Itt az indulhatunk.hu nyilatkozata a kialakult helyzetről

Az indulhatunk.hu is áldozatnak tartja magát a Green Holidays ügyben.

A szerkesztőségünkhöz eljutatott közlemény az alábbiakban olvasható:

"Döbbenten értesültünk az UNIQA Biztosító nyilatkozatáról, mely egyértelműen hátrányosan érinti az Indulhatunk.hu Nemzetközi Utazási Irodáknál befizetett Green Holidays utazások károsultjait.

Fontos: nem az Indulhatunk.hu bontott ketté utazási csomagokat, hogy megtévessze ügyfeleit!

A Green Csoporttal kötött megállapodás értelmében cégeink repülőjegyeket és szálláskuponokat értékesítettek. Ezen szerződéses konstrukcióban utazási csomagot nem adtunk el.

Fenti konstrukciót a hatóság 2016 decemberében teljes körűen megvizsgálta és a hatósági jogkörben felvett jegyzőkönyv tanúsága szerint semmilyen jogellenes magatartást nem állapított meg. Ezen jegyzőkönyv ismeretében társaságaink jóhiszeműen és a jogszabályok betartásával folytatták az értékesítési gyakorlatot.

Ez alapján elmondható, hogy a Green-szerződésekben foglaltaknak és a hatályos jogszabályoknak megfelelően jártunk el, feladatunkat végeztük megbízatásunk és vállalásunk szerint.

Nem a mi cégeink állnak utazásszervezőként az utazások mögött!

Júliusig minden egyes érintett ügyfelünk a Green Holidays szervezésében utazott el, a megvásárolt szolgáltatásokat a Green Holidays teljesítette, azaz cégeink valós szolgáltatásokat értékesítettek.

Az értékesítési időszak alatt közel 1500 ügyfelünk utazott el és tért haza probléma nélkül. Az utolsó pillanatig hittünk szerződéses partnerünknek, hiszen minden egyes eladás mögött valós szolgáltatás szerepelt.

A korábban a Green Csoport által nyújtandó szállás- és személyszállítási szolgáltatásokra vonatkozó teljesítési kötelezettséget az ismert események bekövetkeztéig a Green Holidays Kft. vállalta teljeskörűen, amely társaság utazásszervezői engedélyének birtokában utazási csomagok értékesítésére és teljesítésére is jogosult volt.

Minden egyes ügyfelünk minden egyes foglalását bizonyíthatóan kifizettük a Green Csoport felé!

A kialakult helyzet kapcsán elsődlegesen a Green Csoport vezető tisztségviselőitől szerettünk volna információt kapni, hogy ügyfeleinket a megfelelő módon tájékoztathassuk. Többszöri megkeresésünkre a mai napig sem reagáltak.

Felkerestük a rendőrséget, illetve közbenjártunk az UNIQA Biztosítónál, feltárva az értékesített utazási szolgáltatásokra vonatkozó tényeket, kérve az érintett ügyfeleink kártalanítását. Miután a biztosító a Kormányhivatalt jelölte meg, mint döntéshozásukat alapvetően befolyásoló tényezőt, a Kormányhivatallal is tárgyaltunk az ügy kapcsán.

A helyzet az utolsó pillanatig nem volt egyértelmű, a tárgyalások biztatóak voltak, így megdöbbentőnek tartjuk, hogy az UNIQA Biztosító végül visszautasította ügyfeleink kártalanítását.

Ugyanúgy megütközve állunk a történések előtt, mint ügyfeleink. Társaságunk nem üzleti szempontból kezeli a történteket, cégünk ebben a botrányban tönkrement, de mind erkölcsileg, mind etikailag fontosnak tartjuk, hogy a lehető legtöbbet tegyük annak érdekében, hogy az ügyfeleink kártalanítása megvalósulhasson.

A Green Csoport nemcsak ügyfeleink nyaralását és pénzét vette el, de vele együtt tönkretette az Indulhatunk.hu 12 éves szakmai hírnevét, múltját, hitelességét, tucatnyi kollégánk munkahelyét is.

Több százmillió forint kárunk keletkezett, cégünk vagyona megsemmisült. A jelenlegi helyzet legnagyobb károsultjai között vagyunk és ez a kár előreláthatólag helyrehozhatatlan.

Számunkra is kérdés, hogy hová tűnt a Green Csoporttól ügyfeleink pénze, és hogy hová tűnt a Green Holidays, amikor ügyfeleink jogos felháborodásával kellett volna szembenéznie.

Bízunk benne, hogy az illetékes hivatalok, szervezetek a lehető legrövidebb időn belül megoldást találnak a kialakult helyzet kezelésére."

Újabb atlétikai csúcsesemény gazdája lesz Budapest

A Nemzetközi Atlétikai Szövetség (WA) újabb esélyt adna Magyarországnak.
Húsvéti szafari Nagykőrösön

A tavaszi szünet első napján újra kinyitja kapuit Magyarország első és egyetlen autós szafari parkja.
Különleges kápolnát tártak fel Veszprémben

A 80 éve püspökké szentelt Mindszenty József egykori székhelye is megújul a beruházás során.
Banksy-kiállítás nyílik Budapesten

A művész több mint száz alkotását lehet majd megnézni május 3-tól a Király utcai Komplex Kiállítóteremben.
Túrák és családi programok Székesfehérváron

Íme a legjobb húsvéti programok és kirándulások a városban a hosszú hétvégén.
XIX. századi borospince az Árpád-kori romok alatt

A Wenckheim-pincét egy domb alá fúrták be, melyen a Csolt nemzetség által emelt monostor romjai állnak.
Milyen legyen a Feneketlen-tó környéke?

Az április 30-ig véleményezhető terveken új stégek és a tóval kapcsolatot teremtő sétányok láthatók.
Húsvét a Skanzenben

Húsvétvasárnap és hétfőn a régi falusi húsvéti ünnepeket kelti életre a Szabadtéri Néprajzi Múzeum.
Hazai projekt az Új Európai Bauhaus Díj jelöltjei között

A „Együttműködés a közösségekért" című magyarországi projekt célja egy multifunkcionális tér létrehozása a Józsefvárosban.
Váratlan helyről érkezett segítség a budapesti beutazó turizmushoz

A brit nézők körében közel két évtizede töretlenül népszerű BBC-műsor, "A Gyakornok" versenyzői legutóbb a magyar főváros turisztikai kínálatát is népszerűsítve versenyeztek egymással.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.