Konzervatív üzletpolitika és két új klubhotel a Best Reisennél

Mátraházán, a Lifestyle Hotel Mátra adott otthont a hetedik Best Daynek, az utazásszervező interaktív partnertalálkozójának.

A szokásoknak megfelelően egész napos program keretében, játékos formában mutatta be 2013. évi nyári árualapját a Best Reisen. A 150 partner - köztük nyolc romániai viszonteladó iroda képviselője - részvételével lezajlott rendezvényen Zám Tibor ügyvezető a tavalyi évvel kapcsolatban elmondta, hogy a 2011. évivel azonos utasszám mellett 5%-os árbevétel-növekedést értek el.

Általános tendencia volt, hogy az utasok az olcsóbb és kedvező ár/érték arányú utakat keresték, ennek megfelelően a török és spanyol üdülések terén csökkent a forgalmuk, Görögországban pedig a belpolitikai helyzetről szóló híradások hatására voltak kénytelenek redukálni kapacitásaikat.

Ezzel szemben a tunéziai és egyiptomi utak iránt nőtt az érdeklődés, e két úti cél esetében 20%-kal bővült az utasszám, az árbevétel ugyanakkor csupán 5-8%-kal nőtt.

Gyenge téli szezon

„Az utóbbi 10-15 év legrosszabb téli szezonja volt az idei, elsősorban azért, mert nem volt árualap” – emelte ki Zám Tibor, aki emlékeztetett arra is, hogy 2006 telén még 9 charterlánc indult a magyar piacról, köztük olyan egzotikus helyekre, mint Kuba és Thaiföld.

Az idei téli szezonban – amint arról már beszámoltunk – nem indult el a korábban megszokott thaiföldi charter, ezért menetrendszerinti járatokkal kínálták ezt az egyébként keresett úti célt, számos más egzotikus desztináció mellett. Növekedett ugyanakkor a hajóutak értékesítése, az értékesítést új XML-alapú adatátviteli rendszer bevezetésével segítik, és további online fejlesztéseket terveznek az idei évben. Az előfoglalások ösztönzése érdekében megemelték a szezon előtti foglalások jutalékszintjét. 4 tanulmányutat szerveztek tavaly, összesen 120 partner részvételével.

2013-as újdonságok, tervek

Szolid és kockázatkerülő üzletpolitikát valósít meg idén a társaság. Nem tervezik új desztinációk bevezetését, inkább a meglevő kínálatot bővítik az utasigényeknek megfelelően. Bővül például a családbarát Dino Club-szállodák köre – emelte ki Sulyok Tamás ügyfélkapcsolati menedzser.

Egyiptomban, ahová májustól közlekedik a társaság charterlánca, több mint száz szálloda szerepel a kínálatban Hurghadán, Sharm El-Sheikh-en és Marsa Alamban. Maradnak a megszokott szerdai és vasárnapi járatindulások, így választhatók 10-11 éjszakás turnusok, és lesz járat Debrecenből is.

Tunéziába kedden és pénteken indulnak majd a charterek, a pénteki már május 3-tól közlekedik, a keddi június közepén lép be, és akkor indul a debreceni járat is.

Kedden és pénteken közlekednek a törökországi járatai a Best Reisennek. Június 18-án indul Budapestről a Travel Service által üzemeltetett első járat, míg Debrecenből a Tailwind Airlines gépei szállítják majd az utasokat a török riviéra üdülőhelyeire szeptember végéig.

Mallorcát a Travel Service charterjárataival, illetve a Wizzair járataira alapozva kínálja a Best csütörtökön és vasárnap, így itt is lehetséges 10-11 éjszakás turnusok foglalása.

A Costa del Sol a Wizz Air hétfőnkénti járataival foglalható, míg Tenerife a Travel Service pénteki járatain érhető el utasaik számára. Kréta és Rodosz esetében a kapacitásokat elsősorban a nyári iskolai szünet idejére kötötték le, ezzel csökkentették az elő- és utószezon értékesítési gondjait.

Jelentős kapacitásbővítés történt Bulgáriában – elsősorban a főszezonban – részben charterjáratra, részben a Wizz Air járataira alapozva, ahol több új szállodát is kínálnak.

Málta, Ciprus, Szicília menetrendszerinti járatokkal szerepel a kínálatban júniustól, míg Horvátországot egyéni utazással kínálják. A Dino Club-szállodák köre Egyiptomban az ötcsillagos Caribbean World Resorttal bővül az idén, míg Bulgáriában a négycsillagos Dino Club Hotel Kotva várja az idei évtől a családos üdülőket. 2013-ban így összesen már 10 Dino Club Hotel szerepel az árualapban.

Bawa Viola, a repülőjegy-üzletág vezetője kiemelte, hogy tavaly novemberben megújult weboldaluk, és 2012 végétől a partnerkapun keresztül online repülőjegyet is foglalhatnak a viszonteladók, ami hajóutak értékesítése esetén különösen előnyös. Sokszorosukra nőttek a szűrési lehetőségek és lehetővé vált a felhasználót feltüntető, logóval ellátott ajánlatok kiküldése is a partnerkapun keresztül.

A szakmai oktatást wellnessprogram, gasztronómiai kaland – ezen a napon debütált a vendégek előtt a szálloda többszörös díjnyertes, új executive séfje, Kovács Tibor -, és hajnalig tartó buli tette teljessé.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.