Idén „csak” 11 millió eurós veszteséggel számol a Tarom

Egyelőre úgy tűnik, a román állam nem tudja megállítani a Tarom légitársaság zuhanórepülését. S habár a 2014-ben elkönyvelt 25 millió eurós veszteséggel szemben a 2015-re tervezett 11 millió mínusz akár sikernek is elkönyvelhető, a problémák rövid távon ennél sokkal súlyosabbak.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A légitársaság a Wizz Airrel szemben már elvesztette piacvezetői helyét Romániában, most azonban nyakában a belföldi járatok indítását tervező Ryanair is, egy, a közelmúltban kiszivárogtatott audit szerint pedig a Tarom veszteségeinek legszélesebb lefolyója a gépek üzembetartási költsége. Erre az állami légitársaság évente kb. 100 millió eurót költ, de az elemzés szerint a beszerzési összevisszaság miatt minden alkatrészt, részegységet felárral vásárolnak meg, gyakran olyasmit, amire nem is lenne szükség.

Amennyiben az állami tőkeinjekció elmarad – s erre árgus szemekkel figyelnek Brüsszelben –, akkor a meglévő flotta gépei lassan hangárokban fognak porosodni. A gépek felének kora 22 év, 2016 nyarán már kénytelenek lesznek két régi Airbus 310-est kivonni a forgalomból, amelyekhez már alkatrészeket sem gyártanak, s kérdés, hogy a szintén matuzsálemi Boeing 737-esekből hány szállhat még fel jövőre.

A Tarom vezérigazgatója, Christian Heinzmann szerint a kiút három évnél nem öregebb gépek lízingelése lenne, kérdés viszont, hogy a fenntartó közlekedési tárca hajlandó lesz-e erre pénzt adni. Az igazgató számításai alapján az új gépekkel 30 százalékkal csökkenthetnék a fenntartási költségeket.

Az 1989-es rendszerváltás óta minden kormány ügyelt arra, hogy politikai okokból a nemzeti légitársaságot életben tartsa, viszont a most hatalomra került Dacian Ciolos vezette szakértői kormány már sokkal pragmatikusabb.


Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.