Május 5-én indul a GTM

A GTM Germany Travel Mart™ (GTM), a németországi turizmus legnagyobb beutaztató workshopja 2013. május 5–7. között lesz Stuttgartban.

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) a 39. GTM vásárt a Stuttgart-Marketing GmbH-val és a Regio Stuttgart Marketing- und Tourismus GmbH-val közösen szervezi meg. „A GTM Németország legfontosabb B2B-platformja: ezen a minőségi fórumon találkozhatnak egymással a német szolgáltatók és a világ Key Account menedzserei, hogy nemzetközi szinten optimálisan értékesítsék Németországot mint úti célt” – hangsúlyozza Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke.

A rendezvény lehető legszélesebb körű kommunikációja érdekében a DZT idén is jelen lesz a közösségi csatornákon, mint például a Twitteren, a Foursquare-en és a Storify-on.

A nemzetközi résztvevők felkészülnek

A Germany Travel Mart™ (GTM) a nemzetközi utazási szakma határidőnaplójában az egyik legfontosabb esemény, évente más németországi város és régió rendezi meg. A GTM partnerei értékesítési platformként kezelik a Germany Travel Mart™ workshopot, hogy bemutassák kiemelkedő kulturális és turisztikai kínálatukat a Key Account menedzsereknek és a terjesztőknek. A rendezvény három napja alatt Stuttgartban kereken 620 nemzetközi vásárló és 38 ország újságírója szerez információkat a több mint 350 németországi szolgáltatótól a hotelszakma, a beutaztatás, a közlekedés újdonságairól, illetve a regionális turisztikai szervezetektől Németországról. A legnépesebb delegáció 119 résztvevővel Délnyugat-Európából érkezik, Ázsiát 118-an, míg Északnyugat-Európát 107-en képviselik. Ezen felül Délnyugat-Európából 98 szakmai látogató, Délkelet-Európából 94 és Amerikából/Izraelből 80 vendég utazik a stuttgarti rendezvényre.

A 39. GTM Germany Travel Mart™ Stuttgartban

„Nagyon örülünk, hogy 1988 és 2002 után ismét otthont adhatunk a GTM-nek. Stuttgart nagyvárosi régiója az elmúlt években igazán dinamikus fejlődést mutat. Ezt a GTM ideje alatt minden kétséget kizáróan bebizonyítjuk vendégeinknek, és így optimálisan értékesíthetjük régiónkat” – magyarázza Armin Dellnitz, a Stuttgart-Marketing GmbH és a Regio Stuttgart Marketing- und Tourismus GmbH ügyvezetője. A GTM szervezésében a régió több kiemelt turisztikai helyszíne is részt vesz: így például szombaton a nemzetközi vendégeket az Új Kastélyban (Neues Schloss) fogadják. A vendéglátói est helyszíne a stuttgarti Mercedes Benz-múzeum, míg a nemzetközi sajtókonferencia a Porsche-múzeumban kerül megrendezésre – ez a két helyszín kiválóan reprezentálja Stuttgartot, az automobil régióját. A megnyitó ünnepség a szomszédos Ludwigsburg kastélyparkjában lesz, az ezt követő ismerkedő vacsorára pedig a Ludwigsburg barokk kastélyban kerül sor.

Zöld rendezvény

A 2013-as stuttgarti GTM Germany Travel Mart™ az előző, lipcsei rendezvényhez hasonlóan szintén a fenntarthatóság mottója alatt áll. A DZT partnerével, a mygreenmeeting.de-vel közösen átfogó akciókatalógust állított össze a GTM környezeti forrásokat kímélő megvalósítása érdekében. Így a DZT például nagy hangsúlyt helyez a környezetkímélő mobilitásra, a vasúttal és a tömegközlekedési eszközökkel történő utazásra. Az ételek és italok terén zömében bio-tanusítvánnyal ellátott és fair trade termékek kerülnek felhasználásra. A stuttgarti vásárcsarnok (Messe Stuttgart) és az intézménybe integrált kongresszusi központ ezen felül 2012 végén csatlakozott a „fairpflichtet” szakmai kódexhez.

Középpontban a B2B workshop

A beutaztató turizmus világszerte legnagyobb B2B-vásárának középpontjában a kétnapos workshop áll, amely idén a stuttgarti vásár és kongresszusi központ területén kerül megrendezésre. A német szolgáltatók itt mutathatják be a nemzetközi vásárlóknak termékeiket és szolgáltatásaikat. A kiegészítő „Educational Programme” áttekintést nyújt a vásárlóknak a németországi utazások értékesítését elősegítő akciókról és tevékenységekről – így például a Lufthansa vagy a Deutsche Bahn legújabb ajánlatairól is. Stuttgart, a vendéglátó és a környező régió egy szemináriumon összefoglaltan mutatja be legújabb programját és ajánlatait a szakmának. A workshop napjain a résztvevőknek különböző BlogSpotok és BlogDatingek alatt nyílik alkalmuk az aktuális tematikus év megismerésére, illetve meggyőződhetnek a blogolás növekvő jelentőségéről az utazási szakma számára. Emellett bemutatkoznak az úticél Németország számára fontos minőségi jelzőként funkcionáló UNESCO világörökségi helyszínek és Németország, mint a fenntartható zöld rendezvények ideális helyszíne is. A workshop ideje alatt a válogatott nemzetközi újságírók különböző programokon ismerkedhetnek meg Stuttgart és környéke sokszínű kínálatával.

Keretprogram mutatja be Németország ezer arcát

A rendezvényt megelőző különböző szakmai túrák alatt a résztvevők a GTM előtt megismerkedhetnek az úticél Németország ezer arcával. A nemzetközi vásárlók hét túra közül választhattak UNESCO-világörökségek, Német meseút, Vidéki tájak és fenntarthatóság, Ifjúsági utazások, Luther, Egészség és wellness, illetve akadálymentes utazás témakörben. Az újságírók számára rendezett szakmai utak központi témája az UNESCO-világörökségek és a németországi tematikus útvonalak.

A 40. GTM Germany Travel Mart™ 2014-ben Brémában lesz.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?