Jellemzően harmincas, vagy középkorú városi hölgyek foglalnak szállást

A tipikus hazai szállásfoglalást egy harmincas, vagy középkorú városi hölgy kezdeményezi, aki a balatoni régióba szóló családos utazást, vagy wellness hétvégét keres a párjával, jó minőségű szállodában, félpanziós ellátással. Az ár mellett fontos számára az elérhető szolgáltatások minősége, a wellness és a tisztaság. Az úti célok változatlansága mellett egyre többet és egyre igényesebben utazik a hazai közönség, a nyugati régió szállodáin túl növekszik a kereslet a külföldi, gépkocsival is elérhető úti célok után és többet költünk a szolgáltatásokra - derül ki a szallodak.hu kutatásából.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Szallodak.hu Turisztikai Barométere szerint az online kérdőívre válaszoló 7249 személy több, mint 86,15 százaléka mindenképpen tervez az idei évre utazást. 3,23% biztosan nem utazik majd, 10,63% pedig még nem döntött a kérdésben.  A válaszadók 53,91% -a kettesben, a további 45,58% pedig családjával is tervezi pihenését, a többiek baráti társasággal, vagy egyedül utaznak 2014-ben. A felmérésből kiderül, hogy az  utazók több mint fele (54,31%) csak belföldre tervez, itthon a Balaton-régió viszi a prímet (38,25%), ezt az Észak-Magyarországi régió követi (15,91%), de a válaszadók nagy része (39,38%) nem régió alapján, hanem egyéb szempontok szerint dönt úti céljáról. 

A megkérdezettek fele utazni fog határon kívülre is, 21,2%  Horvátországba, 16,18 % pedig Olaszországba utazik 2014-ben. Ausztriába a megkérdezettek 9,14%-a, Spanyolországba pedig 8,18%-uk tervez elutazni idén.

Wellness és szex

Arra a kérdésünkre, hogy milyen céllal utaznak idén, a válaszadók elsöprő többségben a wellness pihenést (46,18 %) és a nyaralást (40,58%) jelölték meg, aktív pihenéssel a megkérdezettek 10,49%-a, városlátogatással pedig 2,76% fogja tölteni elutazása napjait. Az utazás egyedi jellemzőinél nagyon sokan említik a nászutat, a házassági évfordulót, népszerűek a különböző tematikus fesztiválok (zenei és kolbászfesztiválok, borünnepek). Kiemelt helyen szerepel a gyógyfürdők felkeresése, a kirándulás és túrázás, az OKT útvonalak és a biciklitúrák bebarangolása, valamint a rokonlátogatás, temetők felkeresése, illetve nem utolsósorban a rekreáció és a szex is.

Szálláshely típus vonatkozásában a szállodák vezetnek: a válaszadók 60,87% -a szállodában pihen idén, ebből kimagasló a 4 csillagos szállodák aránya, amelyre az összes válaszadók közül 38,36 %, a 3  csillagos szálláshelyeket pedig 17,54% jelölte meg. Az 5 csillagos belföldi szállodák idei aránya a felmérés alapján 3,91%, míg a 2 csillagos szállodáké 1,06% lesz. Őket követik a sorban az apartmanházak, ahová idén az utazók 16,46%-a megy, illetve a panziók, amelyek 8,56 %-ban részesednek idén az összforgalomból. A vendégházakat 5,46%, hosteleket 0,93% és az egyéb magánszálláshelyeket 7,73%-a választja.

A szálláshely kiválasztásánál döntően az ár (35,04%) a legfontosabb befolyásoló tényező, de nagy súlyt nyom a latban szolgáltatások jó minősége (19,97%), wellness szolgáltatások megléte (16,3%) és a tisztaság (10,9%). A megkérdezettek 10,71%-ának döntésében a legfontosabb szempont, hogy az adott szálláshely gyerekbarát-e. Érdekes módon mások ajánlása csak 7,07%-os arányt képvisel a kérdésben – jegyzi meg Tatár György, a Szallodak.hu igazgatója.

Ár-érték rulez

Az utazók szerint az ár-érték arány a legfontosabb,  illetve hogy „legyen legalább olyan tiszta és kényelmes, mint otthon”. Egyre többen említik a minőségi és diétás ételek igényét, valamint megnőtt a kutyabarát szállodák iránti érdeklődés. Amennyire fontos a családoknak a gyerekbarát környezet, úgy hangsúlyozzák ki a pihenésre vágyó párok, vagy egyedül utazók a gyerekmentes övezet és az ún. „csendes wellness” szolgáltatást, mint a döntésüket nagyban befolyásoló szempontot.

Szállásra meggondoltan költünk idén: a válaszadók 31,87%-a 40-60.000 Ft között tervez költeni, 26,68% idei csak szállásra tervezett költése nem éri el a 40.000 Ft-ot. 18,01%-uk 60-80.000 Ft között, 12,48%-uk 80-100.000 között, 10,96% pedig 100.000 Ft felett is fog idén áldozni csak szállodára. Étkezés szempontjából is kényelmesek vagyunk. A legtöbben a félpanziós étkezést (58,17%) preferálják, de sokaknak ez sem elegendő: 6,65% teljes ellátást, 7,19% pedig all-inclusive ellátást igényel 2014-ben. A válaszadók 11,61%-a beéri reggelivel, 16,39 % pedig nem vesz igénybe semmilyen ellátást.

A nem reprezentatív kutatást a www.szallodak.hu végezte 7249 fő részvételével online kérdőíves megkérdezéssel. A válaszadók 76,24%-a nő, életkorukat tekintve legtöbben a 26-35 éves korosztályba (33,91%), illetve a 36-49 éves korosztályba tartoznak (28,78%). A kitöltők 33,21 %-a Budapesten, 16,44% %-a megyeszékhelyen, vagy nagyvárosban (13,23%) él, 31,33% vidéki kisvárosban vagy faluban, 5,8% pedig külföldön.  A válaszadók 47,64%-a rendelkezik érettségivel, 48,28% pedig felsőfokú végzettséggel.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.