Karácsonyi ital-toplista

Hazai online ital vásárlási szokások alapján készített statisztikát az italkereso.hu szakportál. November 23 - december 23. között, közel 15 ezer vásárlás adatai alapján készült a statisztika.

A top 7-es lista élére 13.153 vásárlásból 18.6%-kal a bor került. A boron belül a száraz borok viszik a megrendelések 2/3 részét. Maga a tény, hogy a bor a legnépszerűbb ünnepi ital önmagában nem meglepő. Amennyiben mellé vesszük a tényt, hogy a magyar borászatok online értékesítésre alig vannak felkészülve, valamint a Hegyvidék Nemzeti Tanács (HNT) becslése szerint a borászok forgalma akár 60-80%-kal is visszaeshetett idén - így már azért meglepőbb a helyezés.

Második helyre 16,9%-kal – igen szorosan követve a bor kategóriát – a whisky került. A whisky kategórián belül a Jack Daniel’s toronymagasan vezet 35%-kal, valamint az élbolyban még megtalálható a Chivas Regal, Jim Beam és a Jameson is.

Harmadik helyre kerültek a likőrök 10,9%-kal. A likőr kategória sereghajtója a Tátratea 28%-kal, azaz 406 vásárlással. Elismerő helyezést ért el a Cointreau Narancslikőr és a Bailey’s krémlikőr is – ezek a hölgyek nagy kedvencei.

A negyedik helyet változatlanul megőrizte idén is nemzeti italunk a pálinka 10,4%-kal, alig lemaradva a likőrök mögött. A pálinkák közül az Illúzió pálinka került a legnépszerűbbek közé, őt követve szorosan az Árpád pálinka és a Panyolai pálinka. Idén hatalmas visszaesés volt tapasztalható a hazai pálinka kereskedésben, azon belül is a belföldi értékesítésben. A visszaesés egyrészt köszönhető, hogy egyre többen főznek otthon pálinkát, másrészt 27%-ra emelték a pálinka áfa-kulcsát.

A sör került az ötödik helyre 7,3%-kal. A hazai piacon egyre szépszerűbb kézműves vagy kisüzemi sörök uralják a sör kategóriát. Ha a nagyüzemi és kisüzemi sörök arányát nézzük akkor háromnegyed arányban a kisüzemi sörök állnak nyerésre online vásárlás esetén. A nagyüzemi márkákon belül továbbra is a Heineken sör található az élen, őt követi a Dreher és az Arany Ászok.

Új belépőként üdvözöljük a hatodik helyen lévő rum kategóriát 850 vásárlással, azaz 6,4%-kal. A rumoknál holtverseny alakult ki mert a Havana Club rum és Bacardi rum azonos eredményeket értek el, 120-120 vásárló választotta egyaránt, a harmadik helyre került a Captain Morgan.

Az idei évben a hetedik helyre került a vodka 5,9%-kal, ami 776 vásárlás eredménye. A vodka abszolút győztes az Absolut francia tulajdonú vodka 28%-kal (svéd licence alapján), a dobogó második helyére a Grey Goose szintén francia vodka került, és harmadik helyen a Beluga orosz vodka található.

 

Forrás: Italkereső


Ezen a badacsonyi hétvégén minden a Szürkebarátról szól

Ezen a badacsonyi hétvégén minden a Szürkebarátról szól 

A Bortriatlon egy nagyon izgalmas rendezvény, aminek egyik fontos állomása a Szürkebarát Hétvége.
Séfváltás a Lidl Konyha élén

Séfváltás a Lidl Konyha élén 

Nem akárki érkezik a cégcsoport konyhájára: egy Michelin-díjat kapó ifjú séf váltja a korábbi, Michelin-csillagos konyhát irányító séfet.
Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia

Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia 

A Visegrádi Alap támogatásával létrejött nemzetközi eszmecserére öt országból érkeztek előadók és résztvevők.  
Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban

Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban 

Újabb büfékocsik, bővülő ételkínálat, nemzetközi ízek várják a látogatókat.. és persze pizza és hamburger minden mennyiségben.
Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye

Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye 

Reflektorfényben a magyar borok.
Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat

Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat 

Az MNGSZ 2023-ban alapította a Debrecen és Magyarország ikonikus séfjéről elnevezett Boros László-díjat., amelyet április 30-án adnak át az idei kitüntetettnek.
Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál

Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál 

Immár hatodik alkalommal kerül megrendezésre a már-már hagyománnyá avanzsált sétáló kóstoló. 
Mi lesz a borvidékekkel?

Mi lesz a borvidékekkel? 

Az éghajlatváltozás a világ borvidékeinek hetven százalékát alkalmatlanná teheti szőlőtermesztésre.
Vanília égbolt

Vanília égbolt 

Vanília minden mennyiségben - izgalmas más fűszerek, sosem gondolt párosítások kíséretében.
Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?