Kihagyott alkalom

Nem használtuk ki a Nemzetközi Fürdőszövetség budapesti megalakulásának 75. évfordulóját, hogy a világ figyelmét a magyar fürdőkultúrára irányítsuk – állítja Várhelyi Tamás kutató, aki szerint megfelelő márkázással és állami kötelezettségvállalással van helyünk a világ egészségturizmusában.

Budapesten 1937-ben rendezték meg az első Nemzetközi Fürdőügyi Kongresszust. Ugyanebben az évben a Gellért fürdőben megalakult a Nemzetközi Fürdőszövetség, budapesti székhellyel. A jeles eseménynek az idén ünnepeljük a 75. évfordulóját. Illetve csak ünnepelnénk, hiszen valójában alig akad valaki, aki tudna erről. „Pedig a 75. évfordulóról való méltó megemlékezés kitörési pont lehetett volna a magyar turizmus számára” – mondja dr. Várhelyi Tamás, a Szolnoki Regionális Turisztikai Tudásközpont vezetője, oktató, kutató, aki folyamatosan figyelemmel kíséri a nemzetközi egészségturisztikai trendeket. A szakember tavaly részt vett a szakma legmagasabb szintű globális fórumán, a Global Spa Summiton Balin, és véleménye szerint megfelelő kormányzati kötelezettségvállalás mellett Budapestnek esélye lett volna megrendezni az idei Global Spa Summitot. „Ezzel nemcsak a hazai egészségturizmusra tudtuk volna ráirányítani a világ figyelmét – mondja Várhelyi –, hanem hazánk még jobban be tudott volna kerülni a nemzetközi kutatási hálózatokba.”

Várhelyi szerint a hazai egészségturizmussal az a legnagyobb probléma, hogy még mindig a régi séma szerint működnek a dolgok: infrastruktúrát fejlesztünk, miközben komplex termékek létrehozásával kellene foglalkoznunk. „A haszon egyértelműen a kezelésekből van, nem a fürdőbelépőkből. Ez olyan, mint az éttermeknél: az árbevétel tetemes része a főételekből tevődik össze, ellenben a nyereséget a borok eladása termeli ki. A nyugat-európai fürdőkben ez már jól működik, ott tudják, hogy a szolgáltatásokat csomagban kell kínálni a vendégnek, jól kell márkázni a terméket” – mondja.

„Az orvosi turizmus óriási üzlet a világban, ehhez minden adottsága megvan Magyarországnak, de a kormányzat részéről konkrét lépésekre lenne szükség. Hiába fejlesztjük a fürdők infrastruktúráját, ha ezek a fürdők nem működnek jövedelmezően. A Nemzeti fejlesztési tervben van erre pénz, csak normálisan kellene elkölteni” – állítja a kutató.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.