Magyar szálloda a TOP 20 üzleti hotel között

A hotel.info üzleti ügyfelei utazási szokásait vizsgálta legújabb, lapunknak eljuttatott összegzésében és felállította a leggyakrabban foglalt európai üzleti szállodák rangsorát.

A világszerte több mint 210 000 szállodával kapcsolatot fenntartó online szállodafoglalási oldal a 2- és 4-csillagos besorolású szegmensbe tartozó szállodákat vette figyelembe a vizsgálat során. A leggyakrabban foglalt európai üzleti szállodák rangsorában 8,9 pontos értékeléssel a portugáliai Hotel Melia Ria Aveiro szálloda szerezte meg az első helyet. A szállodai vendégek különösen a svédasztalos reggeli nagy választékát és a jó ár-érték arányt dicsérték. Második helyen a svédországi Courtyard Stockholm Kungsholmen szálloda található. A magyarországi Airport-Hotel Budapest szálloda a nemzetközi rangsorban a 20. helyet érte el.

Helyezés Szálloda Település Besorolás Értékelés
1. Hotel Melia Ria Aveiro Aveiro (Portugália) 4 8,9
2. Courtyard Stockholm Kungsholmen Stockholm (Svédország) 4 8,6
3. Falkensteiner Hotel Bratislava Pozsony (Szlovákia) 4 8,6
4. Dorint Hotel Amsterdam - Airport Schiphol (Hollandia) 4 8,5
5. Austria Trend Hotel Ljubljana Ljubljana (Szlovénia) 4 8,5
6. Hilton Moscow Leningradskaya Moszkva (Oroszország) 4 8,5
7. Kantarellis Suites Vaasa (Finnország) 4 8,4
8. Hilton London Tower Bridge London (Egyesült Királyság) 4 8,4
9. Lindner Hotel & City Lounge Antwerpen Antwerpen (Belgium) 4 8,3
10. Hotel International Zágráb (Horvátország) 4 8,3
11. Mercure Graz City Graz (Ausztria) 4 8,1
12. Hotel Barcelona Princess Barcelona (Spanyolország) 4,5 8,1
13. NH Lyon Airport Lyon (Franciaország) 4 8,1
14. Crowne Plaza Hotel Copenhagen Towers Koppenhága (Dánia) 4 8,1
15. Doubletree by Hilton Milan Milánó (Olaszország) 4,5 8,1
16. Holiday Inn Stuttgart Stuttgart (Németország) 4 8,0
17. Mövenpick Hotel Prague Prága (Csehország) 4 8,0
18. Dorint An der Messe Basel Bázel (Svájc) 3,5 8,0
19. Radisson Blu Sobieski Hotel Varsó (Lengyelország) 4 8,0
20. Airport-Hotel Budapest Vecsés (Magyarország) 4 8,0

A hotel.info az európai üzleti szállodák összehasonlításához egy adott ország 2011-ben leggyakrabban foglalt szállodáit vette alapul. A besorolásba beolvasztotta az országos győztest az összesített értékelés alapján (lehetséges legmagasabb érték =10,0). Azonos értékelések esetén a besorolás a leadott értékelések száma alapján történt. A fenti értékelések a 2012. január 23- i állapotot tükrözik.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.