Kétszámjegyű növekedés minden régióban a vendégéjszakák számában

A kiadható szobák száma az előző év ugyanezen időszakához képest csökkent, az árbevétel és a szobakihasználtság emelkedett.

2017. októberben a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 1,5, a belföldi vendégeké 11%-kal meghaladta az előző év azonos időszakit. A kereskedelmi szálláshelyek – folyó áron számolt – összes bruttó árbevétele 9,5%-kal emelkedett.

A külföldi vendégek száma 0,5, az általuk eltöltött vendégéjszakáké 1,5%-kal (1,2 millióra) emelkedett. A vendégéjszakában mért forgalom a szállodákban és a kempingekben az előző év azonos hónapjához hasonló volt, a panziókban, az üdülőházakban és a közösségi szálláshelyeken nőtt. Az összes külföldivendég-éjszaka 65%-át realizáló Budapesten 1,1%-os volt a bővülés.

A belföldi vendégek száma 10, az általuk eltöltött vendégéjszakáké 11%-kal bővült, és meghaladta az 1 milliót. A vendégéjszakák száma mindegyik turisztikai régióban nőtt, a növekedés mértéke a régiók többségében kétszámjegyű volt. A belföldivendég-éjszakák közel ötödét regisztráló Budapest–Közép-Dunavidék régióban 0,5%-kal bővült a vendégéjszakában mért forgalom.

A szállodák szobakihasználtsága 1,4 százalékponttal, 60,7%-ra nőtt.

Az összes bruttó árbevétel 9,5%-kal (41 milliárd forintra), ezen belül a szállásdíjbevétel 7,9%-kal (24 milliárd forintra), a vendéglátás bevétele 5,1%-kal (8 milliárd forintra), az egyéb szolgáltatások bevétele 19%-kal (9 milliárd forintra) emelkedett folyó áron. A külföldi szállásdíjbevétel 2,0%-kal, a belföldi 21%-kal magasabb volt az előző év októberinél.

Széchenyi Pihenőkártyával a kártyatulajdonosok 18%-kal többet, 1,3 milliárd forintot költöttek a kereskedelmi szálláshelyeken. SZÉP-kártyával 1856 szálláshelyen, köztük 835 szállodában fizethettek a vendégek.

2017. október 31-én az előző év azonos időpontjához képest: közel azonos számú, 2691 kereskedelmi szálláshely működött hazánkban. A kiadható szobák száma 1,3%-kal csökkent, de így is megközelítette a 80 ezret.

2017. január–októberben az előző év azonos időszakához képest: a kereskedelmi szálláshelyek 6,7%-kal több, összesen 25,7 millió vendégéjszakát regisztráltak. A külföldi vendégek 8,0%-kal (13 millió), a belföldi vendégek 5,4%-kal több (12,7 millió) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken.

A szállodák szobakihasználtsága 3,5 százalékponttal, 60,5%-ra emelkedett. A kereskedelmi szálláshelyek folyó áron összesen 16%-kal több, 396 milliárd forint bruttó árbevételt értek el. Ezen belül a szállásdíjbevétel 17%-kal nőtt, és meghaladta a 239 milliárd forintot.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?