Jó hír az éttermeknek: visszatér a Ticket Restaurant

Megújult, digitális formában a jövő évtől újra elérhető lesz Magyarországon a népszerű és közismert étkezési juttatás, a Ticket Restaurant – jelentette be Szendrő Tamás, az Edenred Magyarország ügyvezető igazgatója egy fővárosi étteremben rendezett kerekasztal-beszélgetésen. A kedvezményes adózás mellett nyújtható megoldással a – hazai piacon 28 éve jelen lévő – vállalat egy újabb lépéssel járul hozzá ahhoz, hogy minél több munkavállaló juthasson rendszeresen egészséges és minőségi melegételhez; emellett biztosítani kívánja a SZÉP kártyák konstrukciója jelentette támogatás lehetőségét azon több mint 2 millió dolgozó számára is, aki hazánkban jelenleg nem részesül ilyen juttatásban.

Korszerű, kedvező adózású, gyors és kényelmes – csak néhány azon jellemzők közül, amelyek az új Ticket Restaurant digitális megoldását jellemzik, és amelynek köszönhetően bármely felelős munkáltató biztosíthatja dolgozói számára a mindennapi minőségi étkezést. A juttatás így nemcsak a jóléthez, hanem a jól-léthez szükséges egyik fontos alapfeltételhez is hozzájárul – hangzott el az Újra Magyarországon a Ticket Restaurant: digitális megoldás a munkavállalók minőségi étkezéséért! elnevezésű eseményen. A kártyák 2022 januárjától kerülnek forgalomba és a már jól ismert SZÉP kártya konstrukció alapján működnek majd. Technikailag három zsebük lesz, fókuszban az étkezéssel és a Mastercard által nyújtott technológiával – ami kényelmes, korszerű érintéses fizetést biztosít.

„Magyarországon jelenleg 4,5 millió munkavállaló kaphatna SZÉP kártyát, azonban közülük csupán 2,2 millióan részesülnek a népszerű juttatásban. A munkavállalók egészsége és az, hogy hosszútávon számítani lehessen rájuk, ma az egyik legnagyobb érték bármely munkáltató számára. Épp ezért ennek a fajta juttatásnak egy sokkal szélesebb körben használt megoldásnak kell lennie. Az Edenred Magyarország küldetésének tekinti, hogy javítson a jelenlegi a helyzeten, és hiszünk benne, hogy a jól ismert, pozitív értékeket hordozó, adókedvezményt biztosító Ticket Restaurant megoldásunkkal ezt most meg is tudjuk tenni” – mondta Szendrő Tamás, az Edenred Magyarország ügyvezető igazgatója.



Ma már tudományosan bizonyított, hogy nemcsak az elfogyasztott étel mennyisége, de minősége és összetétele is felelős a többi között azokért a civilizációs népbetegségekért, amelyek a táplálkozással állnak összefüggésben. „Az elhízás, a magas vérnyomás és egyéb kardiológiai betegségek, valamint a cukorbetegség rendkívül kockázatosak az egyén és a társadalom számára egyaránt. Ezek a betegségek a téves, vagy hiányos táplálkozási ismeretekre, illetve az ebből fakadó egészségtelen étkezési szokásokra is visszavezethetőek. A magyar lakosság kétharmada túlsúlyos. Európában az első, a világon a negyedik helyen állunk elhízás tekintetében" – hívta fel a figyelmet Antal Renáta okl. élelmiszerbiztonsági és -minőségi mérnök, a Magyar Ártalomcsökkentő és Környezeti Betegségekkel Foglalkozó Tudományos Egyesület képviselője. A szakember hangsúlyozta, hogy már napi egy meleg étkezéssel tettünk valamit az egészségünkért, és hozzátette, a vendéglátós szakma számára olyan ajánlásokat fogalmaztak meg, amelyek nem igényelnek többletköltséget, inkább egy szemléletváltásról van szó, a vállalkozók és a dolgozók edukálásáról egyebek között az egészségesebb konyhatechnológiákkal, a fogyasztók részéről felmerülő igényekkel, az allergének feltüntetésével kapcsolatban.

A kockázatok mérséklése, valamint az edukáció fontosságának érdekében az Edenred október 16-án, az Élelmezési Világnapon – az Egyesület szakmai támogatásával – hazánkban is elindította Food Programját. Ennek keretében az Egyesület szakemberei a vendéglátóhelyeknek, az üzemi étkezdéknek, a dolgozói étkeztetéssel foglalkozó konyháknak, a közétkeztetőknek, valamint a szociális- és egészségügyi szférában működő konyháknak fogalmaztak meg tudományos alapon nyugvó ajánlásokat a főzés technológiájára, illetve a felhasznált alapanyagokra vonatkozóan. A kezdeményezés célja tehát egyrészről, hogy felhívja az emberek figyelmét a minőségibb táplálkozás fontosságára, másrészt, hogy a vendéglátásban, étkeztetésben résztvevő szolgáltatók minél szélesebb körben tegyék elérhetővé az egészségesebb választás lehetőségét vendégeik számára, így minél több munkavállaló választhasson az étkezései során minőségi és egészséges melegételt. Ez hosszú távon népegészségügyi és nemzetgazdasági szempontból is kedvező folyamatokat indíthat el.

Bár az Edenred ősszel készült Food Barometer felméréséből kiderült, hogy a magyarok 87 százaléka elvárná az éttermektől, hogy egészséges ételek szerepeljenek a kínálatukban, ennek ellenére – noha vannak kedvező változások: 30 százaléka az éttermeknek egészségesebb ételeket kínál a járvány hatására –, mind a mai napig azok a vendéglátóhelyek vannak többségben, amelyek a pandémiát követően sem változtattak a kínálatukon.



„A nagy munkaerőhiányban nehéz folyamatosan szem előtt tartani az egészséges táplálkozás szempontjait, nem is feltéltenül annyira képzett ehhez a hazai munkaerő. A jelenlegi, koronavírus okozta járványhelyzetben nagy nehézségekkel kell, hogy szembenézzen a vendéglátóipari szektor, ezért minden forgalomnövelő eszköz – így a Ticket Restaurant is – kifejezetten hasznos lehet a teljes terület számára. Ezzel a kezdeményezéssel az eddiginél szélesebb réteg számára válik elérhetővé az egészséges melegétkezés, olyanok számára is, akik eddig nem, vagy csak ritkán engedhették meg maguknak az éttermi étkezést” – hangsúlyozta Kovács László, a Magyar Vendéglátók Ipartestületének elnöke.

Az elmúlt években több, a munkavállalói igényekre fókuszáló kutatás bizonyította, hogy a munkavállalók számára értékesek a megélhetési juttatások is, a munkáltatók juttatási stratégiájában pedig fontos, hogy kedvező adózással biztosítsák a megfelelő elemeket – hangsúlyozta Fata László juttatási szakértő, a Cafeteria TREND magazin alapítója. „A munkáltatók a divatos, trendi juttatások keresése közben néha megfeledkezhetnek arról, hogy mennyire fontos a munkavállalók fiziológia szükségleteinek biztosítása. A jó juttatások úgy támogatják a munkáltatói célokat, hogy közben értékesek a munkavállalók számára. Mivel az étkezésre mindenki költ, ezért ennek támogatása széles körben sikeres juttatás lehet. Amennyiben SZÉP kártyán biztosítja ezt a támogatást a munkáltató, úgy 2021-ben mindössze 15% adót kell fizetnie a juttatás után a béren kívüli juttatások keretösszegéig” – tette hozzá a szakértő.

Az Edenred szolgáltatásait jelenleg több mint 50 millió munkavállaló, 850 ezer munkáltató és 2 millió kereskedelmi partner használja a világ 46 országában. A Ticket Restaurant kártyák Magyarországon történő bevezetése is – a többi közt – a cégcsoport azon célkitűzését szolgálja, hogy növelje használóinak jólétét és vásárló erejét, munkaadókként vonzóbbá tegye a vállalatokat, illetve egészségesebb ételekhez juttassa a munkavállalókat.



Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban

Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban 

Újabb büfékocsik, bővülő ételkínálat, nemzetközi ízek várják a látogatókat.. és persze pizza és hamburger minden mennyiségben.
Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye

Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye 

Reflektorfényben a magyar borok.
Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat

Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat 

Az MNGSZ 2023-ban alapította a Debrecen és Magyarország ikonikus séfjéről elnevezett Boros László-díjat., amelyet április 30-án adnak át az idei kitüntetettnek.
Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál

Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál 

Immár hatodik alkalommal kerül megrendezésre a már-már hagyománnyá avanzsált sétáló kóstoló. 
Mi lesz a borvidékekkel?

Mi lesz a borvidékekkel? 

Az éghajlatváltozás a világ borvidékeinek hetven százalékát alkalmatlanná teheti szőlőtermesztésre.
Vanília égbolt

Vanília égbolt 

Vanília minden mennyiségben - izgalmas más fűszerek, sosem gondolt párosítások kíséretében.
Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.
Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc

Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc  

Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.
Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben!

Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben! 

Pihennek a mobilok, szárnyra kapnak a családi kapcsolatok - üzeni a VakVarjú éttermek stábja a Mobil Off Élmény On hét alkalmával.
Jöhet három izgalmas mocktail recept?

Jöhet három izgalmas mocktail recept? 

Hol vannak már azok az idők, amikor, ha nem akartunk alkoholt inni, akkor csak a víz vagy az üdítő marad?

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?