Magyar borokért kampányolt a Szená-Torok

A Parlament énekkara is erősíti az Agármarketing Centrum november 9-i „Borszerda” kampányát. A Magyar Országgyűlés képviselőiből álló SZENÁ-TOROK kórus nagy sikerű figyelemfelhívó koncertet adott november 2-án a városligeti Vajdahunyad várban, a Mezőgazdasági Múzeum tanácstermében. Az idei esztendő második Borszerdájára egy hét múlva, november 9-én kerül sor Magyarország vendéglátóhelyein.

A SZENÁ-TOROK parlamenti énekkar borkóstolóval egybekötött beharangozó koncertje pontosan ragadta meg a rendezvény lényegét. „A jó hangulathoz feltétlenül szükséges a zene, és zenének mi lehetne a célra alkalmasabb, mint néhány kedves, vidám bordal?” – tette fel a kérdést Iványi Tamás, a SZENÁ-TOROK karnagya a városligeti Vajdahunyadvárban, a Magyar Mezőgazdasági Múzeum tanácstermében megrendezett figyelemfelhívó koncerten. (Az eseményről készült rövid riport megtekinthető itt.

A SZENÁ-TOROK az Országgyűlés énekkara. Hét parlamenti képviselő alapította 1996-ban, azóta 42 tagúra bővült a kórus, és az egyes fellépéseken alkalmi énekesek is csatlakoznak a „kemény maghoz”. A kórus többnyire jótékonysági és jószolgálati rendezvényeken lép fel.

A Vajdahunyad várban tartott szűk egyórás koncert utáni bormustrán Magyarország összes borvidékének legjobb vörösborait – közöttük a szekszárdi Takler Pince, a villányi Gere Borászat vagy az alföldi Frittmann Borászat legjavát – kóstolták a jelenlévők.

„A bor nem luxus, hanem hétköznapi cikk kell, hogy maradjon. A jelen tendencia szerint a hangsúly a minőségi borfogyasztásra tevődött át. Ezt nekünk is erősítenünk kell. Ennek érdekében szervezi meg az Agrármarketing Centrum – a Nemzeti Bormarketing Alap, közvetve tehát a borászok – finanszírozásával a soron következő Borszerdát jövő héten, november 9-én. Célunk, hogy a program hasznát a borászok is lássák” – mondta Simon Péter, az Agrármarketing Centrum igazgatója kóstolás közben.

A Borszerdára regisztrált több mint kétszáz vendéglátóhelyen november 9-én a minőségi magyar vörösborokkal kerülhetnek közelebbi kapcsolatba a vendégek. A kollektív bormustra célja, hogy minél többen megismerjék a minőségi magyar vörösborokat, s emellett jól is érezzék magukat. Borszerdán a megszokottnál többet engedhetnek meg maguknak a borbarátok, hiszen a kampányban részt vevő vendéglátóhelyek a borlapjukon szereplő minőségi magyar vörösborok árának felét elengedik.

„Azért szerveztük meg a Borszerdát, mert bár a bor presztízse az utóbbi években jelentősen nőtt, a fogyasztásban ez egyelőre sajnos nem mutatkozik meg” – mondta Simon Péter.

A Borszerdák internetes oldalát (www.borszerdak.hu) eddig több mint 15 ezren keresték fel, s ha a látogatók csak egy része már asztalt is foglalt a borvendéglőkben, úgy vészesen fogyóban vannak a helyek.


Séfváltás a Lidl Konyha élén

Séfváltás a Lidl Konyha élén 

Nem akárki érkezik a cégcsoport konyhájára: egy Michelin-díjat kapó ifjú séf váltja a korábbi, Michelin-csillagos konyhát irányító séfet.
Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia

Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia 

A Visegrádi Alap támogatásával létrejött nemzetközi eszmecserére öt országból érkeztek előadók és résztvevők.  
Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban

Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban 

Újabb büfékocsik, bővülő ételkínálat, nemzetközi ízek várják a látogatókat.. és persze pizza és hamburger minden mennyiségben.
Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye

Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye 

Reflektorfényben a magyar borok.
Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat

Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat 

Az MNGSZ 2023-ban alapította a Debrecen és Magyarország ikonikus séfjéről elnevezett Boros László-díjat., amelyet április 30-án adnak át az idei kitüntetettnek.
Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál

Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál 

Immár hatodik alkalommal kerül megrendezésre a már-már hagyománnyá avanzsált sétáló kóstoló. 
Mi lesz a borvidékekkel?

Mi lesz a borvidékekkel? 

Az éghajlatváltozás a világ borvidékeinek hetven százalékát alkalmatlanná teheti szőlőtermesztésre.
Vanília égbolt

Vanília égbolt 

Vanília minden mennyiségben - izgalmas más fűszerek, sosem gondolt párosítások kíséretében.
Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.
Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc

Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc  

Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?