Jól teljesítenek a négycsillagos szállodák

A Colliers International budapesti irodája megjelentette legújabb, szállodapiaci jelentését, melyből kiderül, hogy 2011 első félévében a kereskedelmi szálláshelyeken a vendégek és a vendégéjszakák száma 4, illetve 3%-kal haladta meg az előző évi szintet.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„Ezen belül a szállodák teljesítménye továbbra is az átlag felett van, ezekben az egységekben 7%-os volt a vendégéjszakák számának növekedése. „Különösen a négycsillagos szállodák teljesítettek jól, ahol a növekedés meghaladta a 11%-ot.” – mondta Szircsák Norbert, az ingatlan-tanácsadó cég piackutatója és értékbecslési tanácsadója.

Részben az Európai Unió soros elnöki tisztségének is köszönhetően a főváros szállodáiba érkező külföldi vendégek és az általuk eltöltött éjszakák száma 10, illetve 8%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest. A négycsillagos szállodákban pedig 12–14%-os emelkedés volt megfigyelhető. A második félév értékmérő lesz abból a szempontból, hogy mennyire lassulhat le a növekedés üteme.

A szállodák szobakihasználtsága átlagosan 43%-os volt, ezen belül az ötcsillagos szállodák érték el a legmagasabb, 61%-os, szintet, míg a négycsillagosoknál a foglaltság 49%-os volt. A szálláshelyek összes árbevétele folyó áron 6%-kal emelkedett 2010 azonos időszakához képest. Budapesten a három–öt csillagos kategóriákban a szobák átlagára január–júniusban 9 000 és 31 000 Ft között volt.

A Balatonon eltöltött éjszakák száma a külföldi és belföldi vendégek esetében is 2,3%-kal esett vissza. A második félév ugyanakkor már növekedést is hozhat, ám ez jelentősen függ az időjárástól, az Üdülési Csekkek forgalmától valamint a frissen bevezetett Széchenyi Pihenő Kártya elterjedésétől, mely kártyának a forgalomélénkítő hatását inkább a jövő évre várjuk.

2011-ES SZÁLLODAÁTADÁSOK BUDAPESTEN

Szálloda Kategória Szoba szám
Boscolo Luxury Residence 5* 138
Bohem Art Hotel 4* 60
Green Hotel 4* 95
Fraser Residence Budapest 4* 51
La Prima Fashion Hotel 4* 80
Canada Hotel Budapest 3* 80
Bo18 Hotel 3* 45
Iberostar Grand Hotel1 5* 50
Avenue 83 Fashion Hotel1 4* 70
Hotel Rácz Thermal Spa1 5* 65
1átadása a második félévben vagy jövõre várható
Forrás: Colliers International

A fejlesztésekkel kapcsolatban a szakember elmondta, hogy 2011 első félévében 7 új szálloda kezdte meg működését Budapesten, több mint 500 új szobával bővítve a kínálatot. Az átadott hotelek között egyaránt volt 3, 4 és 5 csillagos egység is. Idén még egy ötcsillagos boutique hotel és egy négycsillagos Mellow Mood szálloda átadására számítunk, illetve a régóta húzódó ötcsillagos Hotel Rácz átadására van minimális esély. Bár a tavalyi egész éves 1 000 szoba feletti növekedéshez képest ez visszaesésnek számít, még mindig viszonylag jelentős kínálatbővülést jelent a jelenlegi piaci viszonyok között. 

„Vidéken is több hotel átadása történt az eddig eltelt időszakban. Vannak közöttük kisebb 30–40 szobás inkább családias hotelek, valamint 90–100 szobás wellness hotelek egyaránt. Közös jellemzőjük, hogy majdnem mindegyik uniós támogatással épült. Többségük új szálloda, de vannak köztük kapacitásbővüléssel és színvonal emelkedéssel egybekötött fejlesztések is.” – mondta Szircsák Norbert.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.