Kétszáz milliárd forintot nem lehet csak tejfölre költeni

A miniszterelnök bejelentette, hogy a SZÉP-kártya vendéglátás alszámlájáról élelmiszer is vásárolható 2022. február 1. és május 31. között. Erről a témáról kérdeztük Flesch Tamást, az MSZÉSZ tiszteletbeli elnökét.

Flesch szerint bár valóban váratlanul és felkészületlenül érte a szakmát ez a bejelentés, azonban az azóta már életbe lépett új rendelet leginkább a vidéki házakat érinti érzékenyen, a budapestiek bevételeit nemigen befolyásolja majd.

Megosztott költések várhatók vendégoldalról

Hozzátette, könnyen elképzelhető, hogy a SZÉP-kártya tulajdonosok  mind élelmiszerre, mind pihenésre, kikapcsolódásra is költenek majd ezen időszak alatt ugyanazon zsebből, elvégre, tette hozzá a megkérdezett szakértő, " nem lehet kétszáz milliárdot csak tejfölre költeni". Hiszen ismert tény hogy ekkora összeg van jelenleg a hazai kártyafelhasználóknál a munkavállalói oldalon.

Fizettségi kötelezettség mentességet az ágazatnak!

Kiemelte, hogy az MSZÉSZ vezetősége továbbra is a szakma túlélésének egyik feltételeként tartja azt, hogy a SZÉP-kártya keretösszege, valamint kedvezményes adózási feltételei 2022-ben is megmaradjanak, valamint a turizmusfejlesztési hozzájárulás megfizetése alól is legalább július 30-ig mentesüljenek a vállalkozások, mert csak ez mentheti meg a covid által egyik legjobban sújtott ágazatot a teljes összeomlástól.

Húsvéti kilátások

Végezetül Flesch Tamás az idei tavasz kilátásai kapcsán elmondta, mind Budapest, mind a vidék szempontjából jó bevételre számít az ágazat a húsvéti időszakban. Azonban, húzta alá, ez nem jelenti azt, hogy mesés pozitívummal zárják majd a szállodások ezt az időszakot. Hiszen a kiadási oldal mértéke olyan brutális módon megemelkedett - az energiaárak, a munkaerő és az alapanyagok tekintetében -, hogy ezt a költségnövekedést nem ellensúlyozhatja majd az egyre jobban teljesítő bevételi oldal. 

 

 

 

 

 

 

 

Forrás: Turizmus Online


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?