Kiemelkedően teljesít a turizmus, rekordévet zárt a SZÉP kártya

A turizmus növekedése már negyedik éve töretlen. Az ágazat tartósan jó teljesítményét a hazánkban megvalósuló turisztikai fejlesztések és a szolgáltatások minőségének javulása mellett a rekordévet záró SZÉP kártya is segítette. A tavalyi év turisztikai eredményeit Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter foglalta össze a Szépművészeti Múzeumban megtartott sajtótájékoztatóján.

A belföldi turizmus növekedésének motorja továbbra is a SZÉP kártya, mondta a miniszter, aki a statisztikák alapján elmondta, hogy az elmúlt év első 11 hónapjában a kereskedelmi szálláshelyek 15 milliárd forint értékben fogadták el a SZÉP kártyát, és ez nyolc százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az adatok szerint a kártya bevezetése óta csaknem 185 milliárd forint áramlott a vállalkozásokhoz. Varga Mihály szerint a kormányzat a SZÉP kártya rendszerére továbbra is a foglalkoztatás élénkítő eszközeként is tekint.

A tájékoztatón az is elhangzott, hogy mivel az elfogadóhelyek 80 százaléka vidéki, a SZÉP kártya elsősorban vidéken generál forgalmat, stabilizálja a már meglévő munkahelyeket és hozzájárul az új munkahelyek létrehozásához.

A miniszter szerint örvendetes, hogy a kormányzat döntése szerint a SZÉP kártya az idén is megtartja kedvezményes adózását. Kedvező tendencia ugyanakkor, hogy a vendégek nemcsak SZÉP kártyával fizettek és a tartósnak bizonyult gazdasági növekedésnek köszönhetően a családok már a jövedelmükből is többet tudnak pihenésre, munkaképességük javítására költeni – mondta Varga Mihály.

A tájékoztatón elhangzott, hogy csaknem 7 százalékkal emelkedett a vendégek, és mintegy 5 százalékkal a vendégéjszakák száma tavaly novemberig az előző évhez képest. Egy év alatt a belföldi szállás-díj bevételek közel 15 százalékkal, a külföldiek csaknem 10 százalékkal nőttek.

Varga Mihály azt is elmondta, hogy örvendetes, hogy míg más országokban visszaesett az orosz vendégek száma, addig hazánkat továbbra is szívesen keresik fel. (A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai szerint folyamatos a visszaesés az orosz piacról: míg az első félév során minden hónapban nőtt a forgalom, a későbbiekben hónapról-hónapra nő a lemaradás, novemberben 8%-os volt az orosz vendégforgalom visszaesése, bár még így is 2%-kal több volt az orosz vendégéjszaka, mint 2013 első 11. hónapjában. Ugyanakkor az is nyilvánvaló, hogy ha folytatódott decemberben is a tendencia, akkor éves átlagban maximum stagnált az orosz piac - a szerk.)

Az összegzésből kitűnt, hogy tavaly az ország minden régiójában emelkedett a turizmus forgalma. Tavaly januártól-novemberig 8.89 millió vendég mintegy 22,74 millió vendégéjszakát töltött el a szálláshelyeken.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?