Kényelmesebb átszállás Párizsban

Kényelmesebb átszállási lehetőségeket kínál az Air France utasainak október 1-je óta a párizsi Charles de Gaulle repülőtér.

Október 1-je óta a párizsi Charles de Gaulle repülőtéren megforduló Air France-utasok immár egyszerűbben, korszerű infrastruktúra igénybevételével jutnak el a jegykezeléstől a beszállásig.

A teljes nemzetközi utasforgalom a 2E terminálra került áthelyezésre. (1)

- A 2F terminál kizárólag az Air France és a SkyTeam légi-szövetségbeli partnerei által üzemeltett európai (Schengen-övezetbeli) járatokat indítja illetve fogadja. (2)

- A regionális légitársaságok járatai (Brit Air, Regional, Airlinair) a 2G terminálra koncentrálódnak.

Azzal, hogy az Air France tevékenysége a repülőtér keleti oldalára összpontosul, az átszállási idők rövidebbek lesznek, a csatlakozás leegyszerűsödik, és lehetővé válik utasaik számára, hogy akár 10 percet is nyerjenek, midőn egyik járatról átszállnak a másikra.

A 2F terminált az európai járatok számára tartják fent.

Az utasok nagyobb kényelme és a zökkenőmentesebb utasforgalom végett a 2F terminált átalakították:

- Nagy jegykezelő-zónák kerültek kialakításra, ebből 19 várja a SkyPriority, 44 pedig a turista osztályon utazókat – így kevesebbet kell várniuk.

- A terminál közepén korszerűbb és nagyobb teljesítményre képes biztonsági ellenőrző zóna kerül kialakításra. A SkyPriority „kiemelt” utasok számára külön zónát tartanak fent. Idővel, a jelenlegi évi 14 millió helyett, e terminál 16 millió utas fogadására lesz képes.

(1) Kivételt képeznek a Caracas, Bogota, Havanna, Saint Martin, Kairó, Dubaj, Bangkok felé induló járatok, amelyek jegykezelése továbbra is a 2F terminálon zajlik.

(2) A következő országokból érkező utasok részére: Németország, Ausztria, Belgium, Dánia, Spanyolország, Észtország, Finnország, Franciaország, Görögország, Magyarország, Izland, Olaszország, Lettország, Litvánia, Luxemburg, Málta, Norvégia, Hollandia, Lengyelország, Portugália, Szlovákia, Szlovénia, Svédország, Csehország.

 Az M terminál által kínált új kapacitásoknak köszönhetően, minden, a 2C és 2D terminálról Air France járat fokozatosan átkerült a 2E és 2F terminálokra, lehetővé téve így, hogy a Társaság a 2E, 2F, 2G terminálokról üzemeltesse járatait.

Hub 2012: a második lépés

A Hub 2012-es program a párizsi Charles de Gaulle repülőtér infrastruktúrájának átfogó fejlesztésére támaszkodik, ami nemcsak a felszerelések minőségének javítását teszi lehetővé, hanem áttekinthetőbbé teszi az utas által a beszállásig megteendő utat. Ez az átcsoportosítás a « Hub 2012 » projekt második lépésének tekinthető. E projektet az Air France és az Aéroports de Paris közösen hozta létre, azzal a céllal, hogy a nemzetközi utasforgalom terén mind az utasoknak kínált szolgáltatások minőségének, mind a párizsi Charles de Gaulle repülőtér versenyképességének növelése érdekében.

A Hub 2012-es projekt keretében június 28-án már megnyitották az S4-es beszállító-csarnokot (a 2E terminál M kapujánál), ami által újabb fogadó-kapacitásokat nyert a repülőtér. Ebből az alkalomból az Air France felavatta új, útvonalhálózatának immár legnagyobb Business-váróját – egy mintegy 3 000 m2-es területet, az utasok kényelmének a szolgálatában.

Decemberben egy újabb fordulópont következik, ekkor kerül sor a Schengen-övezetből érkező utasok új csatlakozó-folyosójának kialakítására.

« A „Hub 2012” projekt keretében az Air France és az Aéroports de Paris kéz a kézben dolgozik, hogy újabb lendületet adjon a párizsi Charles de Gaulle gyüjtő-elosztó repülőtér fejlesztésének. Miután 2012 júniusában megnyílt az M terminál, átszervezésre került a terminálok forgalma, melynek keretében a 2F terminált immár a Schengen-övezetbe irányuló, ill. onnan érkező járatoknak tartják fenn.

A repülőtér ezáltal világosabb és áttekinthetőbb lett, és utasaink valóban időt tudnak meg takarítani az átszállás során, és zökkenőmentessebbé vált az utasforgalom» - nyilatkozta Pierre Graff az Aéroports de Paris elnök-vezérigazgatója.

«A „Hub 2012” projekt ezen második szakasz remekül beleillik a „Transform” tervünkbe, amely célja, hogy visszanyerjünk helyünket a világ élvonalában. A földi utasforgalom javítása kiegészíti a járataink fedélzetén végbemenő szolgáltatás-fejlesztési törekvéseinket. Minden feltétel adott ahhoz, hogy az Air France és a párizsi Charles de Gaulle repülőtér zsinórmértékké váljon utasaink számára» tette hozzá Alexandre de Juniac az Air France elnök-vezérigazgatója.


Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.
Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál

Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál 

Hamarosan a Wizz Air járatainak tíz százaléka repülhet zöld üzemanyaggal.
Közvetlen járat indítása Budapest és Kanton között

Közvetlen járat indítása Budapest és Kanton között  

Elsősorban üzleti utasokra számítanak.
Figyelem! Útfelújítás a reptér felé vezető úton

Figyelem! Útfelújítás a reptér felé vezető úton 

A 3. ütem várhatóan április 15-én kezdődik és április 20-ig tart.
Egyre többen repülnek Svájcba

Egyre többen repülnek Svájcba 

Élen a Budapest-Bázel útvonal a Kiwi.com svájci foglalási listáján.
A világ legnépszerűbb repülős útvonalai

A világ legnépszerűbb repülős útvonalai 

2024-ben az előrejelzések szerint rekordszámú, 4,7 milliárd ember utazik légi úton.
A Flixbus szintet lép új olasz útvonalaival

A Flixbus szintet lép új olasz útvonalaival 

Közölték, hogy népszerű alternatívaként érdemes számításba venni a buszos utaztatást különböző útvonalakon.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.