányuló belga vendégforgalom


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.