Kik lettek a legjobbak?

Eredményt hirdetett a szakértőkből álló zsűri a Turizmus Trend és a Hungexpo Rt. által az idén először szervezett „Kiadvány Trend” versenyben, amelyre közel száz pályázat érkezett. A szakmai zsűri (Szigeti Péter, a Kreatív kommunikációs szaklap főszerkesztője, Mészáros Péter, a lap művészeti vezetője, dr. Szalók Csilla, a Budapesti Gazdasági Főiskola docense és Bíró Attila, a Sanoma Kiadó munkatársa) mellett az UTAZÁS kiállításon szavazott a nagyközönség is.

'

A turizmusban különleges fontosságú a reklámpropaganda. Korunk, a virtualitás kora még rá is erősít az azonnali hatást kiváltó vizuális eszközök alkalmazására. A verseny nagy: határon innen és túl meg kell mérkőzni más vidékek, országok promóciójával. Ezért döntött úgy szerkesztőségünk, hogy az idén először megszervezi, és ezentúl évente rendszeressé teszi a hazai turisztikai reklámpropaganda- eszközök seregszemléjét. A versennyel célunk a követendő példák felmutatása, a hibák kiküszöbölése, a versenyben való helytállás segítése volt.

Kategória

UTAZÁSI IRODA

SZAKMAI

1. Tensi: 4 keréken

2. Tensi: Repülővel

3. Budavár Tours: Marokkó 2006. nyár–ősz  

NAGYKÖZÖNSÉGI

1. Budavár Tours: Marokkó 2006. nyár–ősz

2. Robinson Tours: Bulgária 2006

3. Fehérvár Travel: Kulturális körutazások

RÉGIÓS KIADVÁNY

SZAKMAI

1. Magyar Turizmus Zrt.: Step by step Hungary

2. Thermal Idegenforgalmi Közalapítvány: Aktív turizmus Békés megyében

3. Thermal Idegenforgalmi Közalapítvány: Természetesen Békésben, Egyszer látni kell!

NAGYKÖZÖNSÉGI

1. Tourinform Vác: Vác és régiója

2. Magyar Turizmus Zrt.: Step by step Hungary

 3. Thermal Idegenforgalmi Közalapítvány: Aktív turizmus Békés megyében

SZÁLLODAI PROSPEKTUS

SZAKMAI

1. Hotel Európa fit****superior

2. Hotel Villa Classica***superior

3. Hilton Budapest Image brossúra

NAGYKÖZÖNSÉGI 

1. Szidónia Kastélyszálloda

2. Hilton Budapest Image brossúra

3. Hotel Villa Classica***superior

TÉMAKATALÓGUS

SZAKMAI

1. Magyar Turizmus Zrt.: Gastronomy & Wine

2. Hotel Európa fit****superior Gyöngy Szépségintézet

3. Magyar Turizmus Zrt.: National parks in Ungarn

NAGYKÖZÖNSÉGI

1. Coral Tours: Nászutak 2006

2. Tolna Megyei Turisztikai Információs és Szolgáltató Kht.: Néprajzi barangolások...

3. Magyar Turizmus Zrt.: National parks in Ungarn

VÁROSI KIADVÁNY

SZAKMAI

1. Turisztikai Hivatal, Gyula: Gyula történelmi fürdőváros

2. Tourinform Vác: Belvárosi sétaútvonalak

3. Nyíregyháza: Nyíregyháza-Sóstógyógyfürdő

NAGYKÖZÖNSÉGI 

1. Miskolc M. J. Város Önkormányzata: Miskolcinfo magazin

2. Tourinform Vác: Belvárosi sétaútvonalak

3. Tourinform Vác: Vác város térképe

WEBOLDAL 

SZAKMAI

1. Hotel Villa Classica***superior  www.villaclassica.hu

2. Magyar Turizmus Zrt., London www.gotohungary. co.uk

3. Sárvári Gyógyfürdő Kft. www.sarvarfurdo.hu

NAGYKÖZÖNSÉGI 

1. VFV Miskolc Zrt./Miskolc- Tapolcai Barlangfürdő  www.barlangfurdo.hu

2. Hotel Balaton, Zalaegerszeg/ Semira Day Spa  www.semira.hu

3. Tourinform Veszprém www.veszprem.hu

A TURIZMUS TREND KÜLÖNDÍJAIT KAPTA:

BELFÖLD kategóriában a Tolna Megyei Turisztikai Információs és Szolgáltató Kht. Néprajzi barangolások Tolna megyében című kiadványa, UTAZÁSI IRODAI kategóriában az Aeolus Hungary Utazás a napfény és a mosoly után című katalógusa, valamint a Magyar Turizmus Zrt. Golden Club című kiadványa.

KATEGÓRIÁN KÍVÜLI ELISMERÉSBEN részesült Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzatának Miskolc felett a Nap... című filmje, illetve a Veszprém Megyei Turisztikai Hivatal Veszprém megyei plakátja.

Tanulságok

A seregszemlén az utazási irodai katalógusok tábora volt a legnépesebb, örvendetes, hogy a működésiengedély-számok, a webcímek, az utazási szerződések feltüntetése mindenütt hiánytalanul megtörtént. Több helyen hiányolta a zsűri, hogy a bizalmat erősítő, szakmai szövetségi tagságra, (például MUISZ), egyéb elismerést jelentő díjakra nem utaltak. Nagy különbségek mutatkoztak a nyomdatermékeknél a papír, a fotók és a tördelés minőségében. Egyre többen élnek a költségkímélés jegyében a hirdetések befogadásával. Ez ésszerű határokon belül, és amennyiben illik az utazás témaköréhez, elfogadható. Nem szerencsés viszont, ha túl sok, nem odaillő hirdetéssel vagy közismert személyiségek minden oldalon visszaköszönő megjelenítésével eltérnek az eredeti utazási katalógus funkciójától.

Örvendetes, hogy a pályázók többsége ügyelt a korrekt, jól átlátható árközlésre. A zsűri nem pártolta az áttekinthetetlen, a legolcsóbb alapárral induló, majd számtalan kiegészítéssel bővülő ármegjelenítést.

Az egyik legfontosabb kérdés a címlap helyes kiválasztása volt. Olyan kiadványok kerültek a díjazottak közé, amelyek címlapjai szellemesek, modernek, egy ötlet köré rendeződnek, vagy éppen az emberi arc igézetével hatnak. (Különösen a több országba utaztatók érzik úgy, hogy lehetőleg minden célországot meg kell jeleníteniük a címlapon. Ez a zsúfoltság visszaüt, megzavarja a szemlélőt, végső soron versenyhátrányt jelenthet a katalógus kiválasztásakor.) A tematikus utazási katalógusokra – a nagyközönségi szavazatok tükrében – nagy az igény. Tovább kell finomítani tartalmukat, amely csak részben felel meg a címlapon meghirdetett témának.

A régiós és tematikus kiadványok kategóriájában a Magyar Turizmus Zrt. vitathatatlan fölénye mutatkozott meg. Mivel a zsűri a besorolásnál a ténylegesen beküldött példányok alapján dönt, csak széljegyzetben jegyezzük meg, hogy az MT. Zrt -nek voltak már tetszetősebb kiadványai (Step by step korábbi variációi). A nemzetközi mezőnyt tekintve meg vigyázni kellene közvetlen versenytársaink (Horvátország, Csehország, Németország, Ausztria) tagadhatatlanul hatásosabb megjelenésére. Kicsit különös, hogy kilenc turisztikai régiónk egyike sem vállalta a megmérettetést. Jelentkeztek viszont azok a térségek, városok, amelyek most kezdenek a turizmusban és a turisztikai propagandában felzárkózni. A kiadványok megrendelői (megyék, a megyei turisztikai hivatalok, a városi polgármesteri hivatalok, kistérségi tanácsok) fontosnak érezték a szakma és a nagyközönség visszajelzését. A zsűri döntéseiben bátorítani kívánta a kezdeményezéseket, noha csak relatív rangsort tudott felállítani: hol az ötlet (tematikus utak, városi sétautak), hol egy jól kiválasztott címlap, hol a szerencsés formátum kapott nyerő pontokat. Összességében sokszor még jellemző a régies formanyelv, sokszor gyenge, egyenetlen a képminőség, a nyomdai színhelyesség. Gyakori a túl sok elméleti ismeretanyag begyömöszölése egy kiadványba, ahelyett, hogy néhány valódi, egyedi látnivalóra vagy a kiválasztott célcsoportra koncentrálnának.

'

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?