Idegenforgalom a föld alatt

Jelenleg alig két tucat hazai barlang áll nyitva a magyar és külföldi turisták előtt. A szakértők szerint ezekben a vendégfogadás feltételei általában megfelelőek, a forgalom azonban a legtöbb barlang esetében jócskán elmarad a 80-as évek végén elért csúcstól. A barlangok gyógyturisztikai célú felhasználását egyre kevésbé támogatja az egészségbiztosító.

 

Hell energiaital-szpot
Ügyfél: Hell Energy
Kampánycél:
75 százalékos forgalomnövekedés, a termék szélesebb körben ismertté tétele, a kötődés és a márkahűség elősegítése
Ügynökség:
Republic Group
Kreatívigazgató:
Fabricius Gábor
Art director:
Szűcs Eszter
Szövegíró:
Budavári Dóra
Produkciós cég:
Cabaret Entertainment
Rendező:
Ungvári Dávid


Énrajtam jutsz a kínnal telt hazába, én rajtam át oda, hol nincs vigasság, rajtam a kárhozott nép városába” – A pokol kapujának felirata Dante Isteni színjátékából meglehetősen pontos definíciója bármilyen bevezető kampánynak. A Hell energiaital tavaszi tévészpot- és plakátakciója bízvást minősíthető bevezetésnek – én legalábbis, aki úgy szemlélem az energiaital-piacot, mint távoli, egzotikus kontinenst, most hallottam először a Hellről.

A kampány – és a Forma 1-es Williams-istálló támogatásának híre – 70 százalékos forgalomnövekedést idézett elő, ami azért akkor sem kis teljesítmény, ha a briefben 75-ről álmodtak is, úgyhogy itt akár be is fejezhetném az értékelést, hiszen a reklámok hatásának egyetlen objektív fokmérője van: az eladás. A kampányhoz tartozó, ám a plakátokétól eltérő kreatívötletre alapozott tévészpotok azonban érdemesek néhány kritikai megjegyzésre.

Csak egyszer kelthetsz első benyomást, mondják az okosok. És valóban: a filmekről alkotott  véleményemet jócskán meghatározza, hogy bár emlékeztem egy filmre a darts-szal fejbelőtt törökről, ha azonban lincseléssel is fenyegetnek, akkor se jöttem volna rá utólag, hogy a Hellt reklámozta. Pedig a terméket már ismertem a plakátokról. Némi töprengés után felismertem, hogy a szent kötelék sztori és termék között azért nem jött létre, mert az önmagukban kerek és kacagtató történetkék azt üzenik nekem, azt viszont remekül, hogy nem fáj, pontosabban hogy fizikailag nem fáj. Márpedig ez a tulajdonság az energiaitalokhoz fűződő képzeteim között nem szerepel. Ez az erő nem az az energia, amitől felbuzog az emberből a világbíró tettvágy. Remélem, hogy egyik energiaital sem képes (társak nélkül) olyan zsibbadtságot előidézni, ami a művégtagok érzékenységét kölcsönzi a fejemnek vagy az ujjaimnak.

A három film különböző színvonalú, a legtetszetősebb egyértelműen a dartsos. Jó érzékkel választották ki a pókerarcú szőrmókot, látványos, de nem tolakodó a termékelhelyezés, mókás a történet. Helyes és gördülékeny a motorházas is, talán kevésbé fokuszált. Hibákkal pettyezett viszont a szakítós, benne a sráccal, akinek nemcsak az arcába dobott plüssállat nem fáj, hanem az ajtóüveg sem, ami – mint a  John Woo-filmekben – belassulva törik szét a kobakján. Gondolom, egy gyermekkorban elhanyagolt tartáshiba okozza, hogy a fiatalember ennyire előre tolva hordja a fejét. Felszínes szociográfiai vértezettségem szerint ráadásul a hajnalban hazatántorgó fiúk nagy része ugyanígy reagál a szakításra, Hell ide vagy oda.
 

{video|id=536|width=425|height=344}



Mindezzel együtt csak üdvözölni tudom a döntést, hogy az   egyszerű történetmesélést választották, mondjuk egy szügyig háromdézett gigaspektákulum helyett. Hanem akad itt két dolog, ami úgy fáj, hogy Hellért kell kiáltanom. Az egyik a dramaturgiailag mindhárom esetben tökéletesen fölösleges visszavágás. A másik a zene, ami nemcsak fölösleges, de a pokoli erőtől fényévnyi távolságra lévő vattacukros popmennyországból szól – ha jól hallom, egy utángyártott The Ting Tings örökzöld. A készítőket ezért 24 órás magánzárkára ítélem Britney-vel.

Értékelés: 3

 

Ungvári Dávid egyéb munkái:
  • Eredeti vagyok vírusfilmek, Microsoft (Friendly Digital) 2008
  • Djuice Xmas: Labdazsonglőr lány, Pannon (Leo Burnett) 2008
  • Befektetési hitel: Hihetetlen, ING (Café) 2008
  • Djuice Majom, Pannon (Leo Burnett)
  • Videa: London Expedíció, T-Online (Republic Group) 2007


Az energiaital piacról szóló cikkünket lásd itt!


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.