Környezettudatos szállodaüzemeltetés?

"A szállodaszoba nem fél a sötétben" -ez a szlogenje az AccorHotels Planet21 elnevezésű fenntarthatósági programjának. A koncepció olyan környezettudatos megközelítéseket tartalmaz, melyek segítségével a cég egyszerre szólítja meg munkatársait, vendégeit, partnereit és a helyi közösségeket. A csoporthoz tartozó magyarországi szállodák környezetvédelmi megvalósulásai európai viszonylatban is rendkívül jó eredményeket hoznak a szektorban.

Az elmúlt öt évben az AccorHotels itthoni szállodáinak vízgazdálkodása fejlődött, és energiafelhasználása is jelentősen csökkenteni. A csaptelepek cseréjével és vízátfolyás korlátozók beszerelésével 2017-ben egy kisebb ibis szálloda vízfogyasztását tudták megspórolni, így az egész energiaköltségből a vízre fordított rész mindössze 7%-ot tesz ki. Emellett 20 000 darab fénypontot cseréltek ki, halogén illetetve kompakt fényforrásról LED-es fényforrásra váltva, melyek 40 000 órán keresztül képesek világítani, így az évi egy vendégéjszakára jutó villamosenergia felhasználás jelentősen csökkent 2013 és 2017 között. Ekkora mértékű megtakarítással egy 175 vendégszobával rendelkező Novotel Budapest Danube méretű szálloda energiafelhasználására szánt összeggel tudták csökkenteni kiadásaikat. Környezettudatos megoldást alkalmaznak a fűtőrendszerek kialakításánál is, hiszen olyan hővisszanyerő rendszert építettek ki, melynek segítségével a használati meleg vizet állítanak elő, így energiát takarítanak meg. Továbbá a szállodai szobákban hűtésre és fűtésre egyaránt használható Fan Coil-ok működnek, melyek energiatakarékosak és könnyen szabályozhatóak.

A budapesti Mercure hoteleiben idén tavasszal végzett  felújítások esetében is központi szerepet kapott a környezettudatos szállodaüzemeltetés, ezért a Mercure Budapest Buda és a Mercure Budapest Korona felújított szobáit, illetve  a Mercure Budapest City Centerben a megújult szobákat és közösségi tereket is a Planet21 elvei szerint alakították ki. Víztakarékos csaptelepek, LED-es fényforrások, Fan Coil-ok találhatóak a szállodák mindegyikében, illetve a Mercure Budapest Buda és a Mercure City Center esetében a nyílászárók is felújításra kerültek a jobb hő- és hangszigetelés érdekében.

A Planet 21 program a globális stratégiáját és számszerűsített célkitűzések foglalja össze, melynek négy pillérre a munkavállalókra, vendégekre, partnerekre és helyi közösségekre épül. Ezen kívül 2 fő prioritást határoz meg, az F&B-t és karbonsemleges épületeket. A szállodák a megvalósított akciók függvényében egy hozzárendelt pontrendszer segítségével bronz, ezüst, arany vagy platina kategóriába kerülnek besorolásra, melyet a vendégek is nyomon követhetnek, hiszen ez az információ minden hotel saját weboldalán elérhető. A közös alap 16 kötelező akcióból áll, melyek komoly kritériumokat fogalmaznak meg már az elkötelezettség első szintjének az eléréséhez (bronz státusz). A magasabb szintek eléréséhez (ezüst, arany vagy platina) a szállodák egy bővebb, különböző kezdeményezéseket magában foglaló listáról választhatnak további megvalósítandó akciókat. Az AccorHotels magyarországi szállodái az itthoni hotelek közül tíz szállodát arany, egyet platina kategóriába soroltak, a többi szálloda pedig szintén magas, ezüst minősítést kapott, így európai szinten kiemelkedő eredménnyel büszkélkedhet a csoport.


Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.