Idén Pécsett rendezik meg az Országimázs Konferenciát

Immár negyedik alkalommal rendezik meg az Országimázs Konferenciát, ezúttal Pécsett kerül sor az eseményre, amelynek fókuszában idén a Dél-Dunántúl áll.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Antall József Tudásközpont szervezésében már három alkalommal került sor Országimázs Konferencia lebonyolítására – 2012 májusában és novemberében, illetve 2013 áprilisában), melyek budapesti helyszínnel taglaltak több témakört.

A konferenciasorozat fő célja, hogy több nézőpont számára biztosítson fórumot, és olyan találkozóhely legyen, ahol a közigazgatási és szolgáltató szektor, szakmai és civil szervezetek, szakemberek és egyetemi hallgatók is hozzászólhatnak a témákhoz, így segítve elő az ország imázsának pozitív fejlődését, versenyképesebbé válását. Az I. konferencia a magyar imázs általános jellemzőivel foglalkozott, a II. konferencián az egészség- és kulturális turizmus témáját boncolgatta, míg a III. Országimázs Konferencia Budapestre fókuszált, annak marketingjére és imázsfejlesztésére fektette a hangsúlyt.



Dél-Dunántúl a fókuszban

A rendezvény kiemelkedő sikerére való tekintettel a Tudásközpont – az országos tematikát némileg szűkítve – a IV. Országimázs Konferencia – Fókuszban a Dél-Dunántúl alcímmel a régió imázsának kialakítási és fejlesztési lehetőségeit tárgyalja április 10-én Pécsett, melynek során az aktuális hazai turisztikai trendek jellegzetességeit, illetve az ágazatot érintő változásokat, terveket veszi alapul. A meghívott szakemberek rövid előadások és kerekasztal-beszélgetések formájában vitatják meg a Turisztikai Desztináció Menedzsmentek és a klaszterek szerepét a régió imázsteremtésében, a terület- és vidékfejlesztés kapcsolatát az imázzsal; valamint elemzik a határon átnyúló (horvát-magyar) turisztikai együttműködések alakulását is.

A program a következőképpen alakul:

10.00 – Köszöntőt mond Horváth Gergely (Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgató-helyettes) és Dr. Aubert Antal (PTE TTK Földrajzi Intézet igazgatója)

10.15 – Bevezető előadást tart Horváth Gergely (MT Zrt.)

Kerekasztal-beszélgetések

Moderátor: Érczfalvi András („Az év turisztikai újságírója”, Gazdasági Rádió)

10.30 – TDM-ek és klaszterek szerepe az imázsteremtésben
Bevezető előadás: Dr. Törőcsik Mária (egyetemi tanár, PTE KTK)
Dr. Szabó Géza (PTE TTK; Dél-Dunántúli Falusi Turizmus Klaszter elnöke)
Bánkuti Péter (Irány Pécs Turisztikai Nonprofit Kft. szakmai igazgatója)
Hegyi Zsuzsanna (Dél-dunántúli RMI igazgatója)
Horváth Viktória (Dél-Dunántúli Gyógy- és Termálfürdők Egyesületének titkára)

12.00 – Állófogadás és kávészünet

13.00 – A terület- és vidékfejlesztés kapcsolata a turisztikai imázzsal, határon átnyúló (horvát-magyar) együttműködések
Bevezető előadás: Dr. Csapó János (PTE TTK Földrajzi Intézet)
Pámer Zoltán (DDRFÜ külkapcsolati csoportvezető)
Darko Masnec (Križevci város Gazdasági és Pénzügyi Osztályának vezetője)
Dr. Szűcs Márton (IPA Határon Átnyúló Együttműködési Program igazgatója)
Dr. Gonda Tibor projektmenedzser (Dél-Dunántúli Ökoturisztikai Klaszter)

14.30 – Kötetlen eszmecsere, kérdések

15.30 – Workshop egyetemi hallgatók részére

A konferencián való részvétel előzetes regisztrációhoz kötött, melyet a szervezők 2014. április 4-ig várnak a orszagimazs@ajtk.hu címen.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.