Kiemelkedő ütemben nő a külföldi turisták száma hazánkban

A Turisztikai Világszervezet legfrissebb jelentése szerint Magyarországon a külföldi turisták száma háromszor olyan gyorsan növekedett, mint az európai átlag 2014 első tíz hónapjában. A kimagasló eredmények a Magyar Turizmus Zrt. országmárka-stratégiájának is köszönhetőek.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Hazánk országmarketingje komoly nemzetközi sikereket ér el a Bloom Consulting minősítése alapján - írja a Magyar Turizmus Zrt. A madridi székhelyű, országmárka-kutatásokra specializálódott Bloom Consulting legfrissebb tanulmánya szerint Magyarország – Ausztriához hasonlóan – az országmárka-stratégia minősítés alapján AA, azaz erős besorolást kapott. Ez a második legjobb minősítés, ami azt jelenti, hogy a magyar országmarketing, azaz a Magyar Turizmus Zrt. tevékenysége megfelel a turisták igényeinek.

Minden ország esetében az adott nemzeti turisztikai hivatal tekinthető az országmárka elsődleges formálójának, ezért a hivatalos turisztikai weboldal és az egyéb online megjelenések nagymértékben hozzájárulnak a márka sikeréhez – olvasható az anyagban. A Google Traveler felmérése szerint a szabadidős utazók 70%-a használja megbízható információforrásként az internetet az úti cél kiválasztásához. A felmérésben a teljes közösségi média jelenlétet vizsgálták: Magyarország világviszonylatban is kiemelkedő turisztikai teljesítményét támogatja a Magyar Turizmus Zrt. erős jelenléte a világhálón. A Bloom Consulting értékelése ide kattintva letölthető.

Jelentősen emelkedett a turistaérkezések száma

A Turisztikai Világszervezet (United Nations World Tourism Organization – UNWTO) a 2014. év első tíz hónapjára vonatkozó statisztikákra alapozva kiadta World Tourism Barometer (Volume 12, December 2014) című jelentését. Míg Európában 4,0%-kal emelkedett a turistaérkezések száma, Magyarországot nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedő eredmények jellemezték: a nemzetközi turistaérkezések számának (+13,4%) és a turisztikai bevételeknek (+9,8%) a növekedését tekintve egyaránt hazánk áll az élen versenytársai között. Magyarország közvetlen versenytársai a vizsgált időszakban vegyes eredményekről számoltak be: esetükben a nemzetközi turistaérkezések számának változása -12,5% és +13,0% között, a turisztikai bevételek változása -51,3% és +2,1% között mozgott.

A jelentés részletes magyar nyelvű összefoglalása a Magyar Turizmus Zrt. szakmai oldalairól ide kattintva letölthető. Az angol nyelvű kivonat pedig a UNWTO honlapjáról tölthető le ingyenesen ide klikkelve.


Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.
A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad

A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad 

Norvégia legnagyobb fjordja közelében, gyönyörű környezetben fekszik a Vatnahalsen Hotel.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.