Jó volt a nyári szezon a NaturMed Hotel Carbonában

A tavalyihoz képest idén nyáron közel 15 százalékkal emelkedett a vendégéjszakák száma, és növekedett a tartózkodási idő is – derül ki Hévíz egyik legnagyobb szállodájának, a NaturMed Hotel Carbonának az adataiból. Miközben egyre több német vendég érkezik a népszerű fürdőhelyre, a nyári hónapokban a magyarok aránya meghaladta a 40 százalékot.

Idén június és augusztus között kb. 15 százalékkal nőtt a vendégéjszakák száma az előző évhez képest a legnagyobb hévízi hotel adatai alapján.

Az emelkedésben nagy szerepük volt a hazai turistáknak: míg júniusban az összes foglalás 12 százalékát tették ki a magyarok, júliusban ez a szám már meghaladta a 40 százalékot a NaturMed Hotel Carbonában.

Ezzel együtt idén nyáron növekedett a direkt (azaz nem utazási irodán keresztül történő) foglalások száma is. A korábbi évekhez képest a külföldiek közül elsősorban a német vendégek száma mutatott növekedést.

Az egész országban megfigyelhető volt idén nyáron, hogy több vendég érkezett a szállodákba: a KSH adatai alapján júniusban 15, míg júliusban 1,5 százalékkal növekedett a hazai szálláshelyek vendégforgalma a tavalyi év azonos időszakához képest, és az emelkedő trend vélhetően augusztusban is fennmaradt.

Júniusban a magyar és külföldi foglalások száma közel azonos arányt ért el, míg júliusban az összes foglalás többségét a hazai vendégéjszakák tették ki.

A Carbona adatai alapján a vendégéjszakák száma mellett növekedett az átlagos tartózkodási idő is, amely idén nyáron 6,3 napot tett ki, azaz nagyjából 1 hetet töltöttek a látogatók a szállodában.

Az adatokból kiderült, hogy nemcsak a gyógyszállodai és beauty szolgáltatásokat vették igénybe a vendégek, hanem a szálloda tematikus nyári hetei is találkoztak a nyári pihenésüket töltő családok elvárásaival.

Müller-Pápai Zsuzsanna vezérigazgató elmondta, hogy a négy csillag superior szálloda őszi foglaltsági kilátásai is kedvező képet mutatnak: a mostani adatok alapján 20 százalékkal több vendégéjszakára számítanak októberben az előző év azonos hónapjához képest, de a november is kimagaslónak ígérkezik a foglalásokat illetően.

Ez az emelkedés főként a német és orosz vendégek előjegyzéseinek köszönhető.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?