Kik böngészik a turisztikai oldalakat a főszezonban?

Turisztikai és utazáshoz kapcsolódó online információt keres minden második magyar és lengyel internet felhasználó. Az utazási weboldalak látogatói Szlovákiában és Bulgáriában a legfiatalabbak, derül ki a Gemius legfrissebb elemzéséből.

A vizsgált régiós országok Magyarország, Bulgária, a Cseh Köztársaság, Lengyelország és Szlovákia voltak, mivel ezekben az országokban áll rendelkezésre Gemius adat a „turizmus” kategóriára vonatkozóan. A rangsor a 2013. áprilisi adatok alapján készült.

Az elemzés azt mutatja, hogy a magyarok és a lengyelek azok, akik nyaralásukat leginkább és legszívesebben tervezik meg az interneten. Legtöbben arra vonatkozóan keresnek információt, hogy mely turisztikai helyekre érdemes ellátogatni. Ez a tárgya minden második magyar (54 százalék) és lengyel (50 százalék) felhasználó böngészésének. A Cseh Köztársaságban, minden harmadik internet felhasználó (30 százalék) barangol az online világában és keres ily módon inspirációt. Viszont, a szlovákok és a bolgárok ehhez képest meglehetősen ritkábban fordulnak az utazással kapcsolatos weboldalak felé (14 és 7 százalék).

A Gemius a hazai ágazat szereplőit is megkérdezte arról, ők hogy látják az online piacot. 

"Tapasztalataink szerint is egyre növekszik az online érdeklődés mind az utazással kapcsolatos tartalmak, mind az online foglalható utazási ajánlatok iránt, amit a látogatottsági számok növekedése mellett a tartalmak fogyasztásával eltöltött idő emelkedése is jelez: 2013 első félévében az előző félévhez képest több mint 13%-al növekedett a látogatások átlagos időtartama" – nyilatkozta Fináczy Dóra, a Travelo.hu ügyvezető igazgatója.

A kutatásból az is kiderül, hogy a magyar, a lengyel és a bolgár nők gyakrabban terveznek online utazást, mint a férfiak. Többségében nőket találunk a szabadidős és utazási weboldalak látogatói közönségében ezekben az országokban. A Cseh Köztársaságban azonban a férfiak azok, akik nagyobb online érdeklődést tanúsítanak a kirándulások vagy utazások iránt. Szlovákiában viszont a férfiak és nők közel egyenlő eloszlást mutatnak az ilyen típusú oldalak látogatói között. 

A Gemius kutatási eredményeihez hasonlóak az utazom.com utazási iroda tapasztalatai is. A hazánk legnagyobb utazási témájú Facebook oldalát működtető cég munkatársa elmondta, hogy a 400.000 rajongó 65% nő, akik többségében a 18-34 éves korcsoportból kerülnek ki. Lizán Balázs az utazom.com marketing igazgatója hozzátette: nagyon intenzív félévet tudhattak maguk mögött, a legtöbb számukra fontos mérőszám esetében 100-300 százalékos éves növekedést sikerült elérniük úgy, hogy a bevételük meghatározó része továbbra is internetes értékesítésből származik. 

Nem csak az internetezők neme, hanem a kora is különbözik a vizsgált piacokon. Kiderült, hogy a legfiatalabb szabadidős kategóriában böngészők Szlovákiában és Bulgáriában találhatók (a közönség legnagyobb része 15-24 éves). Viszonylag idősebb felhasználók vannak többségben Magyarországon, Lengyelországban, és a Cseh Köztársaságban (35-44 éves korúak). 

Az adatok egy nemzetközi kutatási projektből származnak (gemiusAudience), melyet a Gemius több mint 30 országban végez. Célja, hogy az internet felhasználók száma és demográfiai profilja mellett azt is meghatározza, hogy milyen módon használják az interneten. A projektet a Gemius saját módszertana és az ICC / ESOMAR nemzetközi előírásainak megfelelően végzik.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoport kapcsán...

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoport kapcsán... 

... amiről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői piacon piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?