Izzó juharfák és homokos ázsiai tengerpartok

A 2013/14-es téli időszak terveit, programjait mutatta be a JTB Hungary Ázsiaspecialista utazási iroda Budapesten.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Csabai Ferenc termékfejlesztési menedzser a rendezvényen elmondta, hogy anyacégük, a JTB (Japan Travel Bureau) Japán legnagyobb utazási cégcsoportja, és a JTB Group globálisan az ötödik legnagyobb utaztató.

A JTB Group tavaly ünnepelte 100 éves fennállását, ez idő alatt a világ egyik legkiterjedtebb hálózatát építette ki: 27 000 alkalmazottal, 370 értékesítési irodával és 1 000 viszonteladó ügynökséggel büszkélkedhet, és évente több mint 2,5 millió ügyfél utazását szervezi.

A társaságnak 13 irodája van Európában, a közép-európai központ Budapesten működik. Itt 140 főt foglalkoztatnak, akik elsősorban a japán és más ázsiai turisták beutaztatását végzik. A kiutaztatásban két márkát alakítottak ki: 10 évvel ezelőtt kezdték Japánt programozni, innen a Japánspecialista elnevezés.

2011-ben – a japán földrengést követő keresletcsökkenés hatására - létrehozták új márkájukat, az Ázsiaspecialistát azzal a céllal, hogy a magyar utazókkal megismertessék Délkelet-Ázsia színpompás világát. Bevallásuk szerint a választás egyértelmű volt: nincs a világnak még egy olyan régiója, amely akkora kulturális és természeti változatosságot kínálna, mint Délkelet-Ázsia.

Csapatukat a térség szakértőivel bővítették, a japán anyacég hatalmas ázsiai irodahálózatának köszönhetően pedig minden adott volt, hogy a felkelő nap országa után Délkelet-Ázsiát is közelebb hozzák hazánkhoz. A dolog érdekessége, hogy Ázsiaspecialista irodája sehol nincs a JTB-nak, csak Magyarországon, máshol ugyanis „Brazíliaspecialistaként” pozícionálják magukat.

Az Ázsiaspecialista most indítja tehát harmadik téli szezonját, a korábbi útkeresés után kezd letisztulni úti céljaik és a kínált termékek köre. A téli programok között egyéni és csoportos üdülések, körutazások és egyéni utak egyaránt szerepelnek. Az egyik kiemelt téli úti cél a legnépszerűbb ázsiai ország, Thaiföld. Fix időpontokban, magyar idegenvezetővel is indulnak csoportjaik az egzotikus vidékre.

Téli nyaralást kínálnak Koh Samuin és Phuketen, amelyeket bangkoki vagy szingapúri városlátogatással is lehet kombinálni. Szingapúrral kombinálva kínálnak üdülőprogramot Balin és Langkawin is, szilveszteri program mind a négy szigetre foglalható.

Csabai Ferenc elmondta, hogy Malajziában nyáron elsősorban a keleti partvidéket (Tiomant és Redangot) ajánlották az utasoknak, míg a téli időszakban a nyugati partot érdemes inkább felkeresni. Nagy reményeket fűznek Balihoz és Langkawihoz, annak ellenére, hogy ilyenkor arra esős az időjárás.

Aki igazi csemegére vágyik, annak érdemes felhívni a figyelmét az Ázsiaspecialista 2014. májusában induló, 7 éjszakás dél-koreai körutazására, amely érinti Szöult, a skanzenjéről híres Suwont, egy egykori Silla királyság központját, Gyeongjut, a Sokkuram grottót, Pusan kikötővárosát és a Jagalchi halpiacot. A turistáknak megmutatják a két Koreát elválasztó demilitarizált övezetet is.

A JTB másik márkájával, a Japánspecialistával kapcsolatban elhangzott, hogy programjaikhoz magyar idegenvezetőt biztosítanak és számtalan fakultatív programot kínálnak a Felkelő nap országában. Az iroda értékesíti a Japan Rail Pass vasúti bérletet, amelynek megvásárlói egy héten át használhatják korlátlanul az ország vasúthálózatát. A bérlet ára már néhány utazásnál megtérül. Körutazásaikat dinamikus árképzés jellemzi: minél közelebb érünk a csoport indulásához, úgy emelkedik a részvételi díj.

Az idén október végén indul Momiji elnevezésű programjuk, amely során a résztvevők az ősszel vörösen izzó juharfák látványában is gyönyörködhetnek, miközben felfedezik Tokió, Kyoto, Kanazawa és Takayama szépségeit, valamint a szent Fuji-hegyet. Jövő tavasszal március végén indul legnépszerűbb japán körútjuk, a cseresznyefák virágzására időzített Sakura nevű program.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.