Malért: a helyzet fokozódik

De mintha a kormány nem annyira akarna tudomást venni róla. Miközben egyre többen biztosítják támogatásukról a Malév feltámasztásán, de legalábbis egy új nemzeti légitársaság létrehozásán ügyködő Malértet.

Keresve sem találhattak volna szimbolikusabb helyszínt keddi sajtótájékoztatójuknak a Malértesek, mint a ferihegyi repülő múzeum. Azon belül is a Malév „sugárhajtású” korszakának legemblematikusabb gépe, az egyre épülő-szépülő 2-es terminálok felé néző Tupoljev 154-B fedélzetét. Mi történt ott a fedélzeten?

Együttműködésről szóló megállapodást írtak alá a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségével (MUISZ), a Magyar Repülő Szövetséggel (MRSZ), a pilótákat és utaskísérőket tömörítő szakszervezetekkel, a HUNALPA-val és HUNACCA-val. De további megkereséseket vár Vécsei Mihály, a mára már 15 ezer tagúvá vált szervezet elnöke. Elmondta: a légitársaság megvalósíthatóságában már 4-5 kockázati tőketársaság is részt venne, neveket azonban nem kívánt elárulni.

Ugyanakkor nem kaptak még választ

a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumba egy hete elküldött levelükre, melyben kíváncsian várják, részt vesz-e a magyar állam az új zászlóvivő légitársaság megalapításában. Egy az Utazás Kiállításon megrendezésre kerülő konferencia során Vécsei elmondta: ha az államot nem érdekli, megcsinálják nélküle. Beismerte azonban, az állam bábáskodása annyiban jól jöhet, hogy a megalapítás körüli hatósági ügyintézés gördülékenyebb lehet, valamint a még meglévő résidőket is bevihetik az új légitársaságba. Ahogy reményeik szerint a két Malév-leány, az Aeroplex és Malév Ground Handling földi kiszolgáló is része lehet az új vállalatnak.

Vécsei elmondta: kezdetben akár egy 10-12 gépes flotta is elég lenne, hogy repülje a kétoldalú szerződésekkel szabályozott útvonalakat illetve az eddig is gazdaságos európai desztinációkat. A típust illetően a Boeing-nél az Airbus jobb bolt lenne a kedvezőbb üzembentartási költségek miatt. A reménybeli légitársaság humán erőforrása, volt Maléves pilóták és utaskísérők szakszolgálati engedélye Boeingra szól, az átképzés pedig nem olcsó mulatság.

A keddi eseményen megint csak nem tolongtak az NFM vagy a kormány képviselői. A minisztérium még március 7-én tájékoztatott közleményben, hogy felméri egy új, Budapest központú nemzeti légitársaság létrehozásához szükséges feltételeket illetve a lehetséges befektetők körét. Az NFM akkor úgy fogalmazott: „(...) Egy új nemzeti légitársaságban a magyar állam csak kisebbségi tulajdonosként vállalhat szerepet az Európai Bizottság korábbi elmarasztaló határozata miatt. A Malév Zrt. és egy új társaság között nem lehet jogfolytonosság, továbbá a két cég gazdasági tevékenysége sem lehet folytatólagos.” A közlemény akkor nem tett említést, hogy találkozna a Malérttel. De minél később történik bármi előrelépés, annál nehezebb lesz pozíciókat szerezni egy új légitársaságnak. „Az idő sürget” - figyelmeztetett Vécsei.


Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?