Ki tudják szűrni az önfényező szállodabírálatokat

A Cornell egyetem diákjai olyan szoftvert készítettek, amely alkalmas az önfényező szállodabírálatok kiszűrésére.

A Cornell Egyetem négy tanulója alkotta meg azt a szoftver programot, amely kiszippantja a világháló rendszeréből a hamisan-pozitív szállodaértékeléseket az olyan felhasználók által is használt weboldalakról, mint a TripAdvisor és a Yelp. A hamis értékelések aggodalomra adnak okot az iparágban, sokan gondolják úgy, hogy egyes szolgáltatók túl jó színben tüntetik fel magukat ilyen álkritikák révén, míg mások versenytársaikról íratnak negatív beszámolókat.

A projekt 3 informatikus hallgató és egy kommunikáció szakos diák összefogása révén valósulhatott meg és a fő cél az volt, hogy egy olyan programot alkossanak, amely kiszűri a „csaló” és álhírnevet szerző vállalatokat.

A hallgatók szoftverük hitelességét a tesztek után 90%-an megbízhatóra értékelték, míg az objektív szemlélők csupán minden második önfényező vélemény felismerésére képesek. A tesztek elvégzéséhez a szoftverfejlesztők felkértek önkénteseket, majd azt a feladatot adták nekik, hogy írjanak 400 hamisan-pozitív kommentet a TripAdvisor 20 legnépszerűbb szállodájáról Chicago körzetében. A teszt során kiderült, hogy a hamis értékelésekben elsősorban olyan szavak domináltak, mint a „hotel”, a Chicago”, az „enyém”, az „élmény” és a „nyaralás” szavak. Ezzel szemben a „valódi” tartalom esetében olyan szavak dominálnak, mint az „emelet”, „fürdőszoba”, „kicsi” és „dollár”.

Sem a TripAdvisor sem a Yelp nem reagált arra a felvetésre, miszerint a hamisan-pozitív értékeléseket törölni kellene az oldalaikról.

A felhasználók által generált tartalom egyre népszerűbb az interneten: 2008 és 2010 között 35%-kal nőtt az ilyen jellegű utazási site-ok látogatottsága. Eközben az Expedia leányvállalataként működő Tripadvisor idei második negyedévi nyeresége 89 millió dollár volt, 23%-kal több, mint egy évvel ezelőtt.

Ennek ellenére az Expedia az idén ősszel várhatóan teljesen önállóvá teszi leányvállalatát, már csak azért is, mert bejelentés érkezett az Amerikai Tőzsdefelügyelethez, és elképzelhető, hogy komoly kártérítést kell fizetnie kisebb amerikai szállodáknak a jó üzleti hírnév megsértéséért. A szállodák pertársaságot terveznek alakítani, hogy bebizonyosodjon, a Tripadvisor nem vett le az oldaláról olyan negatív szállodai értékeléseket, amelyek minden bizonnyal hamisak voltak.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.