Közösségi Agrármarketing Kódex készül

Új, hároméves agrármarketing-stratégiát dolgozott ki a Magyar Turizmus (MT) Zrt. Agrármarketing Centrum az ágazati együttműködés erősítésére, a marketingtevékenység összehangolására. Az együttműködés fontos eleme a Közösségi Agrármarketing Kódex, amelynek szakmai egyeztetése a keddi budapesti konferenciával kezdődött meg.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Czerván György, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) agrárgazdaságért felelős államtitkára a konferenciát megnyitó beszédében kifejtette, hogy a kormány és a tárca célkitűzései között kiemelten szerepel a magyar, minőségi, GMO-mentes élelmiszerek kínálatának, fogyasztásának növelése. Ennek érdekében elengedhetetlennek nevezte a rendelkezésre álló eszközök összehangolását, hatékony használatát. Szavai szerint a tervezet alapján az MT Zrt. új megközelítéssel, innovatív megoldásokkal és az érintettek közötti széleskörű együttműködés megteremtésével segíti a magyar élelmiszergazdaságot. Az FM nyitott a kódexben ajánlott együttműködésre, amelyet egyebek között a szabályozási környezet felülvizsgálatával, az eredetvédelemben rejlő lehetőségekről szóló szélesebb tájékoztatással, valamint a helyi termelők nemzeti és uniós minőségrendszerekbe kerüléséhez nyújtott szakmai segítséggel támogat.

Ruszinkó Ádám, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) turizmusért felelős helyettes államtitkára elmondta: a tárca mint a turizmus stratégiai irányítója 2014 augusztusától szorosabban együttműködik háttérintézményeivel, így az MT Zrt.-vel. A turisztikai marketing és az agrármarketing összehangolása, a hatékonyabb közösségi agrármarketing megteremtése ennek az együttműködésnek része, és a program előrelépést hoz fontos termékek megismertetésében is. Az MT Zrt. koordinálásában megvalósuló egységes agármarketingről őszig tartó konzultáció indul valamennyi érintett bevonásával – közölte.

A gasztronómia szerves része Magyarország arculatának, fontos megmutatni, hogy a külföldiek által megismert magyaros ízvilág újraértelmezhető – fogalmazott. Kitért arra is, hogy a minőségi gasztronómia és a borkultúra Magyarországon önálló turisztikai vonzerővé lépett elő, egy-egy rendezvény az utazás fő motivációja lehet. Üdvözölte a magyar agrártermékek és a turizmus közös promócióját, hozzáfűzve, hogy az együttműködés része a közösségi agrármarketing-kódex létrehozása.

Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke szerint hatékony marketing nélkül az agrárgazdaság fejlesztése „félkarú óriás”. A testület az értékesítésben, a piacra jutásban minden eszközzel segíti a gazdálkodókat; tavaly ötszáz belföldi rendezvényen vettek részt, amelyeken a tagoknak megjelenési lehetőséget biztosítottak – ismertette. Egyre több fogyasztó választja a biztonságos magyar termékeket az importtermékkel szemben, de a fogyasztókat folyamatosan tájékoztatni kell a magyar termékek megbízható minőségéről – tette hozzá.

Oravecz Márton, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) elnöke köszöntőjében rámutatott: a tanácskozás az első lépést jelenti a közösségi agrármarketing-kódex létrehozására. A kormány a magyar élelmiszerek piaci versenyelőnyét számos intézkedéssel igyekszik megteremteni, ide sorolta a hungarikumtörvény mellett a Magyar Élelmiszerkönyv kézműves élelmiszerekre vonatkozó irányelveit vagy a piacra jutást segítő Hagyományok, Ízek, Régiók programot. Az MT Zrt. kódexe jól illeszkedik a kkv-kra építő nemzeti vidékpolitika célrendszerébe, a hosszú távon eredményes stratégiához a szakma minden szereplőjének közös akarata és összefogása szükséges – mondta. Hozzátette: az aláíróknak közösen kell vállalniuk a felelősséget termékeik folyamatos fejlesztése, a minőség javítása, valamint a tisztességes piaci magatartás és a reklámszabályok betartása érdekében.

A sajtóanyag szerint az új programban 2015 az előkészítés éve lesz, a finanszírozásnál nem számolnak többlet állami források bevonásával, a pénzügyi alapot az EU közösségi agrármarketing-forrásai és a partnerek együttesen biztosítják.

A Magyar Turizmus Zrt. hároméves agrármarketing stratégiája (2015-2017)

A Magyar Turizmus Zrt. a 2014-2020-as európai uniós tervezési ciklushoz igazodva éves tervét 2015-től a középtávú stratégiai célkitűzések megfogalmazásával és 2017-ig szóló szakmai elképzelésekkel bővítette ki.

Az MT Zrt. Agrármarketing Centrum tevékenységével erősíteni kívánja az ágazat szereplőinek együttműködési hajlandóságát, illetve a közösségi marketingtevékenységben való aktív részvételüket. Legfőbb partnerei a termékpályákat képviselő reprezentatív és regionális szakmai szervezetek, az agrárium és a borászat területén tevékenykedő termelői csoportok, illetve az ágazatot irányító szervezetek.

Lipcsey György Imre, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgató-helyettese a konferencián hangsúlyozta: az Agrármarketing Centrum tevékenységének döntő részét továbbra is a közösségi agrármarketing és közösségi bormarketing feladatok ellátása képezi. Hozzátette: küldetésünk, hogy a lehető leghatékonyabb módon teremtsünk piacot a minőségi hazai agrár-termékeknek, ez pedig csupán olyan gyökeres szemléletváltozás eredményeképpen érhető el, amely mind a finanszírozást, mind valamennyi tevékenységünket érinti.

Hozzátette: a megújulás stratégiai igénye hívta életre a Közösségi Agrármarketing Reform-Alapprogram (KAMRA) gondolatát is, amely az új szemléletű kezdeményezéseink összefoglaló elnevezése. A vezérigazgató-helyettes kiemelte: 2015 a KAMRA prémium fogyasztói magazin létrehozásának éve lesz, illetve a KAMRA azon részprojektjeit is idén készíti elő az Agrármarketing Centrum, amelyeket a 2016-ot követő években, fokozatosan vezetnek be.

A Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum hároméves (2015-2017) stratégiájának teljes szövege – regisztrációt követően – a következő linkről tölthető le 2015. február 26-a után: http://szakmai.itthon.hu/teljes-agrarmarketing-strategia-igenylese

Közösségi Agrármarketing Kódex

A Magyar Turizmus Zrt. a turisztikai, az agrár- és az élelmiszeripari ágazatok szereplői közötti partnerség megerősítését, a koordinált, közös marketingtevékenység támogatását fogalmazta meg legfőbb célkitűzéseként. Az együttműködés fontos eleme a Közösségi Agrármarketing Kódex létrehozása, amely megfogalmazza az együttműködő szakmai szervezetek és az érintett állami szféra közös érdekminimumát a közösségi agrármarketingre vonatkozóan. A Kódex tervezetének megalkotását követően partneri egyeztetésekkel, valamennyi érintett szereplő vélemények beépítésével kívánják létrehozni a dokumentum végső verzióját. Az egyeztetés a mai szakmai konferenciával vette kezdetét és ünnepélyes aláírással zárul a 2015 őszére tervezett Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár keretei között.

 

Forrás: Élelmiszer Online


Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart problémáit

Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart problémáit 

A fővárosi önkormányzat kitiltaná a hajók nagy részét a pesti rakpartról.
Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen

Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen 

Új zenei és művészeti fesztivállal bővül a Szabadtéri Néprajzi Múzeum programkínálata.
Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival

Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival 

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra.
Különleges túraútvonalon láthatóak a Kékvándor fotográfiák

Különleges túraútvonalon láthatóak a Kékvándor fotográfiák 

Túraútvonal-szerű kiállításon tekinthetők meg Burger Barna az Országos Kéktúrán készült fotográfiái a Természettudományi Múzeumban
Sok munkavállaló ragaszkodik az otthoni munkavégzéshez

Sok munkavállaló ragaszkodik az otthoni munkavégzéshez 

A nagyobb rugalmasságra már a pandémia idején is volt igény.
Kertek a turizmusban,  turizmus a kertekben

Kertek a turizmusban, turizmus a kertekben 

Kétnapos, "Kertörökség a turizmusban" címmel konferencia vette kezdetét szerdán, a Petőfi Irodalmi Múzeumban.
Szezonnyitó kedvezmények várják hétvégén a bringásokat

Szezonnyitó kedvezmények várják hétvégén a bringásokat 

Több mint 80 kerékpárosbarát szolgáltató készül akcióval hétvégén a Föld napjára. 
Az Év Tájházvezetője díj Újbarokra került

Az Év Tájházvezetője díj Újbarokra került 

Az Év Tájházvezetője elismerést és a Tájházak és Szabadtéri Múzeumok Szövetsége életműdíjat adták át Szentendrén, a Skanzenben.
Esztergom megnyitotta az idei rendezvényszezont

Esztergom megnyitotta az idei rendezvényszezont 

Esztergom minden korábbinál színesebb rendezvényszezont nyit az idei évben.
Először született magyar győzelem a brüsszeli díjátadón

Először született magyar győzelem a brüsszeli díjátadón 

A fesztivál során immár negyedszerre osztották ki a rangos NEB díjakat, amelyek innovatív és fenntartható európai projekteket díjaznak

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.