Magyar turisztikai offenzíva az USA-ban

Négy év alatt 41%-kal nőtt az amerikai vendégek száma Magyarországon. E fontos küldőpiacon tart road-show-t a Magyar Turizmus Zrt. Felmerült a New York - Budapest közvetlen légi járat nyitásának szükségessége. Hamarosan zsidó zarándokcsoportok is érkezhetnek hozzánk a "csodatévő rabbik" földjére.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Magyarország és a közép- kelet-európai régió mint turisztikai célterület bemutatása az elsődleges célja annak a szakmai rendezvény- és tárgyalássorozatnak, amely októberben zajlik az Amerikai Egyesült Államokban a Magyar Turizmus Zrt. és a New York-i magyar konzulátus szervezésében. A fókuszban Közép- és Kelet-Európa mint egységes úti cél, továbbá kiemelten a zsidó kulturális örökség bemutatása áll.

A négy állomást felölelő road show-n Magyarország mellett Csehország és Lengyelország turisztikai szervezetei is részt vesznek. A Magyar Turizmus Zrt. törekvése, hogy Magyarország mint önmagában is eladható, ún. stand alone desztináció jelenjen meg az amerikai utazásszervezők katalógusaiban. A tárgyalásokat végigkísérő központi téma volt a közvetlen New York-Budapest járatnyitás szükségessége, amely az MT Zrt. szerint is elengedhetetlen feltétele a Magyarországra irányuló beutazás további élénkítésének. Az USA-ból érkező turisták éves szinten több mint 103 milliárd forintot költenek hazánkban. 

A magas szintű tárgyalásokon Dr. Kumin Ferenc New York-i főkonzul, Glázer Tamás, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese, valamint az MT Zrt. észak-amerikai piacért felelős képviseletének vezetője, Fekete Magdolna is részt vett.

A legnagyobb haszid ortodox közösség vezetőivel október 15-én folytatott megbeszélés fő témája az észak-magyarországi zarándokutak megszervezése, illetve az ezzel kapcsolatos együttműködés kialakítása volt. A tervek szerint a zarándokok a budapesti zsidó szakrális helyek meglátogatása után az észak-magyarországi régióba utaznak a ,,csodatevő rabbik” szülőföldjére.

A zarándokutakon való részvétel nem csak az ortodox hívő első generációs nemzetség számár érdekes: azok leszármazottai is kíváncsiak elődjeik kultúrájára. Jelenleg az USA-ban sokan érdeklődnek a családfa kutatás és a kapcsolódó utak iránt. A tárgyalássorozat a 92nd Street Y nevű legnagyobb és legtekintélyesebb zsidó kulturális központnál folytatódott Matthew Checks oktatásért felelős, valamint Alison Gardy nemzetközi igazgatóval.

A találkozóra meghívást kapott Professzor Barry Goldsmith is, aki többek között Magyarországon gyűjt anyagot a 92Y-ban tartandó építészi előadásához. Dr. Kumin Ferenc főkonzul és Glázer Tamás vezérigazgató-helyettes a CBS nevű, teljes országos lefedettséget biztosító patinás amerikai tévécsatorna elnökségénél is látogatást tett.

A Magyar Turizmus Zrt. észak amerikai képviseletének egyik legfontosabb célja annak elérése, hogy Magyarország mint úti cél önmagában, ún. stand-alone desztinációként jelenjen meg az amerikai utazásszervezők ajánlataiban. A tárgyalássorozat következő állomása ezt a cél szolgálta. Glázer Tamás és Fekete Magdolna az egyik legnagyobb, Magyarországra utaztató cég, az Isramworld vezetőivel, Richard Krieger elnökkel és Leonora Vorsovszkaja marketingigazgatóval találkozott.

A megbeszélés két fontos eredménye, hogy az Isram új, csomagtúrákat bemutató katalógusában előkelő helyen szerepeltetik Magyarországot, továbbá együttműködnek egy közös, 12 fős szakmai tanulmányút megszervezésében az Isram vezetősége, termékmenedzserei, valamint az utazási média vezető újságírói számára 2016 első negyedévében. A tárgyalássorozat utolsó állomásaként az Amerikai Utazásszervezők Szövetsége, az USTOA (United States Tour Operators Association) elnökével Terry Dale-lel találkozott Glázer Tamás.

A megbeszélésen az elnök megerősítette: az USTOA mindent megtesz annak érdekében, hogy erősítse Magyarország önálló úti célként való népszerűsítését, illetve együttműködik a folyami hajós elő- és utótúrák magyarországi ösztönzése érdekében a Magyar Turizmus Zrt.-vel. A tárgyaló felek egyetértettek abban, hogy az amerikai turisták motivációi között a hagyományos városlátogatás mellett a kulturális programok és a trendi dunai hajóutak is meghatározó szerepet játszanak.

Az USTOA elnöke kitért a közvetlen légi járatok jelentőségére is. Elmondta, hogy az amerikai utazásszervezők nagy várakozásokkal tekintenek az Air Canada Rouge 2016 júniusi Torontó-Budapest járatnyitására, továbbá, a keleti partról érkező vendégforgalom növelése érdekében rendkívül fontos lenne egy New York-Budapest járat indítása is.

Fenti szakmai megbeszéléseket egy roadshow követi Long Island, Westchester, White Plains és New York City állomásokkal október 19. és 22. között az MT Zrt. szervezésében. A New York-i turisztikai képviselet történetében ez az első alkalom, amikor három ország egyesítette erőit a régió bemutatására. A fókuszban az egységes Közép-Kelet-Európa régió mint úti cél, annak biztonsága és kiváló ár-érték arányú szolgáltatásai, valamint a zsidó kulturális örökség bemutatása állnak.

A road show-hoz több magyar szolgáltató, a Hotel Aria Budapest, a Hotel Corinthia Budapest, a Danubius Hotels Group, a Continental Travel, a Continental Railway Solutions és a Tour East Tour is csatlakozott. A Magyar Turizmus Zrt észak-amerikai képviselete partnereivel együttműködésben egész évben intenzív szakmai tevékenységet folytat a Magyarországra irányuló amerikai beutazás növelése érdekében. A marketing tevékenyég egyaránt célozza a szabadidős és a hivatásturisztikai szegmenset az Amerikai Egyesült Államokban és Kanadában is.

Az USA jelentősége Magyarország turizmusa számára

Az USA jelenleg Magyarország 8. legfontosabb turisztikai küldőpiaca, éves szinten közel 600 ezer vendégéjszakával. 2014-ben több mint 490 ezer turista érkezett Magyarországra az Amerikai Egyesült Államokból. A turisták csaknem 87%-a szabadidős turista volt, valamivel több mint 13%-a üzleti turista. Magyarországi költésük meghaladta a 103 milliárd forintot, ami 28,6%-kal több, mint 2013-ban. 2010. és 2014. között 41%-kal nőtt az amerikai vendégek száma a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken és a növekedés idén is kétszámjegyű. 2015 első 8 hónapjában 17%-kal több amerikai vendég érkezett hazánkba az USA-ból.

A Turisztikai Világszervezet (UNWTO) adatai szerint 2014-ben az USA volt a második legjelentősebb küldőpiac a világon a nemzetközi utazásokra fordított költés alapján. Az amerikaiak távoli úti célokat megcélzó utazásaiból közel 27%-os Európa részesedése, ami 25,6 millió fő utazását jelenti. Az európai beutazásokból Közép- és Kelet-Európa részesedése 13,8% (3,5 millió), az összes kiutazásból 3,7%. 2020-ra a régiónk részesedése az összes kiutazásból várhatóan 4,0%-ra (4,7 millió, +33,5%) emelkedik.


Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell

Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell 

Három új kiállítás, ahol átélhetjük az osztrák életérzést.
Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban

Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban 

A tavaly meghirdetett és szuper sikeres Kids Go Free promóció idén is elindult és már 56 dubaji szálloda ad lehetőséget a 12 éves kor alatti gyerekkel utazóknak, hogy kedvezményes áron nyaraljanak idén.
Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból

Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból 

Topdesigner termékek készülnek újrahasznosított kávézaccból.
Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek

Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek 

A veronai Al Condominio étterem tulajdonosa azt mondja, hogy a kezdeményezés pozitív fogadtatásra talált.
Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén

Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén 

Május közepétől Ausztria további hat hónappal meghosszabbítja a belső határellenőrzést Szlovéniával és Magyarországgal.
Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben

Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben 

Svájc legrégebbi egyetemvárosa a magyarok körében olyannyira népszerű, hogy a Svájcba irányuló repülős forgalmat a Budapest-Bázel útvonal vezeti.
Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont

Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont 

A számok alapján 2024-re is új látogatói rekordra számítanak.
A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat

A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat 

Az ingyenes utalványok május 31-ig, illetve az őszi szezonban lesznek érvényesek.
Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják...

Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják... 

Idén nyáron 65 napon át tartó kedvezmény-fesztivállal várja Dubaj a magyar látogatókat.
Összefogás Ausztriában a turizmus jövőjéért

Összefogás Ausztriában a turizmus jövőjéért 

A Schönbrunni-kastélyban tartott prezentációval debütált Ausztria legnagyobb magánkezdeményezésű szakmai összefogása.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.