Kuponozás, OTA-k, vendégpanaszok: MSZÉSZ-közgyűlés Bükfürdőn

Erős szakmai tartalommal kezdődött el a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége 44. közgyűlése Bükfürdőn az új épületszárny átadására készülő Caramell Premium Resortban. A szállodások éves találkozójára 300 szakember érkezett az ország minden részéből.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kuponozásról pro és kontra

Az első nap aktuális online sales és marketing témák kerültek napirendre. A revenue és yield management kérdésköréről Gyenes Ákos, a BDO Magyarország munkatársa tartott előadást, majd Szigetvári József, a Szállás.hu ügyvezetője a belföldi turizmus aktuális trendjeit ismertette. Szigetvári szerint azért nő még mindig itthon a kuponos vásárlások mennyisége, mert az embereknek több lett a jövedelme, és ennek egy részét impulzusszerű hatásokra költik el. Szerinte a kuponozás nem feltétlenül rossz dolog a szállodák számára, ha azt a dinamikus árazás részeként alkalmazzák. A szállodáknak keresletvezérelt árazást kell bevezetniük, és akár óránként kell változtatniuk az áraikat. Szigetvári bejelentette, hogy a jövőben szeretnék a rendelkezésükre álló adatok egy részét megosztani a velük kapcsolatban álló szállodákkal, hogy ezzel megkönnyítsék munkájukat.

A közösségi médiának a marketingben betöltött növekvő szerepét járta körül az Intren Kft. két munkatársa előadásában, majd kerekasztal-beszélgetés következett, amelyen kiderült, hogy a szállodai szakemberhiány nem csupán az éttermekben és a recepciókon érezhető, hanem a revenue menedzsment területén is. Nádos Gábor, a Thermál Hotel Visegrád igazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy ha ismerjük a célközönséget, akkor fölösleges „hirdetni a vakvilágba”, majd arra buzdított, hogy a szállodaszövetség „zárja ki azokat a tagokat, akik kuponoznak”.

Kihagyhatatlanok a közvetítők

Délután a hazai üzleti turizmus (MICE) aktuális problémái kerültek napirendre, két incentive beutaztató, Rácsai Ágnes (Microcosmos) és Jávorkai Péter előadásában. A témáról részletes beszámolót közlünk a későbbiekben. 

A MICE téma kapcsán kerekasztalbeszélgetést is hallhattunk, amelynek során a DMC-közvetítők szükségességéről volt szó. A megszólaltatottak – Parti János (Kempinski Hotel Corvinus Budapest), Szerdi Zsuzsanna (Lycium és Kölcsey Központ, Debrecen) és Polgár András (Four Points by Sheraton, Kecskemét) – egyértelműen a közvetítők szükségessége mellett tették le voksukat, bár a Kempinski képviselője megjegyezte, hozzájuk közvetlenül érkeznek a megkeresések a határon kívülről MICE-területről, méghozzá olyan arányban, hogy heti 100 ajánlatot küldenek a hozzájuk fordulóknak. Kecskemét esetében elsősorban a belföldi megkeresések dominálnak, és foglalásaik 35-40 százalékát adja a corporate-kör. Valamint szintén a kecskeméti hoteligazgató jegyezte meg, hogy időszakfüggő a MICE-rendezvények száma, és emiatt természetesen nagyobb jutalékot fizetnek a közvetítőknek abban az esetben, ha olyan időszakra hoznak üzletet, amikor sok üres hellyel rendelkeznek a házban. Debrecen esetében pedig azt hallhattuk, hogy kemény áralkunak részesei sok esetben, és segítség lenne, ha a környék szállodái egyeztetnének, így egységesen, több információ birtokában könnyebb lenne alkupartnerükkel megegyezni.

A vendég panasza ajándék

A szerdai szeminárium program utolsó előadását Lukács Attila (MSZÉSZ) és Gaál Miklós (Prestige Hotel Budapest) tartotta, akik vendégpanaszok megfelelő kezeléséről beszéltek a szakmai közönségnek. Ennek kapcsán Lukács Attila megjegyezte, a szakmai érdekvédelmi szervezethez sok panasz érkezik, és annyira fontosnak, kiemeltnek tartják e területet, hogy a Hotelstars Union egyik fontos vizsgálati pontja e téma, vagyis a szakszerű panaszkezelés a minősítsére jelentkező házak esetében.

Gaál Miklós pedig informatív előadása keretében arra figyelmeztette kollégáit, könnyen hírnévvesztéssel, bizalomvesztéssel és költségnövekedéssel járhat, ha egy szálloda vezetősége nem kezeli megfelelően a vendégpanaszokat. Amellett, vélte a házigazgató, egy vendégpanasz felhívhatja a figyelmet a ház szolgáltatásának valamely hiányosságára, és bemutatta a helytelen és a helyes vendégpanasz kezelésének módozatait. Javasolta, hogy egy háznak mindig legyen panaszadatbázisa, panaszkezelési útmutatója és a válaszidő megtartását is minden alkalommal tartani kell.

A közgyűlés első napjának szakmai programja három szekcióüléssel zárult, ezek egyike a jövő évi adózásról, a másik a vendégpanaszok jogi kezelésével, a harmadik pedig a háromcsillagos szállodák üzemeltetési kérdéseivel foglalkozott.


Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.
A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad

A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad 

Norvégia legnagyobb fjordja közelében, gyönyörű környezetben fekszik a Vatnahalsen Hotel.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.