Kocsonyafesztiválnál csak a Busójárás médiavisszhangja volt nagyobb

Több mint 500 ember bevonásával készült reprezentatív felmérés a miskolci Kocsonyafesztiválról, amelynek eredményeit Rózsa Edit, a fesztivál alapító-tulajdonosa ismertette civil védnökök és újságírók számára tartott prezentáción. 

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Arra a kérdésre, hogy miért fontos a Kocsonyafesztivál, a válaszadók jó negyede azt mondta: a kikapcsolódás, szórakozás miatt, ennél valamivel kevesebben a gazdasági szempontokat emelték ki, a városmarketing, imázs a harmadik leglényegesebb volt, az ingyenességet pedig kevesek ,a megkérdezettek 1,6%-a tartotta elsődlegesnek.

Ferling József, a Ferling PR tulajdonosa arról beszélt, hogy kiemelkedő a Kocsonyafesztivál médiamegjelenése az online-felületeken. A cég a legtöbb emberhez eljutó médiumokat figyelte februárban, és az országban ebben a hónapban zajló 19 fesztivál közül csupán a Mohácsi Busójárás tudta kicsivel megelőzni a Kocsonyafesztivált. A cikkek elsöprő többsége pedig pozitív hangvételű volt.

A Google felmérése szerint a legtöbben a Kocsonyafesztiválra kerestek rá a neten, a Budapesti Tavaszi Fesztiválra, a Busójárásra vagy a Szegedi Szabadtéri Játékokra ehhez képest csak 30%-nyian. A fesztivál honlapja december és március között a leglátogatottabb, megközelíti a Sziget honlapjának keresettségét, ezért rendkívül értékes felület - mondta Rózsa Edit. A Facebook oldala csaknem 16.000-es közösséget fog össze.

Az alapító-tulajdonos kiemelte: a fesztivál erőteljesen hat a helyi vállalkozások fejlesztésére. A pályázó több mint 250 árus, kereskedő nagy része (84%-a) helyi vagy régióbeli volt, az alvállalkozóknak azonban szinte mindegyike (90%).

A kereskedők a felmérés szerint jövőre is szívesen visszajönnek, elsősorban (30%) az anyagi haszon miatt, másodsorban azért, mert szereti a fesztivált. Valamivel több, mint 5%-uk volt nagyon elégedetlen a szervezéssel, az elégedettek és a nagyon elégedettek aránya 60% fölött van.

A miskolci szálláshelyeket mind lefoglalták, sorolta Rózsa Edit, a fesztiválra érkezőknek több mint a fele két éjszakát töltött a városban. A vendégeket elsősorban a koncertek, a hangulat, a barátok, ismerősök és a család, illetve a programok vonzzák ide. A legtöbben Pest megyéből érkeztek,de jöttek Hevesből, Hajdú-Biharból és Somogyból, ezen kívül még 10 megyéből (például Győr-Moson-Sopron,Komárom-Esztergom, Bács-Kiskun) utaztak Miskolcra a fesztiválra. A résztvevőknek több mint a fele helybéli volt.

Érdekes, hogy néhányan szóvá tették: kevés miskolci fellépő kapott lehetőséget a négy színpadon. A statisztika azonban mást mutat: csupán 20% volt a vendégművész, a többi miskolci, illetve miskolci származású – mondta a fesztiváligazgató.

A látogatóknak csaknem 80%-a elégedett vagy nagyon elégedett volt a Kocsonyafesztivállal, és csupán elenyésző hányaduk volt nagyon elégedetlen. A megkérdezettek szinte mindegyike vissza akar jönni jövőre is. Az idén a fesztivál bevétele ugyanannyi volt, mint amennyi a kiadása. Jövőre is megrendezik a Kocsonyafesztivált, és abban bíznak, hogy a 2012-ben és 2011-ben elnyert – még ki nem fizetett - állami támogatásokat hamarosan megkapják.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.