Mabeusz-workshop Mórahalmon

Mórahalmi túrával folytatódott a Magyar Turizmus Zrt. Dél-alföldi Regionális Marketing Igazgatóságának szakmaibejárás-sorozata.

A partnerek ezúttal nemcsak az attrakciókkal ismerkedtek meg, hanem workshop keretén belül a Magyar Beutaztatók Szövetségének (Mabeusz) tagjaival is eszmét cseréltek arról: hogyan lehetne idecsalogatni a turistákat.

A régióbeli szinergiák erősítése céljából megvalósuló „Házunk tája” szakmaibejárás- sorozat Bács-Kiskun megyében kezdődött februárban, majd Csongrád megyében és múlt héten Mórahalmon folytatódott. A szervezők összekötötték a kellemeset a hasznossal, és nemcsak a dél-alföldi turisztikai szakmát, hanem a „beutaztatókat”, azaz Mabeusz-tagokat is meghívták, hogy workshop keretén belül felvehessék egymással a kapcsolatot. A Turizmus Online is részt vett a szakmai bejárás első napján.

„Mórahalmot nem lesz könnyű eladni, ezt mindannyian tudjuk” – mondta az odavezető úton Módli Ilona, a Mabeusz termékfejlesztő munkacsoportjának elnöke. Véleménye szerint – amivel az összes jelen lévő utazási irodás egyetértett – ez egy speciális peremterület, amely túlságosan „kiesik”, ráadásul az odavezető út sem rejt nagy izgalmakat. Azt sem titkolták, hogy Szegeden, Gyulán, Makón kívül nem nagyon ismerik az itteni településeket, például Mórahalmot és annak vadiúj, négycsillagos szállodáját sem.

Módi Ilona beszélt arról is, hogy a nyugati turisták – németek, franciák, olaszok – sokkal nyitottabbak Budapest vagy a körutak iránt, míg a dél-alföldi régió inkább a szerbeknek és románoknak érdekes. Hogy ez mennyire így van, arról egy adat: a mórahalmi fürdőben a vendégek nagyjából 40%-a szerb, ám egyes napokon ez az arány akár a 80%-ot is elérheti.

„Valóban sok nálunk e két nemzet turistája, de nem akarunk lemondani a nyugati piacról sem – jó lenne, ha a beutaztatás nem érne véget a főváros határainál, hanem Dél-Alföld is úti cél lehetne. Szeretnénk megmutatni, micsoda változások történtek a magyar pusztán” – ezt már Gulyás Péter, a Dél-alföldi Regionális Marketing Igazgatóság vezetője árulta el, aki ebéd után prezentációt tartott a fejlesztésekről és újdonságokról.

„2011-ben szép számmal adtak át olyan projekteket, amelyek uniós támogatással, magyar állami finanszírozással kiegészülve valósultak meg – számuk közel harmincra rúg. A kecskeméti fürdőfejlesztés, a makói Hagymatikum megnyitása, a gyulai Erkel Ferenc Emlékház interaktívvá fejlesztése, a Gyulai Pálinkamanufaktúra és a Békési Pálinkacentrum fejlesztése…” Gulyás úgy véli, ezek az attrakciók hozzájárultak ahhoz, hogy 2011-ben a válság ellenére a dél-alföldi régióban nemcsak a vendégek és a vendégéjszakák száma nőtt, hanem a turisztikai bevételeké is. Berta Zsolt, a Móra-Tourist Nonprofit Kft. (TDM) menedzsere vette át a szót, és a város új attrakcióiról és az egészségturisztikai fejlesztéssorozatról mesélt. Például a Szent Erzsébet Mórahalmi Gyógyfürdő fejlesztéséről, valamint a Colosseum Hotelről, amely a város turisztikai életének legnagyszabásúbb beruházása. „Szeretnénk megtartani a belföldi turistákat, de a román piacon is hatékonyabban kívánunk fellépni” – fűzte hozzá az elhangzottakhoz.

Az előadások után kezdődött a kötetlen workshop, amikor a Mabeusz-irodák rövid kapcsolatfelvételre fogadták asztalaiknál a dél-alföldi szolgáltatókat. Később körbekérdeztük a jelenlévőket: a szolgáltatók egybehangzó véleménye szerint nagyon hasznosak voltak a rövid megbeszélések, be tudtak mutatkozni, el tudták mondani az elképzeléseiket, bár néhányan hiányolták a szerb és román beutaztatókat. A háromnapos bejárás végén Módli Ilona számolt be nekünk a tapasztalatokról. „Számtalan érdekességet ismerhettünk meg, amiről eddig kevés fogalmunk volt csak: a Röszkei Paprika Park, a Babos Tanya csupán néhány ezek közül, de fantasztikus élmény volt Somodi Sándor előadása is, aki a Pannon Bormíves Céh egyedüli alföldi tagja. Most már tudjuk azt is, mi a különbség a szegedi és a kalocsai paprika között” – mesélte Módi Ilona, aki szerint ha valamit el akarunk adni, elengedhetetlen, hogy magát a terméket jól ismerjük.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.