hirdetés
hirdetés

Kik lettek a legjobbak?

Eredményt hirdetett a szakértőkből álló zsűri a Turizmus Trend és a Hungexpo Rt. által az idén először szervezett „Kiadvány Trend” versenyben, amelyre közel száz pályázat érkezett. A szakmai zsűri (Szigeti Péter, a Kreatív kommunikációs szaklap főszerkesztője, Mészáros Péter, a lap művészeti vezetője, dr. Szalók Csilla, a Budapesti Gazdasági Főiskola docense és Bíró Attila, a Sanoma Kiadó munkatársa) mellett az UTAZÁS kiállításon szavazott a nagyközönség is.
hirdetés
'

A turizmusban különleges fontosságú a reklámpropaganda. Korunk, a virtualitás kora még rá is erősít az azonnali hatást kiváltó vizuális eszközök alkalmazására. A verseny nagy: határon innen és túl meg kell mérkőzni más vidékek, országok promóciójával. Ezért döntött úgy szerkesztőségünk, hogy az idén először megszervezi, és ezentúl évente rendszeressé teszi a hazai turisztikai reklámpropaganda- eszközök seregszemléjét. A versennyel célunk a követendő példák felmutatása, a hibák kiküszöbölése, a versenyben való helytállás segítése volt.

Kategória

UTAZÁSI IRODA

SZAKMAI

1. Tensi: 4 keréken

2. Tensi: Repülővel

3. Budavár Tours: Marokkó 2006. nyár–ősz  

NAGYKÖZÖNSÉGI

1. Budavár Tours: Marokkó 2006. nyár–ősz

2. Robinson Tours: Bulgária 2006

3. Fehérvár Travel: Kulturális körutazások

RÉGIÓS KIADVÁNY

SZAKMAI

1. Magyar Turizmus Zrt.: Step by step Hungary

2. Thermal Idegenforgalmi Közalapítvány: Aktív turizmus Békés megyében

3. Thermal Idegenforgalmi Közalapítvány: Természetesen Békésben, Egyszer látni kell!

NAGYKÖZÖNSÉGI

1. Tourinform Vác: Vác és régiója

2. Magyar Turizmus Zrt.: Step by step Hungary

 3. Thermal Idegenforgalmi Közalapítvány: Aktív turizmus Békés megyében

SZÁLLODAI PROSPEKTUS

SZAKMAI

1. Hotel Európa fit****superior

2. Hotel Villa Classica***superior

3. Hilton Budapest Image brossúra

NAGYKÖZÖNSÉGI 

1. Szidónia Kastélyszálloda

2. Hilton Budapest Image brossúra

3. Hotel Villa Classica***superior

TÉMAKATALÓGUS

SZAKMAI

1. Magyar Turizmus Zrt.: Gastronomy & Wine

2. Hotel Európa fit****superior Gyöngy Szépségintézet

3. Magyar Turizmus Zrt.: National parks in Ungarn

NAGYKÖZÖNSÉGI

1. Coral Tours: Nászutak 2006

2. Tolna Megyei Turisztikai Információs és Szolgáltató Kht.: Néprajzi barangolások...

3. Magyar Turizmus Zrt.: National parks in Ungarn

VÁROSI KIADVÁNY

SZAKMAI

1. Turisztikai Hivatal, Gyula: Gyula történelmi fürdőváros

2. Tourinform Vác: Belvárosi sétaútvonalak

3. Nyíregyháza: Nyíregyháza-Sóstógyógyfürdő

NAGYKÖZÖNSÉGI 

1. Miskolc M. J. Város Önkormányzata: Miskolcinfo magazin

2. Tourinform Vác: Belvárosi sétaútvonalak

3. Tourinform Vác: Vác város térképe

WEBOLDAL 

SZAKMAI

1. Hotel Villa Classica***superior  www.villaclassica.hu

2. Magyar Turizmus Zrt., London www.gotohungary. co.uk

3. Sárvári Gyógyfürdő Kft. www.sarvarfurdo.hu

NAGYKÖZÖNSÉGI 

1. VFV Miskolc Zrt./Miskolc- Tapolcai Barlangfürdő  www.barlangfurdo.hu

2. Hotel Balaton, Zalaegerszeg/ Semira Day Spa  www.semira.hu

3. Tourinform Veszprém www.veszprem.hu

A TURIZMUS TREND KÜLÖNDÍJAIT KAPTA:

BELFÖLD kategóriában a Tolna Megyei Turisztikai Információs és Szolgáltató Kht. Néprajzi barangolások Tolna megyében című kiadványa, UTAZÁSI IRODAI kategóriában az Aeolus Hungary Utazás a napfény és a mosoly után című katalógusa, valamint a Magyar Turizmus Zrt. Golden Club című kiadványa.

KATEGÓRIÁN KÍVÜLI ELISMERÉSBEN részesült Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzatának Miskolc felett a Nap... című filmje, illetve a Veszprém Megyei Turisztikai Hivatal Veszprém megyei plakátja.

Tanulságok

A seregszemlén az utazási irodai katalógusok tábora volt a legnépesebb, örvendetes, hogy a működésiengedély-számok, a webcímek, az utazási szerződések feltüntetése mindenütt hiánytalanul megtörtént. Több helyen hiányolta a zsűri, hogy a bizalmat erősítő, szakmai szövetségi tagságra, (például MUISZ), egyéb elismerést jelentő díjakra nem utaltak. Nagy különbségek mutatkoztak a nyomdatermékeknél a papír, a fotók és a tördelés minőségében. Egyre többen élnek a költségkímélés jegyében a hirdetések befogadásával. Ez ésszerű határokon belül, és amennyiben illik az utazás témaköréhez, elfogadható. Nem szerencsés viszont, ha túl sok, nem odaillő hirdetéssel vagy közismert személyiségek minden oldalon visszaköszönő megjelenítésével eltérnek az eredeti utazási katalógus funkciójától.

Örvendetes, hogy a pályázók többsége ügyelt a korrekt, jól átlátható árközlésre. A zsűri nem pártolta az áttekinthetetlen, a legolcsóbb alapárral induló, majd számtalan kiegészítéssel bővülő ármegjelenítést.

Az egyik legfontosabb kérdés a címlap helyes kiválasztása volt. Olyan kiadványok kerültek a díjazottak közé, amelyek címlapjai szellemesek, modernek, egy ötlet köré rendeződnek, vagy éppen az emberi arc igézetével hatnak. (Különösen a több országba utaztatók érzik úgy, hogy lehetőleg minden célországot meg kell jeleníteniük a címlapon. Ez a zsúfoltság visszaüt, megzavarja a szemlélőt, végső soron versenyhátrányt jelenthet a katalógus kiválasztásakor.) A tematikus utazási katalógusokra – a nagyközönségi szavazatok tükrében – nagy az igény. Tovább kell finomítani tartalmukat, amely csak részben felel meg a címlapon meghirdetett témának.

A régiós és tematikus kiadványok kategóriájában a Magyar Turizmus Zrt. vitathatatlan fölénye mutatkozott meg. Mivel a zsűri a besorolásnál a ténylegesen beküldött példányok alapján dönt, csak széljegyzetben jegyezzük meg, hogy az MT. Zrt -nek voltak már tetszetősebb kiadványai (Step by step korábbi variációi). A nemzetközi mezőnyt tekintve meg vigyázni kellene közvetlen versenytársaink (Horvátország, Csehország, Németország, Ausztria) tagadhatatlanul hatásosabb megjelenésére. Kicsit különös, hogy kilenc turisztikai régiónk egyike sem vállalta a megmérettetést. Jelentkeztek viszont azok a térségek, városok, amelyek most kezdenek a turizmusban és a turisztikai propagandában felzárkózni. A kiadványok megrendelői (megyék, a megyei turisztikai hivatalok, a városi polgármesteri hivatalok, kistérségi tanácsok) fontosnak érezték a szakma és a nagyközönség visszajelzését. A zsűri döntéseiben bátorítani kívánta a kezdeményezéseket, noha csak relatív rangsort tudott felállítani: hol az ötlet (tematikus utak, városi sétautak), hol egy jól kiválasztott címlap, hol a szerencsés formátum kapott nyerő pontokat. Összességében sokszor még jellemző a régies formanyelv, sokszor gyenge, egyenetlen a képminőség, a nyomdai színhelyesség. Gyakori a túl sok elméleti ismeretanyag begyömöszölése egy kiadványba, ahelyett, hogy néhány valódi, egyedi látnivalóra vagy a kiválasztott célcsoportra koncentrálnának.

'
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Ön szerint szükséges az érdekképviseleteknek a mozgáskorlátozott turisták érdekeiért lobbizni?

Kiadónk társoldalai