Mi az: egy kilométer cérna kell hozzá és egy VW Golf ára?

„A válság miatt az üzleti utazások 70 százalékát turista osztályon bonyolítják” - számolt be a Lufthansa tapasztalatairól Jens Bischof, a Lufthansa kereskedelmi igazgatója. Ezért döntött úgy a német légi óriás, hogy megfontolt tervezést követően, a vetélytársakhoz hasonlóan teremt egy új osztályt hosszú távú járatain a business és a turista között. De nem csak business utasokra számítanak - derült ki szerdán, a Lufthansa berlini ITB-n megtartott sajtótájékoztatóján.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„35 éve nem történt ilyesmi a légitársaság életében” - újságolta Bischof. 1979-ben debütált az első és a turista közé ékelt business class. Azóta sokat változott a világ; volt egy-két Öböl-háború, egy szeptember 11., egy jó nagy válság és színre léptek a „hagyományosaknak” a leckét rendesen feladó fapadosok is. Az ollónak a prémium szolgáltatások és a turista osztály között igen tágra kellett nyílnia, ha a „hagyományosak” fel akarták venni a versenyt diszkont versenytársaikkal. Kiderült, a válság miatti céges takarékoskodásnak köszönhetően a business class sem mindig tölthető meg teljesen.

Legyen, hát a kettő közt valami! A szigorú vállalati könyvelésekben meg jobban fog mutatni a „szolgáltatás megnevezése” rubrikában, hogy Premium Economy-n utazott a munkatárs. A megtakarítás pedig egy másik kérdés; a turista osztály áraihoz képest egy-egy tengerentúli járaton átlagosan 600 euróval kell mélyebben a zsebbe nyúlnia a plusz kényelemért annak, aki a cehhet állja. A Lufthansa bevallása szerint azonban még így is inkább a turista osztály áraihoz közelít a végösszeg.

De mi is az a plusz kényelem ennyi pénzért? „Nem csupán nagyobb ülést adunk” - nyugtatott Jens Bischof. Mindenesetre egészen hátradöntve az ülést, majdnem félig fekvő helyzetben bámészkodhatunk egy közepesen turbulens atlanti-óceáni átrepülés során, és még lábtartónk is van. Meg egyebek mellett 12"-os érintőképernyős monitor, porcelán étkészlet, rajta finomságok valamint 25 euróért a reptéri lounge-ok használata. A karfáért pedig nem kell megküzdenünk szomszédunkkal, esetleg finoman lelökni a könyökét, míg gyanútlanul szunyókál. Illetve kétszer 23 kilónyi csomag adható fel, míg a fedélzeten az utas kap csomagot: csinos kis pipereszettel gazdagodik.

Bár az üzleti utazók kegyeiért versenyez majd a légitársaság, azért számítanak a hosszabb járatokon több kényelmet igénylő, vastagabb bukszájú szabadidős utasokra; különösen az 50 fölötti korosztályból. Sőt, lehet, hogy rájuk inkább? Tény, hogy a feltuningolt economy-t a turista osztályból választják le.

Mire lehet elhasználni 10 négyzetkilométernyi szövetet, darabonként 1 kilométer cérnát, majd kifizetni érte egyenként egy VW Golf árát? Például az új osztály 3600 ülésére, mely 170 millió euróval apasztotta a Lufthansa számláját. Megtérül? A vállalat optimista; szerintük évi akár 1,5 millió utas veheti igénybe az új osztályt. De a gépek kapacitásának mindössze 10%-át szánják erre. Például az A380-ason 52, az A330-ason 21 ilyen ülés lesz. Az új utasosztályra májustól lehet majd foglalni, azonban az első így átalakított gép nem száll fel 2014 októberéig. Egy évet adott magának a Lufthansa, hogy teljes hosszú távú flottáján - 106 gépen - bevezesse. Az első típus a Boeing 747-8 lesz. A hosszú távú járatok 70%-a ezentúl négy osztállyal közlekedik, a maradék pedig hárommal: business, premium eco, turista.

Nem a Premium Economy az egyetlen kényelmi fejlesztés Lufthansáék háza táján. Már zajlik egy ideje az első és a business osztályok üléseinek cseréje, illetve a két osztály utasainak járó kényelmi szolgáltatások körének bővítése. Ez ülésben további 3400-at jelent, míg a program teljes költsége 3 milliárd eurót. Hogy mindezzel mi a célja a Lufthansának? Hozni a tőle megszokott színvonalat és innovációt, valamint ötcsillagos légitársasággá válni - a Skytrax által már ötcsillagossá minősített első mellett - minden osztályán.


Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.