Áramvonalasabb működés a makói Hagymatikumban

Az idén kétéves makói Hagymatikum fürdő 40 millió forinttal kevesebb támogatásból működik 2014-ben, mint tavaly. 

A város bő évtizede döntött úgy, hogy új iparágat honosít meg Makón, ami itt élők sokaságának képes megélhetést nyújtani. A város fejlesztési terveinek központjában végig a Hagymatikum volt, hozzá kapcsolódott a belváros rehabilitációja, a Maros-part megújítása és a termálprogram is – összekapcsolva ezek előnyeit. Mára a Hagymatikum köré csoportosultak a város szolgáltatásai – a rendezvények, a sportesemények. A fürdőben a vállalkozók is hisznek és támogatják: ezért panziók nyíltak és nyílnak, hotel épül, szolgáltatók fektetnek be - mondta el dr. Buzás Péter, Makó város polgármestere sajtótájékoztatón.

Tavaly a menedzsment 37%-kal csökkentette a működéshez szükséges ráfordításokat. Idén 140 millió forint támogatásra van szükség– ez inflációval felszorozva nem több, mint ami a régi fürdőnek volt - hangzott el az eseményen. 

Tavaly 346 ezer látogató fordult meg a Hagymatikumban. A gyógyászati kezeléseknél 30%-os növekedés tapasztalható, számszerűen 88 ezer gyógyulni vágyó vendég volt. A fürdő 2. születésnapján több mint 2500-an vettek részt. A programok között szerepelt, bohóc, bűvész, Irigy Hónaljmirigy-koncert, családi vetélkedők. Makóiak, térségiek, külföldi, főként szerb és román vendégek együtt ünnepeltek a fürdő csapatával. A szülinapi zsúrparty nyitotta a 2014-es rendezvények sorát, melyet 2013-ban közel 30 látványos, beltéri-kültéri program előzött meg.

Scheitzner Beáta, a Makói Gyógyfürdő Kft. ügyvezetője a sajtótájékoztatón elmondta, ismét számos rendezvénnyel, fejlesztésekkel, gyógyászati szolgáltatás-bővüléssel készül az idei évre. Ami az egyik legfontosabb, hogy az árak 2014-ben sem fognak emelkedni. Továbbra is a családbarát fürdőszemléletet tartja a fő „zászlós hajónak” a gyógyászat mellett, ahol az országos gyógyfürdő minősítésnek köszönhetően új perspektívák nyíltak meg.

A Vöröskereszttel együttműködve a tavalyi 20 000 darab tiszteletjegy helyett idén 28 000 darab jegy felajánlásával szeretne a Hagymatikum Gyógyfürdő hozzájárulni a véradói közösség jutalmazásához.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?