Jókor, jó helyen

Sokan gondolhatják, hogy ahhoz a sikersorozathoz, amit az utazásszervezőként indult, majd szállodai üzemeltetéssel is foglalkozó Continental Group produkál, szerencse kell. Pedig ez nem elég. Ugyanis hihetetlen mennyiségű munka, következetesen vállalt és követett új irány, a magas minőségből sosem engedő megvalósítás, valamint a megfelelő hátteret biztosító menedzsment egy tökéletesen összerakott csapattal elengedhetetlen hozzá.

A PILLANAT ÖRÖME

A fővárosi szállodák üzemeltetésével foglalkozó csoport legújabb büszkesége az Andrássy út elején található Hotel Moments Budapest. Megszületésétől kezdve, már az előkészítői munkák indulásától – mintegy másfél év óta – aktívan részt vett a családként és barátként is együtt dolgozó tulajdonosok vezette hazai vállalkozás. A Flesch Tamás, Patakfalvi Réka, Flesch Gábor és Kanel Judit irányítása alatt működő cégnél Kanel Gyulát (Judit testvérét) kérték fel a ház igazgatói pozíciójára. Az épület történelmi érdekessége, hogy Schlossberger báró, egykori dohánynagykereskedő palotája (későbbi bankintézet, majd az első haza mozi) a magyar érdekeltségű CD Hungary Zrt. tulajdonába került, ők újíttatták fel a Market Zrt. által, az üzemeltető Continental Group szakértő tanácsai alapján. A pazar módon átépített és berendezett szálloda 99 szobával, nappali fényes konferenciateremmel, valamint a borokra specializálódott saját étteremmel – Bistro Fine – március elsején nyitotta meg kapuit.

DÍJESŐ HULL A PALOTA-NEGYED ÉKKÖVÉRE

Úgy látszik, a Continental Group történetét végigkíséri a felújított műemlékek sora. Ugyanis 2009-ben nyílt szállodájuk, a Hotel Palazzo Zichy is ilyen, amelyet szintén „saját gyermeküknek” tekintenek. Az 1899-ben a Nemzeti Múzeum közelében, neobarokk stílusban épült Zichy palota igényes felújítási munkálataiban, illetve 80 szobás szállodává való átalakításában is aktívan részt vettek. Hogy mennyire sikerült a megvalósítás, és miképp történik a házban általuk az üzemeltetés, ezt minősíti a sok szakmai és nagyközönségi elismerés közül néhány, a teljesség igénye nélkül: a Hotel Palazzo Zichy több kategóriában is rendszeresen a TripAdvisor lista TOP3 szállodája között szerepel, Ingatlanfejlesztés Nívódíj 2015 (FIABCI Magyar Tagozata), az „Év szállodája díj” 2013-ban (MSZÉSZ és MT Zrt közös pályázatán).

NAGYVONALÚ FELÚJÍTÁS

A cég első pesti szállodájának, a Hotel Parlamentnek az üzemeltetési feladatait már tíz éve látja el. A ház többségi tulajdonosa ugyanaz az olasz befektető – Renzo Savasta –, aki a Hotel Palazzo Zichy tulajdonosa is egyben. A szálloda a tizedik születésnapját teljes felújítással ünnepelte. A Parlament közelében található, XIX. századi, eredetileg lakóépületként épült ház mind a 65 szobáját „tetőtől talpig” felújították Nathalie Rottenburg belsőépítész letisztult, elegáns tervei alapján. Fehér, narancs és bézs lett az alapvető színvilág a szobákban, a korábbi minimalista stílust felváltva egy otthonos, mégis finom megjelenéssel, ahol a rafináltan elhelyezett tükrök és a hófehér organza függönyök is hangsúlyt kaptak. A szobák felújítása idén január–februárban mindössze öt hétig tartott. Két évvel ezelőtt a közösségi tereket is átalakították, így idén februárban egy szinte újjászületett szállodát adtak át.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.