MABEUSZ: nyár és ami azután jön

Legutóbbi megbeszélésén vette számba a Magyar Beutaztatók Szövetsége (MABEUSZ) nyáron elvégzett feladatait és jelölte ki az újakat. Ferihegyi buszparkolás, új szolgáltatók és együttműködés a TDM szervezetekkel szerepeltek a napirenden. Munkatársunktól

Elsők közt szerepelt a turistabuszok ferihegyi parkolásának helyzete, melyben a MABEUSZ közlekedési munkacsoportja járt el. A munkacsoport ismertette a reptéri helyzet rendezésére irányuló tárgyalását és levelezést, aminek hatására jelenleg egy, a mindennapi életben használhatóbb rendszert biztosít a buszok parkolására vonatkozóan. Az ügyben várja a szövetség a további fejleményeket, hiszen a tárgyaláson elhangzott, hogy a meglévő feltételekhez és igényekhez kell majd folyamatosan igazítani a szabályokat.

Ugyanakkor a Ferihegyet

üzemeltető Budapest Airport-tól (BA) kedden megtudtuk, hogy az augusztus 15-től próbaidősen bevezetett parkolási rendszert véglegesnek tekinti annyi változással, hogy az utazási irodáknak nem kell szeptember elsejétől előzetesen regisztrálni a turistáiért az érkezési szintre jövő buszt.  Marad viszont - mint arról korábban beszámoltunk - a 2A-B terminálok előtti, összesen 5 buszférőhely az érkezési szinten, szigorúan csak utasfelvételre. Kitenni őket továbbra is az indulási szinten kell, de ugyanitt fel is lehet venni az utasokat. A buszok nem várakozhatnak közvetlenül a terminál előtt. Erre az estre a BA a taxis várakozóhely melletti placcot jelölte ki, óránként 1000 forintért. Ingyen pedig az IL-18-ast, TU5-öst és egyéb szépségeket felvonultató reptéri skanzen oldalában várhatják a sofőrök az idvez hívását: „Jöhetsz, itt van mindenki csomagostul!”
Míg előbbit, az ezer forintost parkolót messze elkerülik, addig utóbbi helyet használják a sofőrök, de ennél jobban kedvelik hosszúra nyúlt várakozás esetén a reptéri bevezető út melletti Shell üzemanyagtöltő állomást annak kényelmi szolgáltatásai miatt. Különösen egy-egy járat akár órás késésénél.  

A MABEUSZ megbeszélése során

a termékfejlesztő bizottság is beszámolt munkájáról, új programlehetőségekről, a vevők jelenlegi igényeinek felméréséről. Az újonnan felfedezett lehetőségekről és szolgáltatókról a Turizmus Online Kanel Juditot, a szövetség alelnökét kérdezte, aki konkrétumokat nem kívánt elárulni, azt azonban megtudtuk, hogy a közeli jövőben a weboldalukon keresztül kialakítandó és működtetendő szolgáltatás ajánló online adatbázis kialakítása a cél, melyhez a szövetség tagjainak lesz hozzáférése. Tart mindenestre  a szolgáltatóktól ajánlataik bekérése - mondta el Kanel Judit. A szövetség arról is tájékoztatott, hogy a megbeszélés alkalmából egy egri kerékpárkölcsönző cég is bemutatkozott; ők szeretnének a beutaztatókkal szoros kapcsolatra lépni, hogy kerékpáros túrákat ajánljanak a hevesi megyeszékhely környékén.

A minőségjavító termékcsoport ismertette elképzeléseit a tagokkal, illetve kérte tőlük az erre vonatkozó adatlap kitöltését. Ezek alapján szándékozik a jövőben ez a munkacsoport a szolgáltatókkal felvenni a kapcsolatot és minden olyan hiányosságra, hibára ráirányítani a figyelmet, amelyek általános beutaztatói tapasztalat szerint nem megfelelően működnek és közös érdek ezek kijavítása, kiküszöbölése.

További téma volt még a TDM-ekkel kialakítandó kapcsolat, egy közös megbeszélés, esetleges work-shop megtervezése. Mint Kanel Judit elmondta: szeretnék a TDM szervezetekkel még jobban összehangolni külpiacokat megcélzó tevékenységüket.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?