hirdetés
hirdetés

Malév-csőd: 5%-kal csökkenhet a beutazó turizmus

Pontosan még nem tudni, milyen hatása lesz a Malév leállásának Magyarország beutazó turizmusára, de a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) egy friss felmérésében legfeljebb 5%-ra saccolja a visszaesést.

hirdetés

Jóllehet, minden új járat, újonnan jövő légitársaság pozitívan járul hozzá az ország turizmusához, de egyes piacokon nehézségek támadhatnak - mondta el Horváth Gergely, az MT Zrt. vezérigazgatója. Hosszabb távú jóslatokba azonban nem bocsátkozott Horváth, mivel a helyzet folyamatosan változik.

A vendégérkezések és a küldő piacokat Magyarországgal összekötő légi járatok száma között egyenes arány áll fenn. Erre jó példa az Egyesült Királyság, ahonnan 2007-ben számos új járatnak köszönhetően - főleg fapados - a vendégéjszakák száma 800 ezerre nőtt. Persze jött a válság és 2011-ben már csupán 520 ezer volt.

A német piac 2002 óta folyamatosan csökkenő tendenciát mutat vendégszám és -éj terén, hiába emelkedett 15%-kal az érkezések száma. Horváth Gergely szerint segítene a német piacon, ha több városból lehetne eljutni hozzánk úgy, ahogy pár száz euróért például számos olasz vagy spanyol városba el tudnak repülni a németek.

Küldő piacaink megoszlanak. Túlkínálat van üléskapacitásból az Egyesült Királyság, Olaszország, Franciaország, Spanyolország, Írország irányába. Sorrendben 119, 118,76, 103, 130, 122 százalék. Ezt meg lehet tölteni - ismertette a vezérigazgató. Stagnálás várható Németországból, Lengyelországból, a Benelux államokból és Svájcból.

Skandinávia lehet problémás. 6-700 ezer vendégéjszakájával a négy ország hazánk 3. legfontosabb küldőpiaca. A turisták elsősorban Budapestre érkeznek. Az utóbbi években Svédországba, Dániába és olykor Norvégiába a Malév jelentette a közvetlen full service kapcsolatot. Mára maradt a fapad és az átszállás.

Ami a távoli küldőpiacainkat illeti, Kínát korai lenne siratni a Hainan kivonulása miatt. Horváth Gergely megnyugtatott: a Hainan Malévval közös kód alatt repülő budapesti járata a ráhordás miatt üzemelt, a turistát utóbb leginkább a Qatar Airways fuvarozza. A dohai légitársaságnak köszönhetően tavaly 44%-kal nőtt kínai turistáink száma - derült ki. A Qatar mellett a Finnair is a kínai beutas forgalom segítségére lehet, mely Helsinkin keresztül kiterjedt ázsiai hálózatot fed le - tette hozzá az MT Zrt. első embere.

Kiderült: a budapesti járatát szintén felmszámoló American Airllines a célirányos turistaforgalomban szintén nem bírt olyan jelentőséggel, mint várták. Az észak-amerikai utasokat a napi 5 frankfurti csatlakozás át tudja venni.

Nem látni még pontosan, hogy az indított a fapados járatok a ki- vagy a beutazó forgalomban játszanak majd nagyobb szerepet. De míg a leisure - szabadidős - turizmusban pozitív hatásuk lehet, addig a hazai hivatásturizmus, a MICE megsínyli az átszállási lehetőségeket nem biztosító, nem szövetségi tag, közös kód alatt nem repülő fapadosok budapesti térnyerését - tudtuk meg Horváth Gergely beszámolójából.

Az összes nehézség ellenére a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója úgy látja, Magyaroroszág továbbra is jól megközelíthető. A képviseletek igyekeznek folyamatosan frissülő információkkal ellátni az eljutás lehetőségeiről a küldő országokat.

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai