Mafengwo, Dianping, Tuniu - ha kínai turistákra számít, jegyezze meg ezeket a neveket!

A kínai turisták egyre gyakrabban utaznak önállóan, távolabbra merészkednek és kevesebbet költenek vásárlásra. Egy új tanulmány szerint alapvetően változnak meg a kínai turisták utazási szokásai, és ehhez érdemes alkalmazkodniuk a turisztikai szolgáltatóknak.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Míg 2015-ben a második legfontosabb utazási motiváció a vásárlás volt a kínai turisták körében, 2016-ban ez már a harmadik helyre csúszott vissza. Az is figyelemre méltó, hogy a negatív események azonnal elriasztják az adott úti céltól a kínai turistákat, bár ez a hatás csak 6-9 hónapig tart általában . A kínai kiutazó turizmus évről-évre bővül, és az idén várhatóan eléri a 150 milliót. A kínaiak utazásaik során sokat költenek, ugyanakkor utazási szokásaik gyorsan változnak.

Az Oliver Wyman kutatócég 2000 kínai állampolgárt kérdezett ki utazási szokásairól. A legfontosabb változás, hogy egyre több kínai utazó maga tervezi meg utazását. Míg 2015-ben minden hetedik utazást utazási irodák keresztül foglaltak le a kínaiak, addig 2016-ban már csak minden negyvenediket. Manapság a kínai utazók túlnyomó többsége magának szervezi meg a külföldi útját. A tervezés során az ismerősök véleményét és online információs forrásokat, fórumokat veszik figyelembe. Ezért kulcsfontosságú, hogy a szolgáltatóknak legyen kínai nyelven is elérhető honlapjuk. A kutatók állítják: a TripAdvisor önmagában nem elég, olyan oldalakon is körülnéznek vélemények után a kínai utazók, mint a Mafengwo, a Dianping, a Tuniu, a Qyer és a Lvmama. Ugyanakkor a szolgáltatóknak olyan kínai aggregátoroldalakon is ott a helyük, mint a Ctrip, a Qunar és az Elong.

Az utóbbi időben az egyik legfontosabb változás a kínaiak utazási szokásaiban, hogy egyre kevesebben utaznak magukban, és egyre gyakrabban megy külföldre az egész család gyerekekkel. Ez különösen jó hír a családbarát desztinációk számára. Ráadásul egy család tagjai eltérő dolgokat szeretnek vásárolni, a nők kozmetikumokat, a férfiak borokat, a gyerekek meg játékokat. A családos utazókat a legtöbb helyen szeretik, mert hosszabb ideig maradnak és a kényelem általában fontosabb számukra, mint az ár.

A kínai turisták egyre hosszabb ideig utaznak a tengerentúlra, különösen az Egyesült Államokba. Egyre fontosabb vonzerő számukra a természeti környezet és a városok, de egyre kevésbé érdeklik őket a vásárlási lehetőségek. Az angliai és franciaországi utazásaik is egyre hosszabbak. Nagy-Britannia vonzereje különösen a font árfolyamának gyengülésével nőtt meg. Franciaország neve összekapcsolódik a luxus fogalmával, ezért ott luxushotelben és butikszállodákban szállnak meg a kínai turisták, a pénzüket pedig kozmetikumokra és ékszerekre költik.

Ellentétes irányú folyamat figyelhető meg két közeli desztináció, Hongkong és Japán esetében – ahol eddig a bevásárlás volt a legfőbb utazási motiváció. Bár az utazók száma tovább nőtt, de az utak átlagos időtartama csökkent. Egyre kevésbé éri meg egy kínai turistának külföldön bevásárolni, hiszen az interneten keresztül ma már minden otthon is megrendelhető.

A teljes tanulmány ezen a linken érhető el. 


A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába

A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába 

A The Boring Phone elnevezésű, valóban nem sokat tudó készülék e héten, a Milano Design Weeken debütált.
Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell

Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell 

Három új kiállítás, ahol átélhetjük az osztrák életérzést.
Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban

Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban 

A tavaly meghirdetett és szuper sikeres Kids Go Free promóció idén is elindult és már 56 dubaji szálloda ad lehetőséget a 12 éves kor alatti gyerekkel utazóknak, hogy kedvezményes áron nyaraljanak idén.
Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból

Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból 

Topdesigner termékek készülnek újrahasznosított kávézaccból.
Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek

Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek 

A veronai Al Condominio étterem tulajdonosa azt mondja, hogy a kezdeményezés pozitív fogadtatásra talált.
Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén

Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén 

Május közepétől Ausztria további hat hónappal meghosszabbítja a belső határellenőrzést Szlovéniával és Magyarországgal.
Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben

Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben 

Svájc legrégebbi egyetemvárosa a magyarok körében olyannyira népszerű, hogy a Svájcba irányuló repülős forgalmat a Budapest-Bázel útvonal vezeti.
Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont

Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont 

A számok alapján 2024-re is új látogatói rekordra számítanak.
A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat

A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat 

Az ingyenes utalványok május 31-ig, illetve az őszi szezonban lesznek érvényesek.
Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják...

Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják... 

Idén nyáron 65 napon át tartó kedvezmény-fesztivállal várja Dubaj a magyar látogatókat.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.